• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Muggles
    Vad gör man inte för att få jobba i skolans värld.......
    Är inte främmande för att läsa mer, men får ta svenskan först och främst (sen kanske engelska....), men får tyvärr inget mer CSN så man måste ju hålla igång på annat sätt.
    Lycka till nu med att få till nr 2.

Japp, alla har pedagogiska luncher.....

Liten
    Men det finns många barn som vägrar äta dagismaten, hur mycket hjälp de än får, så det kan ligga mer bakom saken.....

• Mrs  B

Liten
    Leksaker
    Malte hittade Klick och kondomer här som han bar runt på.

Någon som vet om det finns en 4 års/5 års trots som är lite värre än vanligt?????

Max är odräglig just nu. Går inte alls att lämna honom på dagis, får minsta utbrott om han inte får som han vill, och ska inte gör det och inte göra det........
    Odräglig är bara förnamnet.....
    Dagispersonalen trodde att det har och göra med att jag ska börja jobba, men jag vet inte.....
    Ska ju inte jobba så mycket, men visst kommer det att bli en förändring.

Träffade iaf en fröken på Max avdelning som inte var emot att jag skulle börja jobba igen.
    Förstod att jag ville ut och få vara lite social.

• Mrs  B

Hej hej

Inskolningen flyter på och det fungerar alldeles utmärkt med Malte och de andra barnen och fröknarna.

Maken hade en diskussion med Max igår om hans uppförande, så nu är det hårt mot hårt och total tv-förbud om han inte skärper sig.
    Lämningen gick super i morse.

Max och Malte har knappt 2 veckor mellan sina födelsedagar, vilket måste betyda att mina ägg är bäst runt påsk eller??????

Lappis
    Första gången jag hade halsfluss var jag 18 år och skulle dagen efter diagnosen åka till USA i två veckor.
    Pencilin, doktor och en sömnig resa!
    Har sedan dess haft det ett par gånger till.

Frullan
    Japp, jag har fått jobb!!!!
    Ska jobba 2 dagar i veckan som musiklärare och sen ska jag ägna en dag/vecka till min svenskkurs/praktik.
    Tyvärr är pendlingstiden 50 min enkel resa, mig stör det inte alls, men tyvärr ska en massa andra kommentera det hela tiden.
    Det var INGEN som sa något när maken för ett år sedan bytte jobb och fick 60 min resväg med bil.
    Det känns iaf bra och jag ser fram emot att få börja jobba igen. Ska åka till skolan på måndag för lite pappersarbete och inspektion, sen börjar lektionerna på tisdag.

Du vet väl om att du kan göra glutenprov på Borren redan nu via ett blodprov???? (även till viss del mjölk)
    Hade jag varit dig hade jag uträtt det hela ändå bara för att vara på säkra sidan. Att gå ner i vikt är ju aldrig bra.

• Mrs  B

Malte = 14 mån 10kg, 78cm = Gissa om han har tagit sig och börjat växa!!!!!!

Ja, som sagt jag har inga problem med att pendla i 50 min, men tyvärr många andra....

• Mrs  B

Nenne
    Nej, ska försöka och glömma det där men det är svårt eftersom man blir påmind av det varje gång jag berättar att jag har fått jobb.

Min man tycker det är super att jag fått jobb och det känns bra!!
    Skulle det vara något akut på dagis så kan mina föräldrar hämta direkt eftersom de är i stan, 5 km härifrån.

• Mrs  B

Frullan
    Det känns faktiskt bra med deltid just nu för då kan jag satsa lite på min svenskkurs också (vilket tar en hel del tid) och så blir det en lite mjukstart för Malte på dagis.
    Till hösten hade jag gärna velat jobba 80-100%, men får jag bara 50% tar jag det. Man får inte vara kräsen i dessa tider....
    Har faktiskt inte något val att pendla eller inte just nu och det är ju inte så att jobben "växer på träd" just nu.
    Jag tar det jag får.

Ring om en vanlig läkartid där ni har Borrens läkare och be dem ta ett blodprov och berätta sedan om era allergier i familjen och att du vill ta dessa prov för att vara på den säkra sidan att Borren inte är drabbad. Påpeka också att han har gått ner i vikt.

• Mrs  B

AM
    Säkert annorlunda om man pendlar i en storstad eller om man bor på "landet".
    Men en trist diskussion iaf, och speciellt då maken inte har fått samma diskussion.
    Kul att få jobba lite tycker jag!

• Mrs  B

Hej hej

Inskolningen går fortfarande bra och idag var det bara fröknarna som gällde för Malte.

Snart väntar mormor för barnen och jag ska till min nya allergiläkare.......undrar allt vad det är för en??????

Just nu vet jag knappt om jag är förkyld längre eller om det är allergin som spökar. Vi har haft jättefint väder på förmiddagarna och det känns som vår i luften så man vet aldrig.

Igår fick jag iaf hjälp med min hemtenta och jag hade faktiskt inte så många fel enligt henne.
    Så ikväll blir det det sista rycket för 23.59 ska den vara inlämnad. Ska bli såååå skönt!!!!!

Sweet
    Eftersom jag bara ska jobba 2 dagar i veckan blir det bilen som gäller och har redan lånat min första ljudbok.
    50 min enkel resa och det ska verkligen bli skönt att få komma hemifrån lite.

Kramar till alla!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Hej hej!!!!

HATAR ormar , tycker de är läskiga, spindlar ok.
    Kackerlackor har jag nog inte stött på......????

Här är det annars sömnigt värre, zzzzzzzzzzzzzzzz
    Blev klar med tentan 23.50 igår efter att ha upptäckt att jag tänkt helt fel på sista uppgiften.
    Satt hela kvällen med att skriva in de andra uppgifterna på datorn och sen göra om uppgift B. Inget roligt......
    Hoppas nu bara hon godkänner att mitt mail kom 00.03 och inte innan 23.59. ??????

Malte har haft det bra på inskolningen denna veckan och det har fungerat bra. Har redan kommit in i de nya rutinerna känns det som.
    Dagis (leka), lunch, sova middag (ca 12 framåt). Skönt!!!!!
    Men han är en envis rackare ibland och humör har han allt.
    Ska nästan enbart äta själv så det är sanering av det mesta när vi är klara......

Har hittat en "goding" i matväg.
    Röd pesto!!!!!!!!!!!!
    Eftersom jag är nötallergiker kan jag inte äta vanlig pesto, men via ett tips från makens syster så har jag numera röd pesto i min kyl.
    (soltorkade tomater utgör grunden)
    MUMS!!!!!!!

• Mrs  B

EA
    Skickar långa och många kramar till dig!!!!!
    Såg förresten igår när jag var hos allergiläkaren att det finns en kk vid sjukhuset också, men det var kanske inte den du tänkte på????

Koko
    Javisst är laktulos kanon!!!!!
    Maltes mage fungerar fin fint nu, 7,5ml varje morgon gör susen.

Vickan
    Trist att besöket hos gyn inte gav mer!!!!
    Förstår att det tar emot.
    Men med Lappis tips kanske det fungerar bättre????

BlivandeFruL
    Skickar en kram till dig också!!!
    Kan tänka att det hela gör att jobbet inte heller blir så roligt.

AM
    Vilken härlig hall!!!!!!!
    Champagne, ja tack!!!!

Muggles
    Jag har ofta samma känningar vid ÄL som vid tant.
    Har blivit värre sen jag fått barn.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare