• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore
    Hmm.......det var ju svårt.
    Men kroppen kanske behöver en viss tid på sig att vänja sig vid att äta mindre också eller???

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!!!!!

Här var det inte mycket att läsa igen idag....men det kommer kanske senare????

Natten har gått okej, maken jobbar hemma idag så han tog lite av natten också liksom morgonen. Skönt!!!!!!!!!!!!!!!!

Dagens träning:
    sitter och vagnar Malte med ett ben.
    Det känns faktiskt ska jag säga.

Förmiddagen blir lugn då Malte ska sova, sen efter lunch hade vi tänkt gå till pulkabacken igen.
    Solen skiner och snön ligger kvar!!!!!!!!!!!!
    Hurra!!!!!!!

• Mrs  B

Tack för input om vikten, hoppas också att det är mensen som gör att jag står still just nu!

Min svenskkurs tar all tid just nu så träningen får ligga lite vilande förrutom vardagsmotionen, men så får det bli.

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Nyss hemkomna och är slut.....

Var i pulkabacken mellan 13.30 och 14.30 och sen följde vi med en kompis till Max hem för fika och lek och var inte hemma förrän nu vid 16.30.
    Så himla skönt väder!!!!!!

Och jag klarade av frestelsen att inte äta vare sig glass eller kaka till fikat. Tog bara en kopp te. Åt istället en apelsin när vi kom hem.

Piggis
    Vet att det brukar strula när man ska skicka till mig av någon anledning så jag skickar till dig först!

September
    Vad vore livet utan KLICK??????

• Mrs  B

Inga stora tuttar här, vare sig vid ÄL, tant eller graviditet.
    Men maken klagar inte ändå...

Jag dricker vin och maken för det mesta öl. Sprit blir det någon enstaka gång och då på sommaren. Ibland avec till kaffet.

AM
    Man kanske ska prova Heat då.....

EA
    Ja, med detta vädret kan man ju inget annat än vara ute och åka pulka.

• Mrs  B

EA
    Jag tror att chefen hade blivit avundsjuk för att du ville ta ledigt för något så kul och att han/hon inte hade kommit på det innan.

• Mrs  B

EA
    Hade varit kul att sen din chef ner för backen.....

• Mrs  B

God morgon!!!!

Har precis druckit kaffe och alvedon och hoppas nu på att huvudvärken ska släppa.
    Magen fick spel igår eftermiddag och jag antar att jag sen drack för lite för att det skulle bli balans i kroppen igen. Har haft huvudvärk hela natten, men dum som man är ibland tror man ju att det ska gå över med lite sömn.

Malte vaknade 05.30, maken 06 och Max 06.30 sen var det full rulle, men jag gick och la mig i sängen igen och gick inte upp förrän nästan 8. Barnen fick klara sig själva.
    Och faktiskt gick det super......

Innan Jag fick Max hade jag 75B i bh storlek, nu har jag 80B.

Cicci
    Vi provade också alla sorters sömnmetoder på Max men gav upp för att inget funkade. Gjorde som AM, hade Max i sängen istället så vi fick sova när båda jobbade.

Sömn
    Nu börjar Malte bli frisk så nu ska jag läsa in mig på sömnmetoderna igen.
    Som det är nu gör vi så här:
    Jag vagnar på kvällen och sen sover han till ca 23 i vagnen och sen sover han i vår säng till 05.30.
    Maken låter Malte sova antingen i hans famn eller i Maltes säng fram tills ca 23 då han vaknar och är hysterisk och sen blir det vår säng igen.
    När Malte var nyfödd fram tills 7-8 månader somnade han utan problem i sitt rum och i sin egen säng, men sen blev han som sagt sjuk och sen har inget fungerat.

Idag ska jag åka iväg själv till grannstadens sjukhus för att träffa Maltes dietist och det ska bli spännande att få höra vad hon har att säga om kosten. Maken kommer hem från jobbet och tar barnen.

• Mrs  B

Lappis
    Trevlig resa!!!!!!!
    Själv var jag i Barcelona på sommaren och då var det 40 grader, lite väl häftigt, så jag skulle gärna vilja åka dit igen då det är lite bättre temp för att turista i stan.

AM
    Lycka till idag!

Kram till alla som vill ha!!!!!!

Här är det mulet och snöar lite lätt......
    Hoppas på fint väder imorgon för då blir det pulkabacken igen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare