• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Fru någongång
    BVC föreslog blåbär, men visst det kan säkert ha olika effekter på olika människor. Vi andra i familjen stoppar det för.

Liten
    Ska testa risvatten också. Tack!

AM
    Allt till Malte är mjölkfritt och vårt bröd till alla är också mjölkfritt för att vi inte ska blanda ihop något.

Nu väntar dagis.....hej så länge!

• Mrs  B

AM
    Stor kram till dig!!!!
    Har mina föräldrar kvar men andra som är borta så lite förstår jag.

• Mrs  B

Hej hej

Nyss hemkommen från pulkabacken (1,5h) och vädret är kanon.
    Några minusgrader och STRÅLANDE SSSSSOOOOOOLLLLLLL!!!!!!
    Man kan inte annat än bli GLAD!!!!!

Undra hur många kcal jag brände där??????

Maltes mage är fortfarande kass, men som tur är inte så många blöjor som innan iaf. Hann vara ute efter lunchen innan det kom en laddning till.

Idag har jag varit effektiv:
    -Bakat 3 sorters kakor till Malte
    -Duschat i fred
    -Lagat lunch till mig och pojkarna
    -Varit ute i pulkabacken 1,5h.

Härligt!!!!!!!!!!!!!!

Nu är Max hos en kompis och leker, maken på väg hem och Malte på sitt rum.

BS
    Hoppas Iris krya på sig snart!!!!!
    Max har st 110-116 nu....
    Själv kör jag viktklubben nu och det funkar bra. Byter ut vissa recept och tar bort lite ingredienser och gör det barnvänligt, men även här finns det mycket vitlök.
    Motionen får komma när det passar.

Tinga
    Krya på dig!!!!
    Inte kul att vara sjuk med två småttingar, jag vet...

Cicci
    Hoppas Victor piggnar till och blir bättre snart!
    Max har fått 3 anfall och det första hade de svårt att stoppa på vårdcentralen så vi fick åka till grannstadens sjukhus istället.

• Mrs  B

Maken kom hem med skumpa och jag har lagat middag, som nu finns i våra magar (MUMS), trevlig kväll alltså.....

Imorgon blir det sim, bowling och hämtmat , sen beger sig maken till Jönköping för övernattning och match på söndag.

Ingen som vill ha sig ett glas champagne?????
    *slurp*

• Mrs  B

Tinga
    En sån dag som du hade igår hade jag på Nyårsafton/Nyårsdagen då jag blev matförgiftad.
    Skönt du är bättre nu iaf!!!!

Tror inte heller att det var trevligt i Stockholm idag......

• Mrs  B

Hej hej

Idag är en blä-dag......

Natten har varit rörig med lite sömn, tanten kom prick som den skulle med värk i magen just nu, barnen är bråkiga, trotsar och rivs och jag har inte gått ner något på denna veckan utan upp 100 g.
    Men men det får gå det också tyvärr!

Nu ska jag läsa ikapp.

• Mrs  B

Liten
    Ja, jag får väl hoppas på det.
    Men jag mår mycket bättre nu när jag har regelbundna tider igen med maten och att man kan äta allt (förrutom sött och onyttigt förstås). Det verkar passa mig iaf.

• Mrs  B

Angående mat till bebisar så har det gått trögt för Malte vad gäller middagar och vi har fått gå tillbaka till 5 månaders maten flera gånger för han har väldigt svårt att klara bitar.
    Nu klarar han vår egen mat bättre än burkmaten, så jag försöker bara ge honom det just nu för att han ska äta.

Vitt bröd och lättare grovt har funkat bra här, men inte fruktbitar.

Väger mig alltid efter jag gått på toaletten och innan jag äter frukost. Hoppas det beror på mensen nu, för jag har verkligen varit duktig med maten. Syndade endast med en kanelbulle i lördags, annars har jag inte ätit något jag inte ska äta. Känner mig mätt efter måltiderna och tror att det gör mycket för mig att det inte är några konstigheter jag ska äta eller att jag ska utesluta en massa. Känns som detta konceptet funkar för mig och min familj.

Känner mig dock lite matt och lätt snurrig emellanåt men tror att det beror på att jag äter mindre nu, eller??????

• Mrs  B

Krya på er alla som är sjuka!!!!!

Lycka till ni som ska försöka på en 2:a!!!!!!

Här är jag fortfarande i valet och kvalet för en 4:a, maken vill inte alls, så nu håller jag på att bearbeta mig själv till att det räcker med de vi har.....

BS
    Hur går det för dig????

• Mrs  B

BS
    Missade det du skrivit precis, sorry.....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare