• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Izzie: jag tyckte också det var konstigt först men det är först mot slutet av graviditeten som foglossningen är klar och visar på det utrymme som kommer finnas vid förlossningen. Gör man röntgen innan grav. eller för tidigt i graviditeten så har ju inte fogarna lossat än och bäckenet bör visa på ett alltför litet mått för ganska många kvinnor.

Enligt min ryggläkare så är ju mina fogar redan förbenade (kanske inte alla men det får väl röntgen utvisa) så jag misstänker att mitt bäcken inte utvidgat sig speciellt mycket denna grav. Visserligen har jag haft ont av ?foglossning? men det kanske är de förbenade fogarna som försökt lossa utan att lyckas ?

Jag frågade om det var farligt för barnet att jag blev röntgad men det var det absolut inte sa läkaren.

Telis: Ska vi luncha på tisdag då? Sonen har visserligen sportlov men han klarar sig ett par timmar!

Muggles: Fast saken är den att jag ju OM DET SÄGS ATT DET GÅR gärna föder vaginalt (pga att både jag och bebin mår bättre av det, givet att förlossningen går bra). JAg respekterar och lyssnade på läkarens professionella kunskaper även om hans opsykologiska sätt gjorde mig upprörd. Jag låter mig röntgas och bestämmer mig sen. Förbereder mig med profylaxövningar för säkerhets skull ...

• fru AM

Min dator loggar ur mig hela tiden ...

JAg går och hämtar Livia på dagis istället!

Kram till alla så länge!

• fru AM

Muggles: mina förbenade fogar har med sjukdom att göra - alltså inte åldersrelaterat. Sjukdomen bröt ut under grav. med Livia såvitt man vet i alla fall.

Frejis! Kul att du också vill luncha på tisdag! Fler?
    Apropå salta kex kan jag speciellt rekommendera Breton-kex
    www.netxtra.se/new/default.asp&sub_category_id=168&product_id=10586

• fru AM

Frejis & Telis: ska vi köra lunch 12.30 då? Frågan är bara var? På Anglais har de bra lunchbuffé t ex? Andra förslag?

• fru AM

Hejhej!
    Telis & Frejis: På tisdag: Vi ses 12.30 utanför Anglais då? Hörningången.

Har precis ätit lunch där idag och insåg att 11.30 är den optimala tiden (då öppnar de) men vi hoppas att det finns bord 12.30 - det är ju sportlov så en hel del normallunchare är nog borta.

BS: Fy vad jobbigt att bli ifrågasatt som vårdare/mamma. Tycker det är lite absurt att de så gärna vill ha in alla barn (människor) i en bestämd mall. Men nu finns ju den där remissen där och jag förmodar att ni bör agera som de vill (när det gäller barn kan annars t ex försäkringsbolag börja kinka om hälsan krånglar senare). Men jag tycker nog att du ska låta maken sköta åtminstone nästa besök, så du slipper känna dig kritiserad för din kropps skull.

Angående din vikt - konstigt att du inte går ner! Har du någon gång kollat sköldkörtelvärden? Se artikel: www.aftonbladet.se/kropphalsa/article68211.ab
    eller

www.vardguiden.se/templates/Article.aspx

Hursomhelst - BS: STOOOOR kram!!!

• fru AM

Alla får en fredagskram! Nu ska jag snart ut på stan och träffa en bloggtjej från Småland!

• fru AM

Cicci: HAr läst massa bra om den vagnen du köpt. Skulle vi köpa bred tvåbarnsvagn så skulle det bli den också! Grattis till reafynd! Får man fråga vad den kostade?

• fru AM

Lappis: Men det var väl skönt! Både att lapa sol i Barcelona och att X:et from hell äntligen verkar slut!

Nenne: Skit med tanten! Nu är ju säkert inte adoption er enda utväg (ni är ju såna UNGDOMAR!) men en lösning som kan bli riktigt bra om det är det ni kör på så småningom. Stor kram i alla fall!

Lite avis på din och Telis lårtöjarträff i backen (även om jag är en skidodugling ). Men jag ska i alla fall få äta lunch med Telis och Frejis imorgon! Kanske Lappis vill vara med också? 12.30 på Anglais. (full insyn i våra görnaden för alla smygläsare! )

Koko: Visst är det intressant med dessa ändrade datum vid olika UL ... Det datum vi fick senast (frånsett ev kejsarsnitt osv) betyder att barnet blev till under vår Frankrikesemester då vi var ständigt omgivna av kompisar och barn och knappt fick till det alls, alternativt på resdagen hem ... Jag är INTE med i 10 000-metersklubben än så länge

Skönt att begravningen kändes "bra".

Har i helgen haft gäster återigen men nu flaggat för att vi ska ta det lugnt med bjudningar innan bebin är född. Det är faktiskt lite för jobbigt att stöka runt, städa, handla, laga mat, städa efteråt - varje helg. Med en allt tjockare mage och begynnande halsbränna.

• fru AM

BS: hej! Duktigt av er att börja tunna ut vällingen och så vidare (det är svårare än man tror att ta steget att börja mixtra med det där eftersom det ibland känns som enda livbojen om man har ett egensinnigt/vällingälskande barn!). Sonen var svårt beroende av sin mitt-i-natten-välling tills han var säkert 2,5 år (från tio månaders ålder). Fan vad jobbigt det var. Till sist tog jag tjuren vid hornen och vägrade. Han skrek var tionde minut, hela nätterna i två nätter. Sedan var det lugnt.

Tycker ändå att det är konstigt att de ser Iris som överviktig. Hon MÅSTE ju väga mer eftersom hon är så lång ... På bilderna jag har sett ser hon ut som en vanlig, men ovanligt söt, kanske lite knubbig unge! Har hon plötsligt hoppat upp ovanför sin kurva?

Kram till dig - med snurrig ÄL och svårt att träna pga förkylning!

• fru AM

BS: Tittade just på de fina Facebookbilderna av Iris. Hon är ju så jättesöt och ser bara sund ut för mina ögon!

Med tanke på hur ofta de är sjuka när de är små tycker jag det vore skönt om Livia kunde äta upp sig lite. Hon känns på gränsen till för pinnig hela tiden ... Vi fick ju också "skäll" för det på BVC på 18-månaderskontrollen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare