• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Nenne-har inget bra svar på det *fniss* vill inte få ett minus men samtidigt vill jag veta om tanten verkligen skulle vara så här denna månaden

• Fru E

har 8 minuter på mig att ringa gyn om jag vill göra det idag.....

• nennesjuttioåtta

vad ska gyn säga då. Testa själv först!

• Grodan12

Angående SPA - har bara testat Smögen, det var bra men blev inte superimponerad. Det är vackert runtomkring om man inte är där på sommaren då det är alldeles för mycket folk.

• Fru E

hade itne tänkt testa hos gyn mer om det kan vara pergon som ställer till tanten

Hatar att testa och få minus

• Grodan12

Stackars Malte, låter inte roligt att bränna sig. Hur gick natten och hur är han idag?

• Zozo

Huva! Nu har jag läst ikapp.. jisses sa mycket konstigheter vara kroppar hittar pa!!

Själv har jag nyligen (läs ÄNTLIGEN) fatt ny spiral insatt, 4 manader efter förlossningen. Det gick finemang och gyn glömde tom sin vanliga litania om min vikt, sa det far väl anses som en lyckad dag Har ju svart att pasta att sexlivet varit speciellt intensivt sedan förlossningen.. men hur F'N kommer man igang igen??? Det är inte direkt lusten som saknas - men vi är ju sa himla trötta mesta delen av tiden och resten av tiden är pluttan vaken... Vi var ju vana att ta det som det kom - nu skulle man nästan behöva planera in möten.. Arf!

Vi mar finfint annars. Lea sover sina nätter för det mesta, förutom ett uppvaknande da och da när man bara far plugga in nappen, annars sover hon i princip 12h i sträck. Oturligt nog anser hon att det är morgon strax efter 6... Gääsp! Men jag ska inte klaga - jag tycker nog hon är ganska lätt att handskas med, fastän jag inte har ngt att jämföra med.
    Nya bilder finns pa www.mycurious.net/Lea om det är nagon som vill se..

Det där med tävling... har jag väl inte direkt med nagon vän, men jag hade sk vänner som kläckte ur sig dumheter hela tiden, som jag da accepterade. Typ en som hävde ur sig att det var konstigt att jag och maken var ihopa för att han var sa snygg och jag sa ful; Plus att hon som var sa snygg kunde fatt honom när som helst om hon ville. Just da nickade jag och tyckte att det nog var sant.. idag vill jag bara skrika at mig själv.. men idag finns hon inte längre i min värld. Jag hade turen att berikas med flera sk vänner av den kalibern, vilket gjorde att den del av mitt självförtroende som gällde utseende/dragningskraft etc (och som i sig självt var ganska lagt) länge lag i botten.. Konstigt nog efter som jag har ett starkt självförtroende vad gäller alla andra delar.. Na, men vad jag ville ha sagt är att det är för djäkligt vad man kan acceptera av sk vänner innan man en dag säger stopp och inser att de inte är bra för en! Fnyyyys!

• kängu

Tack för tipsen om spa! Jag har faktiskt varit på Asia Spa i Varberg, jag och maken var där en sväng direkt efter bröllopet (innan bröllopsresan). Superbra ställe, vi var jättenöjda. Kanske blir att vi åker tillbaka dit, när jag tänker efter så känns det ju riktigt romantiskt att återvända...

EA- kanske skönt att testa så behöver du inte fundera på det?

Håller med Zozo, herregud vad mycket konstiga kroppsliga grejer det varit det senaste i tråden. Hoppas att det vänder snart!

Ore- Låter mycket spännande inför BIM!

• nennesjuttioåtta

EA
    Min cykel var på 40 dagar min första pergokur...

Zozo
    hejjjj!
    Ja, boka möten är nog ett alternativ, faktiskt. Det kanske kan hottas upp, ni behöver ju inte komma med portfölj och visitkort. Men ett sms om att ikväll händer det. Be ready at 8.

• Vännerfan

OK, nu är jag här igen... Med en väldigt OT fråga.

Koko eller nån annan med skjutdörrsgarderob: Vad har ni för innermått i garderoben? Mellan väggen och skjutdörren? Vi funderar på ca 64 cm, kan det vara nåt? En vanlig garderob är ju 60, men man vill ju inte att kläderna ska fastna i dörrarna alltför mycket. Läste även nånstans att man heller inte skulle ha för djupt mått, för då blir det svårt att nå det som är längst in. Bakom kommer vi ha ett par vanliga garderobsstommar, ett vapenskåp (Det du, BS! ) och sen stänger att hänga på och lite olika ännu ej inköpta hyllor och backar och skohyllor.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare