Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen snurrar vidare

Men SHIT!!!
    tittar in en sväng efter att ha varit frånvarande läänge och vad ser jag Cicci-stumpan! Har du FÖRVÄRKAR!!!??
    Vilken vecka är du i nu???
    Känns väldigt tidigt om det är förvärkar!
    Hoppas du kan ligga ner och absolut TA DET LUGNT! inte anstränga dig!
    Är du sjukskriven???

Annars hoppas jag det är bra med er tjejer.
    Sorry har inte hunnit in här alls. varit fullt upp. Jobbar nästsista dagen på jobbet idag och på måndag börjar jag mitt nya jobb!

Men om någon har tid o lust vore jag jätteglad för en snabb uppdatering av vad som hänt här inne sedan sist.
    Hur går det för lappis?
    Frejis så du funderar på FVP??? varför då? Något särksilt eller bara "allmänt"?
    Nenne-skrutt jag fick ditt mail gumman! TACK! Ska svara när jag får mer tid. Har ni fått kissen än förresten????

Vår lill-skrutta har nu verkligen börjat leka med katterna! Det är såååå KUL!
    Har lagt upp lite filmer på min blogg ifall ni vill se.

PUSS och KRAAAM till er alla
    Och till Cicci säger jag även KNIIIIIIP!!!!!

• sweetstreet

Å Kokisen!!!
    TACK!!!
    Oj vad det händer grejer.

Jag SAAAAKNAR er i tråden, men tiden räcker bara inte till.....
    Fy vad trist.
    men ibland hinner jag iallafall LÄSA även om jag inte hinner skriva. Så även jag ahr blivit lite av smygläsare.
    Den senaste tiden har jag dock varken hunnit med läsa eller skriva...

Haha, ja Liten kommenterade i bloggen cokså så jag såg at hon kikat in där!

AM, på tal om blogg så kunde jag itne se ditt senaste inlägg på din blogg, men det dök upp i goggle reader. Skumt!!!!

Frejis
    hur pass förhöda var riskerna då????
    Oftast handlar det ju itne enbart om själva siffrorna utan om UL-et också. Vad de ser där.
    Men jag vet hur det känns att fundera eftersom vi ju fick ett konstigt besked vid vårt stora UL också. De nämde att tjejen skulle kunna ha gom alt läppspalt, och eftersom hon även hade choroid plexus cysts i hjärnan så skulle det EVENTUELLT vara en förhöjd risk för Trisomi 18. Så vi gjorde hur många UL som helst till efter detta för att kolla läppen och gommen.....
    Jag funderade på FVP men sedan bestämde vi oss för att skippa det pga att det ändå var sådan LIIITEN risk för Trisomi 18. Och andra genetiska förändringar ser man ju itne mha FVP. Typ transloationer, små deletioner etc.
    Hoppas att ni kommer fram till ett beslut som känns rätt för ER! Det är huvudsaken.
    men risken för MF vid FVP har jag förstått ska vara väldigt liten.
    Kraaam!

Liten,
    presentsnören???? Haha, DE underkläderna skulle mina katter ÄLSKA!!!!!

• sweetstreet

AM!!!
    LYCKA TILL!!!!!

Jag tycker det är helt galet vad tiden gått snabbt! Tänka tt det redan är dags ändå!!!
    Tänker på dig!
    Kraaaaaam!

• sweetstreet

Hinner in en stund igen!
    hej tjejer! har försökt skumma bakåt lite i tråden men hu vad ni SKRRRRIIIIIVER!!!!

Såg dock at Cicci verkar vara på gång än mer nu. Gumman, kan abra hålla med alla andra pekfingerhöttare här i tråden... TA DET LUGNT!!!
    INTE skoj om barnet kommer för tidigt och det får tillbringa första tiden på neo. Jag har visserligen inte alls sådan erfarenhet som Tinga har, vår lilla Gosegumma behövde ju endast stanna på neo i två veckor och mådde i stort sett bra hela den tiden förutom mindre saker, men jag tyckte DET var tillräckligt jobbigt faktiskt. Så att ha oron för mycket allvarligare tillstånd som barnet kan ha, samt att bo/pendla fram o tillbaks till neo så som Tinga och hennes man gjorde måste vara tusendriljoners gånger värre! Och det önskar man ingen!
    Plus att ni har Victor också. En av mina bästa vänner fick barn som kom ca 2 mån för tidigt (vilket är som vår lilla tjej ugenför och detta är ju inte alls är så tidigt om man jämför med många) men han fick stanna ett tag på neo han också. De hade redan en dotter så för de var det även jättejobbigt med hela neovistelsen pga av att dottern ju inte kunde komma dit på besök eller så (man vill inte ha barn där så ofta pga smittrisk etc). Det var en rätt jobbig tid för dem med pendlandet mellan sjukhus och hemma. Oro för lillkillen och även detta att de inte riktigt kunde finnas till 100% för dottern heller....
    Så varva ner! Ta det lugnt! haha, jag gillade FruLLans beskrivning att du nu ska vara en kuvös!!!!

• sweetstreet

Och Lappis!!!
    Du Tjejen! Min Favvokanin!
    Skickar ett ton gosekramar som du kan linda in dig i!
    Inte för att det kasnke hjälper???? Men vill ändå skicka. Tänker på dig!
    Och du jag blir så ledsen och förbannad jag med över att det inte lyckas för er!
    3 fucking år!!!! DET är ju helt oerhört tufft!
    Jag måste säga att jag är oerhört förundrad över att du och din man ändå håller modet uppe trots de dalar ni dimper ner i periodvis. Gumman SJÄLVKLART känns det frusterande och skitjobbigt när det inte fungerar. För varje försök tar det mer och mer energi att hoppas. Ändå gör man det ju likt förbannat! Jag minns trots att jag nu sitter här på "andra sidan" nu. Men jag minns som sagt som om det var igår. Hopp, frustration, maktlöshet, oro, förtvivlan, sorg, likgiltighet, ilska, avundsjuka.... ja alla de olika faserna som man gick igenom månad efter månad....

Men jag hoppas ändå att ni ska lyckas bli tre så småningom. Ifall detta är vad ni vill. Och det känns ju som om det är det med tanke på hur väl ni kämpar och hur länge. Utan att ge upp.
    Så jag är glad att ni funderar på adoption också. Och jag kan abra säga att de flesta jag känner som är adopterade är väldigt härliga barn som väuxit upp till vuxna med fötterna på jorden och hjärtat på rätta stället!!! Inklusive mig själv då såklart!!! Haha!

Kraaaaam nu tjejen!!!

• sweetstreet

Tinga tänk att det var ett år sedan nu!
    Helt otroligt vad tiden sprungit iväg!
    Jag pratade med min man igår om just det att vi för ett år sedan gick runt här och jag hade magen i vädret och trodde att jag hade 3 månader kvar men att vi ju sedan fick lilljejen tidigare än så....

Jag har sett i mitt smygskummande att Piff o Puff börjar äta bättre! Härligt!
    Det är ett sådant framsteg när man får maten att fungera hyfsat!!!

• sweetstreet

Själv har jag jobbat första veckan på nya jobbet!
    SÅÅÅÅÅÅ annorlunda mot mitt gamla labb.
    På sociala planet nästan helt dött.... Förutom en tjej som jag pratar mycket med och som är jättegullig.
    MEN det sköna är att jag ändå inte har fått panik över att det är så lite sociala interaktioner. För jag känner att jobbet kommer vara så otroligt bra ändå!
    Att ha gångavstånd är FANTASTISKT!!!
    Efter att ha pendlat dryga 2 timmar per dag i 3,5 år är det LJUUUUVLIGT och UNDERBART att ha ca 10 min gångpromenad!!!!!!
    DET uppväger mycket!
    Sedan tycker jag att labbmiljön jag kommit till är urcool ur forskningssynpunkt!
    haha, jag har redan under dessa mina första 5 dagar fått se humana äggceller!!!
    Både med och utan spermier! Skitcoolt när man såg dem som hade spermier som satt i "ytterkanten".
    Detta är ägg som "vi" får från kliniken där de gör IVF:er och detta är såklart de ägg som aldrig används. Som antingen är "övertaliga" men inte såpass bra kvalitet att de kan frysas. Eller ägg som de försökt befrukta men där spermierna inte lyckasts tränga in hela väge i ägget och befrukta det. De tvar därför man kund se dem i ytterkanten av ägget.
    Sedan har jag även sett en del muägg och musembryon också eftersom möss används mycket som modellsystem.
    Ååååå jag tycker det är sjukt kul och en sjukt intressant miljö!
    Även om jag inte alls kommer syssla med just detta. jag kommer ju jobba med stamceller vilket är annorlunda. Men det är ändå kul!

En knasig sak är dock att jag redan stött på den läkare som behandlade mig och genomförde inseminationen. Haha! Två gånger!
    MEN jag har bara hejat. För vad säger man liksom....???
    "Hej, kul att se dig igen. Och by the way så lyckades inseminationen och vi har nu en underbar dotter - tack!!! Och inte nog med det men nu är jag även din kollega fast på forskningssidan...."
    Näe, det känns abra helt knasigt. Så jag har bara hejat. Inbillar mig att han tittat lite på mig som om han ev känner igen mig. Men han har inget sagt. Mer än just hej. Som jag.

Jaja, så kan det vara.

• sweetstreet

Hej vickan!
    Hoppas det gick bra med begravning och allt annat runt detta.
    Har tänkt på dig!

• sweetstreet

Här har vi vaaaaarmt nu! Värmen kom igår. Det var 31 rader då... Puh!
    Idag vet jag itne men det ska bli ungefär samma tror jag.
    Hm, först klagar man på kylan men när värmen kommer tycker man det är föööör varmt...!
    Aldrig är man nöjd.....

• sweetstreet

Oj jag såg nu att det redan är 26 grader. och ska bli 33!!!!!!

Jaja...
    Åska har de visst lovat också.
    Så är det ofta här när värmen kommer. Det blir någon dag eller kväll/natt med åska och regn då och då....

• sweetstreet

Lilltjejen har börjat försöka kyrpa nu. Men det går mest baklänges OM det går alls...!

Hon har även börjat vilja stå med stöd . Typ hålla sig i soffan och stå så. Men det är forfarande väldigt oblanserat så man får ha koll!
    Vi bara MÅSTE börja barnsäkra hemmet mer nu! För jag tror verkligen att det kommer säga pang och så plötsligt kommer hon resa sig själv och stå och gå med stöd. Hon har lite hoppat över krypstadiet tror jag för hon är mer intresserad av stå och gå nu än att just krypa....

• sweetstreet

Hur är det med Frejis??
    Har ni bestämt er hur ni skulle göra med FVP?

• sweetstreet

Och Pge gumman!
    Såg något om att det inte är så bra med din man nu?????
    Fungerar din gamla mailadress eller har du ny nu???
    Tänkte försöka få iväg ett mail till dig.

kram!

• sweetstreet

nu måste jag nog sluta snart. ojoj!
    Ska hinna ut en sväng innan åskan kommer.

Men vill bara fråga Nenne-skrutt hur det är med NANCY??????????
    Shit!
    Gissar att ni är totalt upptagna med henne nu!?!?!?!?!?!??????
    Det är såååå UNDERBART med katt!! mmmmm!
    Så nu får ni också njuta av att få era tår bitna under täcket, kattrusningar och hopp-i-skutt i gardiner, bokhyllor, fönsterbräder, etc etc.... haha!
    De är för roliga när de busar runt!
    Tazo är ju fortfarande en liten plutt så det är full fart här ofta...
    Hur gammal är Nancy nu när ni får hem henne???
    Här är ju katterna minst 12 veckor innan man får ta hem dem från uppfödarna. men det kanske är annorlunda i Sverige??

Kram gumman!
    Och härligt att du verkar ok med sprayen också!
    Och ta det lugnt med Spindelmannen också!

• sweetstreet

EA
    Ha en ritkigt härlig resa!!!

• sweetstreet

Vickan!
    jo jag vet ju att du pendlar långt du emd.
    MEN allt går.
    Just nu är jag dock glad över att slippa. Men man klarar det man måste. Så är det bara.

Lycka till med renoveringen.
    Och jag är glad att allt gått bra med släkten begravning och så.
    Hoppas du själv lyckats få lite "ro" också och att sorgen känns mindre tung nu. Ibaldn är det ju så. ibland är det tvärtom.
    Men som sagt jag hoppas att du mår bra och nuter av er härliga trädgård nu och ert fina hu!

• sweetstreet

Zozo,
    så det är flytt på g kanske??
    vart isåfall????

Lycka till nu med Serigesemestern och att sova på nätterna!!!!
    Det är tufft innan man får till lite längre sovpass.
    Vi har lyxne nu att hon sover i stort sett hela nätterna utom att man måste stopa in nappen ett par gånger. Men inge matning eller så. DET gör stor skillnad!
    Hur gammal är Lea nu igen? Sorry att jag glömt....

• sweetstreet

Men oj, nu SKA jag sluta!

KRAM tjejer!
    Är så GLAD att ni finns även om jag inte har så mycket tid att titta in här som förr....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare