• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej!
    Ser att ni diskuterar ett kärt ämne, vad man får och inte får äta under graviditeten. Hm, jag är nog mer på Ciccis linje om än inte fullt ut har rätt så dålig koll själv, men maken verkar ha memorerat Livsmedelverkets lista så jag frågar honom i stället.
    Rårörda hallon, så gott! Tur att jag är för lat att gå ner till Hötorget och köpa några askar.

Koko, grattis till sonen (98%, men ändå...)!

Mrs_B det låter extremt jobbigt att inte få sova. Du är stark som orkar både jobba och plugga!

Cicci - välkommen hem! Vilken resa tillbaka till Sverige, via Turkiet och allt. Tur att V. distraherade alla vid rätt tidpunkt annars vet vi inte vad som kunde ha hänt. Det hade kanske blivit en liten turkisk medborgare i stället *hm, undrar faktiskt vad man gör i sådana fall? Köper en ny svindyr flygbiljett med ett annat bolag?*

Vickan - stödkramar till dig!

Nenne - håller tummarna att tanten håller sig borta från dig och att inga ivf-samtal behövs på ett bra tag.

Lappis - så nu är du på banan igen. Har ni någon plan nu eller är planen att ta det lugnt ett tag?

Var och kollade pyret idag som har vuxit ikapp sin tillverkningstid och är 11+1. Häftigt att se en minimänniska som viftade med armarna och verkade ha det allmänt skönt. Det mindre myomet verkar ha minskat, men det stora utanför livmodern har nu blivit 8 cm i diameter och har tryckts ut åt sidan. Allt såg bra ut och doktorn lovade att jag kommer att börja känna av myomet som en boll utanför magen Vi får väl se hur mycket det kan växa, fortsätter det som hittils blir det väl 35 cm i diameter eller så. Blä!

Och nu tänkte jag på AM och svinkoppor, stackars Livia som får ta penicilin och syn om hennes mamma som får ta hand om enorma tvätthögar. Svinkoppor, usch!

• Frejis

Mrs_B - jag mår nog rätt bra förutom illamåendet och tröttheten som förmodligen förstärks av Postafen. Men hellre sova för mycket än kräkas.

Var har våren tagit vädet? Så kallt i slutet av mars har vi ju inte haft på rätt många år. Vill ha vår, blommor, sena utekvällar och långa skogspromenader

• Frejis

Vickan, stora stödkramar till dig! Vad tråkigt fast ändå väntat, det gör ju inte det hela lättare

Page - svårt att råda någonting eftersom problemet nog sitter hos arbetsförmedlaren, d v s att hon har uppfattat dig på ett konstigt sätt. Skulle säga att du inte ska göra någonting eftersom människan kanske bara blir konstigare... *hm svårt att råda sådär i teori*

Brudsommar - kram till dig med, jobbigt med hostan. Tar du någon medicin? Usch, det kan ju hålla i sig hur länge som helst, själv har jag en gång fått ta antibiotika efter två månaders ihärdigt hostande... och sedan gick det över.

Lappis - jag gillade den andra lägenhet från Skeppsholmen som du länkade till fast priser verkar ju vara ett lockpris. Vilken budgivning det är på den sista, den har redan gått upp med 1 mlj.

Själv sitter jag med den tråkiga uppsatsen (gäsp!) och nojar smått inför CUBB/NUPP onsdagen före Påsk. Hinner nog noja ett bra tag innan det är dags

Telis - var föreställningen FEM timmar lång? Herregud, det är ju ren tortyr i synnerhet om uppsättningen är intellektuellt seg. Hoppas att du fick dricka lite vin i pausen!

• Frejis

Skulle nyss dammsuga, men fick så ont i magen att det bara var att sluta och sätta sig framför datorn i väntan på middagen som maken lagar...

Lappis - men då är det ju ett väldigt bra pris, tyckte att lägenheterna såg fina ut. Undrar hur hösten kommer att se ut på bostadsmarknaden, kommer priserna att gå i stå som det hörs på vissa håll eller fortsätter det som idag? *nyfiken*

• Frejis

AM - sluspurt (skrev först slutsprut , både läskigt och skönt. Morgondagens resultat kommer att avgöra om det blir kejsarsnitt eller vanlig förlossning, gissar jag? Eller har du redan bestämt dig?

• Frejis

Lappis - hemskt med chefens cancer usch, vilken jobbig sjukdom. Hoppas att det går bra för honom. Och vad bra att makens knöl var ofarlig.

Liten - hoppas att du kommer att må lite bättre när den riktiga våren kommer. Stora och små bekymmer tenderar att bli mindre då.
    Förresten - vad var det för mascara som plötsligt kostade 50 kronor mer?

Muggles - det var en obehaglig överraskning med vattenskadan, men tur i oturen med försäkringen.

Piggelin - grattis till flytten, härligt

Tinga - skönt med en rationell förklaring och med er nära förestående resa. Det vänder kanske snart

A M - hm, märkligheter, vad ska man säga. Två doktorer, fler opinions, ingen röntgenundersökning och en massa gissningar. Det låter tyvärr typiskt sjukvården *grrr*

Ore - vad jag har hört görs Nupp mellan v 11 och v 14. Det verkar att de har blandat ihop något, men det går kanske att mejla och reda ut på ett smidigt sätt?

Ego - fick svar från min barnmorska att doktorn inte tyckte att man behövde kontrollera myom som inte växer inne i livmodern. Måste säga att det känns "professionellt" med tanke på att hon inte ens sett patienten Nåja, får ta Nuppen först, sedan får vi se.

• Frejis

Koko - Hm, då var det någonting nytt för mig, en matförgiftning pga Brämhults juice. Det låter jättejobbigt hoppas att det går över snart.

A M - så idag är dagen D både för doktorernas del och för sonens skola. Håller tummarna!
    Det är nog så att det är din mage som väger 16 kg och inte rumpan

Liten - det var en saftig prishöjning

Liten/MSW - jag gissar att man inte lägger ner så extremt mycket tankeverksamhet när man säger så här utan går på någon föreskrift a la standardmanual. Får nog fortsätta gå hos doktorn på Ultragyn i stället, Koko tack för tipset han känns superproffsig och bra.

Nenne - jag fick en helt vanlig mensblödning och startade som Telis skriver på dag 21. Men det visade sig senare att jag inte var nedreglerad...
    Start om två veckor, det går ju fort

Blivande FruL - vad bra att ni har fått tid så fort. Hoppas att makens simmare är tillräckligt bra *håller tummarna*

Brudsommar - skönt med en resa till Budapest, har det förresten löst sig med hotellet? Har aldrig varit där, men hört i likhet med andra att det är en väldigt vacker stad.

Nenne igen - grattis på förlovningsdagen!

• Frejis

Nenne - nojorna är under kontroll eftersom jag bestämde mig att jag får noja först om vi får dåliga siffror. Orkar inte hålla på helt enkelt

Telis - grattis till bonus

Kängu - jag har ju redan börjat med mammabyxor eftersom jag får svårt att knäppa de vanliga och knappen gör dessutom ont i magen Tyckte att PoP hade rätt snygga jeans utan någon påse som man knyter typ vid brösten och så gillade jag deras ljusa sommarbyxor. Har annars hittat ett par snygga byxor (stuprör) i en butik som heter Proud, men jag vet inte om det finns i hela landet eller om det är någonting lokalt.

Kanske dags att öppna databaser med tidigare forskning? Så tråkigt att jag gör vad som helst för att slippa...

• Frejis

Nenne - Puregon hade jag iaf

Håller med Koko annars, jag blir både nostalgisk och småivrig av ivf.

Koko - han påminner mig om min ivf-doktor i Södertälje, så noggrann och engagerad i sina patienter. Hör annars till dem som gärna hoppar över vackra stylade bilder på öppna fönster, vita gardiner och gröna växter (reklambilder typ som BB-Stockholm) och föredrar att de är kunniga på det de gör i stället.

Har inte Formes på Nybrogatan stängt?

Brudsommar - jag hör också till dem som mer än gärna vill ha hund fast skulle ha svårt att få det att fungera i praktiken. Fast - om jag hade barn, skulle jag kunna använda det som ett argument mot maken och hans sunda förnuft *rätt fult eller hur?*

• Frejis

Eco Queen - vad är det för tidning? Kanske något som jag kan skaffa under min lunchrast idag (inte för att jag har påbörjat någonting vettigt ännu, men ändå).

Kängu - det tog några dagar att vänja sig vid PoP`s byxor och så höll jag på att tappa dem en gång

A M igen - noterar dina tips om kläderna fast nu får jag snällt vänta på ännu varmare väder, kan inte köpa hur många byxor som helst

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare