Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

September - det var nog runt 8 månader som jag återintroducerade Sempers 6 månaders mat. Då gick det bättre än runt 6 månader i alla fall, men trögt.

Vi gav nog mest på kvällen, när hon ändå skulle äta välling ganska snart efteråt. Sen har ju Mindre perioder när hon är sjuk och bara petar i maten - då gav jag henne mat med större bitar än hon annars gillade, för hon åt ju ändå knappt. Och sen fick det vara kvar när aptiten återkom. Fortfarande åker inte mat i stora bitar ner särskilt bra. Hon biter av, tuggar och spottar ut. Och börjar om... Fortfarande blir det så att ny mat serveras mest på kvällen när vällingen kommer strax efter.

Häll i mycket smör i den mat som trots allt går ner, så får hon energi ändå. Och jag tror bvc har lite rätt - det blir värre ju längre ni väntar, vi väntade lite länge kan jag tycka i efterhand, både med mat med bitar i, och att äta själv.

• Liten med Mindre

MrsB - du får vifta på tårna när du pluggar. Alltid går någon kalori åt. Och knipa kan man ju alltid göra.

• Liten med Mindre

September - Mindres middag är vid 17 / 17.30, sen är det påfyllning med välling strax före 19 o läggdags. Så byt ut målet vid 17 du, och fyll på med gröt precis före läggdags. Så har jag hört andra som gör, där välling inte är poppis.

Försökte precis boka helg på Södertuna slott. Vi behöver pyssla om varandra och har fått barnvakt en helg. Tror ni inte slottet var abonnerat den helgen. Hade gärna velat återvända då det var bäst av ställena vi prövat - och vi förlovade oss där. Andra alternativ vi ska diskuterat ikväll är Rånäs och Trosa Stadshotell där vi varit tidigare.

Någon som kan rekommendera något annat i Stockholms omnejd? (Friibergs herrgård och Hasseludden är inte aktuella.)

Cicci - är febern reaktion på vaccinationen kanske?

• Liten med Mindre

Tröstar mig med att det är molnigt här då. Finfint jobbarväder. Maken är dessutom förkyld och gnällig som bara män kan vara - så det gör inget att få en paus här. Undrar faktiskt om inte män verkligen blir sjukare än kvinnor. Det kanske är något genetiskt?

Fast han är älsklig ändå. Tror dock inte det blir något ÄL-åka av, för så rolig är han inte. Någon som vill ha lite snigelslem?

• Liten med Mindre

EA - "Ett skepp kommer lastat!"

• Liten med Mindre

Ore - säger som lappis - helt normal reaktion. KRAM!

• Liten med Mindre

BS - kan profylaxandningen hjälpa tro? Kanske inte mot själva sticket förstås - sånt vill man bara krumbukta sig för att slippa.

Hjälper det något i övrigt? Har du mindre ont när nålarna inte sitter där?

• Liten med Mindre

muggles - det dök upp en "piggelinbride" längre ner i tråden och rekommenderade någon bubbelpool som de hade varit i...

• Liten med Mindre

Muggles - vi kanske hamnar på samma cykel då? Tänker ju avvakta våren trots allt, för ev allvarliga försök. Tänk om vädret blir fint och jag faktiskt skulle våga ut o dyka i april? Det skulle vara skönt att inte få ett 4 års uppehåll - för då kan jag nog lika gärna sälja alla prylar. Det räcker med de 2,5 år som är nu. Hugaligen!

• Liten med Mindre

BS - dykning i Stockholm i april skulle mest vara för min egen del - för att hinna innan det ev blir ny bebis på gång. Det var ju länge sen som sagt. Sen kanske det tar lång tid som senast, och då hinner det ju bli varmare o skönare i vattnet dessutom.

Och som bonus om man nu står ut med kylan, så har ofta inte algblomningen kommit igång, så sikten kan vara fin även här på östkusten. Dök 1 april en gång, men det var för kallt för mig och min utrustning. Får nog låna lite grejor som pallar kylan om det blir av.

Det där med att träna hemma är såååå svårt att få till. Men då ska man glädjas desto mer för de gånger som faktiskt blir av.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare