Barnkarusellen snurrar vidare
Hej Piggelin!
Hej Piggelin!
När det gäller yrken ville jag bli advokat när jag var tonåring. Jag funderade ganska länge på det, men mina favoritämnen i gymnasiet var tyska och kemi, och jag valde det senare spåret. Att läsa tyska kändes som att det bara skulle kunna leda till att bli lärare och det var det absolut sista jag skulle kunna tänka mig att bli. Fast jag har fortfarande kontakt med min tysklärare från gymnasiet, 13 år efter studenten! Vi skickar födelsedagskort och vykort till varandra och ses någon enstaka gång. Hon är verkligen en riktigt cool tant, trots att hon fyllt 73 år nu.
Piggelin - japp, den 2 maj är födelsedagen som ska tillbringas med mycket gladare tankar i huvudet i år än ifjol. Jag vinkade till er mentalt när ni körde förbi på motorvägen.
Cicci - jag är också en så'n person som gillar att ha tusen järn i elden, men hade det bara hjälpt hade jag gladeligen legat i en sjukhussäng hela graviditeten, för att få fullgångna barn. Jag tycker att du verkligen ska tänka dig för innan du far runt alltför vilt, eftersom det verkar som att du faktiskt har en möjlighet att påverka när barnet ska födas, åtminstone någon/några veckor till. Jag tycker verkligen att du ska ta den chansen, för det är jättetufft att ligga på neo och det är inte bra för barn att födas alltför tidigt. Många förutsättningar blir mycket, mycket bättre om man stannar i magen åtminstone i 37 veckor.
Jag vill inte alls vara gnällig och tjatig, men jag tycker att du ska tänka dig för både en, två och tusen gånger innan du rusar iväg på ditten och datten.
Lappis - så länge man försöker är det väl klart att man blir besviken när tanten kommer, oavsett om man försökt i ett halvår eller flera år. Du går ju dessutom på akupunktur nu och har kroppen i balans på ett annat sätt än förut och det är klart att det gjuter nytt liv i hoppet. Stor kram till dig!
Telis - det ser ju "värre" ut än när de stylar ett hem för en heminredningstidning.
EA - trevlig resa, även om det väl är för sent för dig att läsa det innan du åker.
Vickan - vad skönt att begravningen gick bra och ditt tal uppskattades. Kram!
Lappis - blörk; låter som en hemskt otrevlig mens. Kram! Min nya spiral-mens är inget vidare den heller; blöder i drygt 10 dagar! Ska testa cyklo-F nästa gång, för att se om det minskar blödningen under de värsta dagarna. Är det någon här som testat cyklo-F, förresten?
Sweet - oj, vad du fick fart på inläggsfronten! Kul att se! Jag förstår mer än väl att du uppskattar att pendlingstiden nu har krympt ihop till ett intet; det finns så mycket roligare saker man kan använda den tiden till. En period pendlade jag drygt 3 h per dag och roligare kan man ha.
I helgen var vi på spa i Torekov och mina föräldrar passade Piff & Puff. Vi lämnade dem redan vid 11-tiden igår och hämtade dem strax efter 15 idag, så det blev en rejäl paus. Jätteskönt, om man nu får säga så. Väldigt ansvarfritt kändes det. Maken och jag hade det dessutom jättemysigt; vädret igår var ju super, så vi låg i solstolar på eftermiddagen och bara slappade, sen badade vi i varm bassäng och bastade i en dryg timme innan det var dags för lyxig trerätters middag. Mums! Idag har vi varit på en liten shoppingrunda också och det är ju bra mycket enklare när man inte har småttingarna med sig. Nu ikväll känns det lite som när man ska tillbaka till jobbet efter en skön semester; imorgon börjar allvaret igen. Fast det är ju bara fyradagarsvecka denna veckan, så det är rätt OK ändå.
Telis - tack! Jo, det kändes verkligen välbehövligt och skönt att få lite vuxentid tillsammans. Hur har det gått med tårtan, förresten? Eller det var kanske inte idag du skulle göra den?
Det får du göra; alltid kul att läsa inlägg med snålvattnet rinnande i mungipan!
Nenne - vad mysigt med kisse! Fast inte att hon bits i tårna förstås, men det kanske är bra för er att träna på jobbiga nätter, så att ni är förberedda även för hur tvåbenta varelser kan hålla på.
MSW - frågan är om min mens kan bli mer utdragen än vad den redan är , så jag tänker ge det ett försök med cyklo-F. Borde vara dags för tant vilken dag som helst, om hon håller sig till sitt nya 29-dagarsintervall.
Frejis - usch då, det där lät inget vidare. Hoppas att du är bättre än Cicci på att ta det lugnt, bara. Kram!
Jag röstar också på Telis som trådstartare! Fast det är ju ingen panik än - den här tråden är ju öppen ytterligare några dagar.
I Sydsvenskan idag stod det förresten om surrogatmammor; sydsvenskan.se/inpalivet/barn-och-familj/article428627/Hon-vill-foda-nagon-annans-barn.html . Äggdonation är en sak, men att bära någon annans barn i nio månader?
Nenne - nej, troligen är det spiralen som gjort att mensen ökat; det är tydligen inte helt ovanligt att man får både kraftigare och längre blödning då, tyvärr.
Det är ju bra att det finns kvinnor som är villiga att ställa upp som surrogatmammor, men jag tycker verkligen det skulle kännas konstigt att lämna ett barn man burit en hel graviditet. Ett barn man haft i magen "känner" man ju på ett helt annat sätt än några ägg. Som donator är man ju dessutom anonym för barnet på ett annat sätt än om man är surrogatmamma till t ex en kompis barn (som är det vanligaste sättet att bli surrogatmamma på, enligt artikeln). Då kommer man ju förmodligen att träffa barnet en hel del under dess uppväxt.
Cicci - vad skönt att din hektiska helg avlöpte med gott resultat. Låter som en kul fest!