Barnkarusellen snurrar vidare
Önskar lite att maken vore piggare på vin än vad han är. Kunde vara gott lite oftare.
Fast måste jag välja så föredrar jag att han är för lite pigg på det än för mycket pigg.
Önskar lite att maken vore piggare på vin än vad han är. Kunde vara gott lite oftare.
Fast måste jag välja så föredrar jag att han är för lite pigg på det än för mycket pigg.
Sweet - GRATTIS till tillökningen!
Nu har ni väl snart maxat er lilla lägenhet? Så mysigt med fler "gosedjur" hemma.
AM, ska kolla upp de nya förslagen. Måste ju bestämma oss snart så att inte allt är fullt.
Trött o hungrig här! Tur att det är lunch snart.
Dagens lunchtips - paj med röda linser o fetaost. En klassiker för mig när jag bodde själv, men som uteblivit sen jag flyttade ihop med maken.
EA - ska se om jag kan få ihop receptet digitalt.
Frejis - har bara provat postafen mot sjösjuka (innan och under graviditet), och för det hjälper det i alla fall. Använde mig av Seabands, men mådde ju småilla ändå när jag var gravid. Vet ju inte hur jag skulle mått utan banden...
EA, pajen påminner om det här receptet. Fast vår smet har:
4 ägg
1 dl fil eller yoghurt
3 msk tomatpuré
inga färska tomater eller oliver
Resten som i receptet
www.tasteline.com/recept/Lacker_linspaj_med_feta_och_oliver
Grodan - Mindre sov ok fram till 3 månader, något uppvak per natt mot slutet. Sen blev det bara värre, för att bli riktigt illa när vi beslöt att sluta med nattmatning.
Sakta blev det bättre för att bli riktigt bra när vi fick hjälp med AWs sovmetod.
Viktigt att tänka på tror jag är ifall lillgrodan har ätit så mycket det bara går under dagens 5(?) mål, samt varit ute ordentligt etc.
Ore - du ska se att du blir gravid så att du inte får tid att surfa på din nya fina dator...
Grodan - det kan ju endera vara en utvecklingsfas, de är ju ibland flera veckor långa enligt boken (som jag glömt namnet på), eller så behöver lillgrodan kanske lära sig att på natten sover man. Då finns ju flera metoder att ta till, om inte lillgrodan tycker att det räcker med bestämd övertalning från mamma o pappa Groda.
Det kanske blir några nätter som blir jobbiga ifall ni bestämmer er för att ta itu med saken. Vet att både familjen Cicci och familjen BS har tagit några kämpiga duster för att få bort ett antal uppvak på natten.
Grodan - det finns ett flertal manualer som alla säger sig vara bäst - men ingen är modellspecifik...
september - personligen tror jag att det blir mer trubbel. Ju äldre de är desto mer förstår de och minns.
Finns säkert delade åsikter i frågan.
Grodan - vad man rent teoretiskt gör beror på sömnmetod, om det nu är förälderns egen eller någon etablerad (5 minutersmetoden, Anna Wahlgren eller annat).