• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Listan:
    A.M.: Livia - november 2006, Sonen - juli 1997
    BS: Iris - Juni 2007
    Cicci: Victor - Juni 2007
    Mugglan: Moa - Augusti 2007
    Frullan: Borren - September 2007
    Piggelin: Amanda - November 2007
    Oumsan: Mathilda - November 2007, Stora tjejen feb-1996
    Koko: Conny - Januari 2008
    MrsB: Malte - Januari 2008, Max - december 2004
    Liten: Mindre - januari 2008
    September: Lilla tjejen - juni 2008
    MSW: Sonen A- augusti 2008

Grattis OMS till jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppas jag kan säga detsamma efter helgen!

• Mrs  B

Nenne
    Skönt att din kropp utreds iaf!

Jag sökte för många år sedan hjälp för min migrän och då upptäcktes det att jag hade brist på B12, alltså allvarlig brist.
    Så jag fick 10 sprutor på 5 veckor och måste nu äta receptbelagda vitaminer resten av livet för att hålla rätt nivå.
    Gick även på akupunktur.

Idag har jag varit hos läkaren med Malte för att följa upp hans mjölkallergi. Allt såg bra ut så nu är det bara att köra på och fortsätta med mjölkfri kost fram till sep då det är tid för ett nytt besök. Skönt!

• Mrs  B

EA
    Om det är gubbarna i min kommun kanske jag ska skälla lite på dem, gillar ju politik....
    Var faktiskt en av "ung gubbarna" (kommunpolitiker) som var på festen i lördags......

Har idag två gnälliga gossar.....

Malte är verkligen helt hopplös på eftermiddagarna fast han både äter och sover som han ska.....
    Och idag har även Max varit gnällig.....
    Funkade inte alls att lämna honom på dagis i morse, trist när man är stressad också. Pratade med fröken nu när jag hämtade och han hade varit sur och gnällig ett tag efter jag lämnat honom men sen hade det gått bra.
    Det är inte utan att man blir sur och gnällig själv och sen sitter man med huvudvärk igen.

Hade varit väldigt skönt om man kunde få börja jobba.

• Mrs  B

Max slutade använda sulky när han var 2 1/2 år så det var inga problem att bara ha en vanlig vagn när Malte kom ett halvår senare. Vi hade lånat en ståbräda men det användes aldrig.

• Mrs  B

Hej hej

Nu har jag förklaringen på varför Max varit så gnällig de sista dagarna. Han har nämligen feber idag, började i natt någon gång, så han har nog haft en infektion i kroppen och att den slog ut i natt.

Malte däremot är pigg och kry som en mört.
    Hur go och mysig, dock BUSIG, som helst.
    Somnade 20 i går, vaknade först 07.
    Förmiddagssömn ca 2,5 h, eftermiddagssömn 1,5h

Har hunnit plugga en hel del, tagit hand om Max, strukit tvätt och vilat.
    Bra dag alltså!!!!!

Izzie
    När min man tränar vanligt gör han det på morgonen (gym) för att kunna vara hemma med oss på kvällen. Skönt för oss båda eftersom det inte går att göra så med hockeyn!!

Nenne
    Nu ska vi börja planera för Dalarna i sommar.
    Har du tips på boende för en barnfamilj?????

BS
    Vad bra att ni har fått en dietist!!!!
    Tror att det kommer att göra susen!
    Jag tycker det är bra att vi har en dietist till Malte för annars hade jag inte blivit klok på hur mycket han är tvungen att äta för att få i sig rätt mängd av allt.

Vi Fööräldrar - tidningen nr 2 2009
    Reserepotage om Chamonix
    Ett par la 2 månader av sin föräldrarledighet där, men varannandag skidåkning.

• Mrs  B

EA
    Vi hoppas iaf att han ska sova bättre nu och inte att natten och dagen var en engångsgrej.
    Det vi har ändrat på nu är mer mat och att magmedicinen måste tas varje morgon i lite större mängd (som doktorn sa).

Tentan kommer imorgon, så det var perfekt att få sitta en stund idag. Ska snart sitta en stund till.....

Ingen tant???

• Mrs  B

EA
    De "duggor" (tentor) vi fått ut verkar ok, men så som vår lärare beskriver tentan via mail verkar den supersvår...
    Hoppas man förstår bättre när den kommer imorgon kl 10.00.

• Mrs  B

EA
    Maten går super och har fått några riktigt bra recept. Några recept sådär men ändrar man bara lite på dem så är de nog bättre.
    Träningen är det värre med. Just nu går all ledig tid till svenskan, men sen när det blir bättre väder ska jag ut och promenera mer med Malte den tid han är vaken och Max är på dagis.

Får jag jobbet i stan ska jag cykla till jobbet, enkel väg 5 km. Hoppas bara att det funkar med lämning och hämtning på dagis också.

• Mrs  B

EA
    Hoppas också att tentan är bättre än vad jag tror och att det går att lösa den!!

• Mrs  B

Hej hej

Tittar in en snabbis...
    Har fått min tenta så jag tänkte passa på att sitta med den nu när Malte sover.

Kvällen och natten gick uselt.
    Antagligen för mycket mat igår kväll för det verkade som Malte hade ont i magen.
    Somnade vid 22, vaknade vid 02 och 05, men nu sover han iaf.

Max är piggare idag och det verkar som febern försvann under natten och med Alvedon igår. Skönt!

Nenne
    Tack för tipsen!!!
    Räknar med att sätta oss ner i helgen och planera.

Liten
    Ge absolut inte välling eller mjöljprodukter till Mindre om hon är magsjuk. Det tar mycket längre tid för dem att bli friska då. Bäst med vätskeersättning blandat med saft.

AM
    Max hade också en växasäng innan men i och med att jag gjorde i ordning rummet där nere bytte jag hans säng mot gästsängen (vuxensäng 105cm). Max tyckte det var hur spännande som helst. och nu går vi in till honom och sover i hans säng om han kommer upp på natten. Jätteskönt för oss också!!!
    Växasängen står inne hos Malte nu fylld med leksaker.

BS
    Oj då, vilken upplevelse i hissen!!!
    Får hoppas på att det bara var hostan som ställde till det och inget annat!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare