• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Tack för alla Grattis angående tentan och vikten!!!!

Känns skönt både och nu är det nya tag som gäller.

Den nya delkursen verkar jobbig, påsken närmar sig (mat och godis ?) och i maj månad ska jag jobba 100%. Men det ska nog gå det också, bara man får vara frisk.

Ore
    Finns ju många idrottskvinnor som tävlat fram tom månad 4 och fått friska barn, så det går nog bra om du vill, men förstår att du är orolig. Nu när du äntligen är gravid och så. Tål att tänka på.

• Mrs  B

Hej hej alla!!!!

Här är jag och gör ett kort (?) inlägg....

Livet snurrar på i all hast och jag hinner inte med det jag vill göra tyvärr, men så blir det ibland.

Har avverkat ett rejält förkylningsvirus jag och barnen, men blev iaf friska måndagen innan påsk.
    Påsken var superskön!!!!!
    Hann med att vara sociala, träffa släkten/vänner, grilla, städa trädgården/uterummet/balkongen med mera.......

Skolan rullar på och än så länge har jag inte blivit underkänd.
    Väntar på några resultat...
    Jobbet funkar också ok och i maj månad ska jag jobba heltid som sv/so lärare (ÄNTLIGEN!!!! HURRA!!!!!!)
    Imorgon börjar jag min praktik också och ska göra 5 dagar på 2 veckor (plus studier och jobb).

Maken gjorde sin ögonoperation idag så nu är man sjuksyrra också.
    Men allt gick bra iaf.
    Tänkte att han ska få bjuda mig på spa senare.....

EA
    Om du jobbar i stan imorgon kanske du har tid med en tidig lunch???????
    Hör av dig på mobilen om du vill och kan!

Någon som vill uppdatera mig????

Puss och kram på er

• Mrs  B

Hej hej

Tittar in en runda innan sängen väntar.
    Barnen liksom maken sover så jag har tid att andas.....

Denna dagen har gått i ett som vanligt så det känns väldigt lyxigt att sitta här själv i mörkret.

Imorgon ska jag lämna barnen extra tidigt eftersom maken är sängliggande så det är snart dags att sova.

Tack för alla tankar och kramar!!!!!
    Jag kämpar på så gott det går och är envis som tusan.

EA
    Tack för en mycket trevlig lunch!!!!!!
    Så skönt att få egentid på stan med dig.

Telis
    Grattis till er 10 årsdag och för att ägg är på g!!!!

Tinga
    Åh, vad kul att höra att det går framåt med maten.
    Minns själv vilken lycka det var när Malte fick behålla maten för första gången då vi provade mjölkfritt.

• Mrs  B

Tinga
    Jag tycker det är superskönt att ha en dietist till Malte som förklarar hur mycket de egentligen ska äta och vad de klarar sig på.
    Nu senast när Malte var sjuk gällde bara bananer men det var helt ok det också.

• Mrs  B

God kväll alla!!!!!

Sitter i uterummet och dricker ett glas rött.
    Malte leker, Max tittar på tv och maken sover i en stol.

Var på simmet i morse med pojkarna, faster och kusinen och det gick bra så länge de badade men när det var dags för duschen bröt helvetet ut med Max. Han skulle absolut inte gå in på damernas och duscha och byta om och jag hade gett honom ett val att duscha med kompisen och hennes pappa men det tackade han nej till. Sen gick det som det gick......
    Jag skällde och försökte medla, faster försökte med hennes knep, Max stack ut naken från duschrummet ut i simhallen osv.
    Var helt slut när jag kom hem och berättade allt för maken.
    Max straff för det som hänt: ringa till faster och be om ursäkt och ingen tv och godis på hela dagen.

Sen satte jag mig för att plugga och maken fick ta hand om markserviceen plus en lekkamrat till Max. Gick ändå ganska ok fast maken såg suddigt.

Nu har vi grillat och mys i uterummet.

BS
    Kul att det funkar med Iris byte av säng.
    Jag fick också potatismjöl när jag hade vattenkoppor plus bomullsvantar för att inte klia.

Telis
    Väldigt fina glas!

EA
    Oj, vad flitig du var igår!!!!!!
    Lunch måndag eller onsdag?????

Page
    Usch vad tråkigt att J är sjuk igen!
    Läser förresten litteraturhistoria nu och analyserar dikter, något du är bra på eller?????

• Mrs  B

EA
    Onsdag passar mig bäst också!

BS
    Jag hade Tavegyl när jag var liten men då mest till min klåda (exem) och allergi. Ring och hör med en läkare!
    Glöm inte att prova potatismjöl.

Här har Malte feber (som vanligt) men hoppas på att det är det vanliga, en dags feber. Maken ska vara hemma imorgon för jag ska/måste till min praktikskola. Sen får vi se hur det går.

• Mrs  B

Hej hej

Party på g hos Telis????????
    (är själv uppvuxen i "knarkkvarter" enligt många men jag hävdar att jag är uppvuxen strax utanför)

EA
    Malte ligger i feber så vi får se hur det blir på onsdag. Ringer dig!

Liten
    Jag hade också fullt med vattenkoppor medan min syster hade 12st på magen. Orättvist!!!!!
    Här är Malte också sjuk.....
    Vad är det med våra barn????? Alltid sjuka känns det som.....
    Max var aldrig så här sjuk.

Muggles
    Krya på dig!

Nenne
    Kul historia med farmor!!!! Såg det framför mig och var tvungen att skratta fast Malte gnällde en massa.

Lappis
    Välkommen hem!!!!!
    Såg förresten en fransk film nu vid lunch på tv4film och hängde faktiskt med i en del repliker utan att läsa texten!!!!!

Page
    Då kanske man ska efterlysa Frejis??????
    Är inte heller något fan av Lyrik.....

• Mrs  B

Koko
    Har också hört om det där att katter tar in möss och fåglar som "presenter" för att visa sin uppskattning. Som ett Tack! för att ni tar hand om mig.

Har varit på praktik idag och det var kul!!!!
    Väldigt snälla elever, DÄR vill jag jobba!!!!!!

Maken fick VABBA idag sen är det min tur imorgon (första gången på länge) eftersom Malte har 38,5 graders feber när Alvedonen inte är kvar i kroppen.
    Väldigt gnälligt här idag........

• Mrs  B

Hej hej från en sömnig sjukstuga!!!!!

Malte har sovit minimalt i natt liksom jag så idag känns sådär.
    Han känns varm uppe på huvudet men inte på kroppen och kinderna, hur ska man tolka det?????
    Ska försöka ta tempen snart så vet jag nog mer.

Liten
    Jag lever och är på benen men idag är det nog inte mer heller.
    Jo, nog kan det vara Max som drar hem en del baciller och nu även Malte när han också går på dagis. Tycker bara det är trist att Malte är mer sjuk än frisk.
    Här går inget vidare med maten heller.
    Malte bara dricker, vill inte alls äta (sen i söndags). Men idag har jag fått i honom iaf lite hallon, blåbär och en halv banan. Får vara glad för det lilla.
    Skriker gör han inte men GNÄLLER mest hela tiden.

• Mrs  B

Idag har jag börjar med en kur Aloevera-dricka, och hoppas att det ska hjälpa mig mot alla baciller i framtiden. Har en del kompisar som dricker det och en som säljer produkterna och de är nöjda och har minska sina förkylningar.

Tinga
    Låter väldigt spännande med fiskarna och fötterna.
    Jag som är kittlig under fötterna hur skulle det gå????

Koko
    Ja, här är det sjukstuga igen, trist som sjutton.....
    men vad gör man???
    Ja, någon gång hoppas jag också kunna få jobba på min praktikskola. Hade inte varit fel.

Liten
    Maken har precis opererat ögonen, du kanske ska ta ett snack med honom????

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare