• snaily

Barnkarusellen snurrar vidare

Jag kommer bara NÄSTAN från ön, till hälften ungefär kan man säga , mammas sida av släkten. Har inte bott där "på riktigt" men spenderat vartenda skollov där och jobbat lite där som vuxen oxå, och känner mig mer hemma där än i tråkiga Stockholmsförorten som jag är uppvuxen i. Tror jag vet vilken håla K du menar, den där man har den vackra utsikten över småöarna K? Min egen favvodel är östkusten med halvhemliga sandstränder dit inte så många turister hittar. Vi har hus mitt på ön ungefär, mitt i skogen!

• snaily

AM - jo, intresseklubben (=jag) antecknade, mentalt i alla fall

Grattis till Telis på 10-årsdagen, och till Tinga för att det går bättre med maten nu!

Koko, vilken fantastisk uppdatering du fick till! Kompakt men fullspäckad med info.

Vickan - jag har också alltid drömt om att gifta mig på Ön, med alla udda bröllopstraditioner de har där, men det blev Norrtälje istället. Inte lika exotiskt men lättare för folk att ta sig till. Lät ju fint med röd spånkyrka! I lilla hålan F (på ön) har jag för övrigt jobbat.

En olycka kommer sällan ensam... (först var det ju morfar) och imorgon kommer maken förmodligen bli uppsagd från jobbet, han blev lite förvarnad om det idag. Men det är bara att komma igen, nu har vi suttit halva kvällen och knåpat med en ansökan till ettt nytt jobb. Jag är nog lite konstig men jag tycker det är kul att skriva jobbansökningar Kanske för att jag inte behövt skriva särskilt många själv hittills i livet.

• snaily

Tinga - och jag hatar att gå på intervjuer! Vi kunde slå våra påsar ihop nästa gång nån av oss måste söka nytt jobb, jag skriver ansökan och du går på intervjun Kan nog funka bra... eller kanske inte...

• snaily

EA - han trivs inte jättebra på jobbet så det är väl därför det inte känns som en jättekatastrof. (Fast det kan bli tungt framöver, extra snålt om jobb såhär i glesbygd men just nu vill vi verkligen inte flytta.) Han sa själv att han väljer att se det som en möjlighet om han blir uppsagd, sjukt konstig grej att komma ur hans mun då han vanligtvis är en värre pessimist än jag. Och det vlil inte säga lite! Håll gärna en tumme för det nya jobbet han söker, det lät väldigt intressant nämligen.

• snaily

Hej, doktor Död rapporterar in... haft fullt upp idag (med redan omnämnt tema). Ingen känsla av freeeeeedaaag! här inte eftersom jag jobbar i helgen, ni andra får passa på att njuta av ledigheten så det räcker för mig också!

Piggelin - vad bra med trädgårdsmöbellänkar, ska kollas in senare!

Ore - ja, beskedet till maken var ganska väntat, de hintade lite om det för några veckor sedan. Idag blev han uppsagd på riktigt och jobbar maj månad ut.

Oj vad mycket pizzaprat det var - Liten: även min make är hemma och bakar pizza as we speek (write!). Ska hem och hoppas på att telefonen håller tyst så jag kan få avnjuta lite pizza med salami och fetaost, eller vår högst underliga variant med - håll i er nu - rökt lax och banan!

Trevlig helg!

• snaily

Hjääääääälp! Blir vansinnig på min knäppa kropp! Är på dag 28 idag och får max ÄL-utslag på min clearblue monitor!?! Man kan ju även titta på teststickans två streck (precis som på en billig ÄL-sticka) och teststrecket är verkligen mkt starkare än kontrollstrecket. Stämmer också med att det har varit lite mer "slemmigt" de senaste dagarna.

Trodde det här var en månad där kroppen skippade ÄL helt, vilket väl kan vara helt normalt några månader om året tror jag, men så var det kanske inte. Tur att jag har den där gyntiden bokad!!

• snaily

BS - vad bra, då kanske jag inte är ett helt hopplöst fall i alla fall då! Hoppas på samma tur som du hade med Iris.

Hur som helst lär väl detta göra att cykeln blir mastodontlång den här gången, så då kommer säkert inte nästa ÄL krocka med min Ö-resa, och det är ju positivt!

Jag har inte drabbats av något jobb än idag (peppar, peppar...) så sitter och slöar framför datorn, skönt...

• snaily

BS - ja precis, bara akuta grejer på helgerna. Har beredskap som det heter, inte jour, alltså man kan vara hemma tills det händer nåt. På sätt och vis skönt men samtidigt jobbigt att ha med sig jobbstressen hem på nåt vis. Har beredskap hela helgen men jobbar sen vidare som vanligt från 8 på måndag morgon, alltså ingen ledighet i direkt anslutning till beredskapshelgen, så har man otur kanske man inte har sovit nånting på hela helgen när det är dags att jobba igen måndag morgon! Som tur är är det sällan SÅ mycket att göra där jag jobbar. Nu ska jag (förhoppningsvis) åka hem från jobbet!

• snaily

Lappis - er resa lät ju hur härlig som helst med sommar och bubbel! Så jättemycket dramatiska saker har nog inte hänt senaste veckan, om jag inte råkat missa nåt.

Om jag får vara lite ego så har jag nojjat hela helgen över min konstiga cykel då jag fick utslag på ÄL-test på dag 28 igår! Surfade in på en superintressant föreläsning (Uppsala universitets hemsida) som en läkare från Carl von Linné-kliniken höll, föreläsningen handlade om cykelrubbningar och PCOS varpå jag på sedvanligt hypokondriskt vis direkt diagnosticerade mig själv med lätt(?) PCOS. På vinst och förlust skickade jag iväg ett mail till läkaren där jag frågade om hur det kan vara att ÄL kommer dag 29, och hur lutealfasen kan bli så kort som 7 dagar. Och vet ni vad, jag har fått svar nu!! Vilken fantastiskt hjälpsam doktor, jag är ju inte ens patient där!!

För er som är nyfikna på svaret, så är 7 dagar för kort lutealfas - då har man troligen inte ägglossat helt men däremot har nån slags gulkroppsvariant bildats. Däremot helt ok att ägglossa såhär sent i cykeln. Han höll med om att det lät som om jag har en lätt PCOS (vilket inte alls behöver vara så hemskt, lärde jag mig av hans föreläsning ). Han föreslog t o m en behandling, men jag får väl vänta och se vad min lokala gyn säger efter undersökning.

Hoppas hoppas jag har ägglossning på riktigt den här gången, och inte nån halvdan variant.

• snaily

EA - ja precis, jag berättade (fräckt nog) inte var jag bor men det spelade nog ingen roll, han kände väl sig extra hjälpsam just igår, inte mig emot

Liten - ja, börjar ångra mitt namn... borde kanske heta Cheetah eller nåt sånt om man vill bli gravid snabbt... Jobbigt att Mindre är sjuk igen! Har ingen bra gissning på hennes åkomma, men min yngsta systerdotter blir alltid strimmigt rödblåflammig i huden när hon får feber (trol virusorsakat), ser ut som en tvättbjörn/zebra ungefär.

Nenne, vad spännande att du börjat spraya, hur många dagar gör man det?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare