Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Fast jag kan ju hålla med om kexen - ska jag gå upp i vikt vill jag göra det på att äta goda saker. Hellre ost än kex. Hellre choklad än sockergodis. Hellre potatisgratäng än hamburgare och pommes.

Åhå - det när nog dags att ta fram köttbullarna (som tillverkades i ett hav av matos igår kväll. )

• Liten med Mindre

Förresten ska jag nog unna mig lite "tröst" ikväll - tjejkvällen är inställd. En av tjejerna flyger till killen i London, den andra blir kvar i småstaden med sjukt barn. Mutter!

• Liten med Mindre

EA - varm sallad?

Nenne - håller med om att det kan vara gott att få vara hemma och äta så mycket man vill av vad man vill, och se på vad man vill på tv. För mer aktiv än så blir jag nog inte en hemmakväll. Det är så få gånger jag får vara själv hemma, att jag gillar att njuta av dem (fast det får ju inte bli för många - då känner jag mig som en enstöring. ).

• Liten med Mindre

Det bästa (i aspekten nyttigt) jag kan komma på att unna mig när maken är borta är lax till middag.

Och kanske ett varmt bad om jag hinner. Alternativt typ pyssla om mig, skrubba, plocka hår, färga fransar, måla naglar.

• Liten med Mindre

Sen är det ju förstås extra skönt om det är städat o fint hemma. Vickan - kan man beställa en snabbstädning?

• Liten med Mindre

Mmm...här korkades det upp både marängsviss, bullängder och så ryktas det om popcorn till lanseringen av en produktfilm. Passar mig som inte kan få så mycket gjort idag.

(En av killarna har sin son med sig. Undrar vad han får för intryck av pappas jobb: de bär omkring stolar, äter pizza o dricker läsk, fikar med maränger o glass o bullar - o så ser de på film o äter popcorn. Jag vill oxå börja jobba... )

• Liten med Mindre

Cicci - vabbar du idag med?

Eller blev det bara långlunch ändå? Grattis till shoppingfynd.

• Liten med Mindre

Trevlig helg!
    Nu får det vara, har suttit av min tid idag. Bättre att gå hem till Mindre o Maken.

• Liten med Mindre

Hoppas verkligen att det var slutet på eländet lappis!

Härligt med Barcelona förresten - dåsa i solen när det inte är för varmt är gudomligt!

Själv har jag också njutit av helgen. Fick hjälp med barnpassning i lördags så att lägenheten blev städad. Ägnade del av kvällen åt att pyssla om mig, och resten åt glass i soffan. Idealt med andra ord.

Mindre och jag var ute och knatade o solen och snön i lördags, och i snöyran igår. Hon är så otroligt duktig på att traska i snön, ojämt och dant, med snöklumpar under skorna. Fast roligast tycks ju vara att lägga sig med näsan i snön och mumsa/slicka. Inte lika lyckat eftersom hon blir alldeles rödflammig efteråt av kylan och vätan. Ska försöka med fet kräm innan, som kanske håller fukten borta.

Appropå snorkiga läkare så tror jag nog att det är lite statusen och svårigheten att komma in på utbildningen som lockar fel personer. Jag tycker att de intagningsproven som vissa skolor har istället för betyg, är ett mycket bättre alternativ än bara betyg. Fast jag har förstås inte koll på utfallet riktigt...

• Liten med Mindre

Sällar mig till skaran som hellre bjuder hem än blir bortbjuden just nu. Betydligt lättare med logistiken. I alla fall när det gäller "vanliga" middagar. Sen är ju vissa evenemang värda att böka lite med mat o resesäng etc ifall man inte får barnvakt. Tyvärr är det sällsynt.

Fram för fler glamourösa fester!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare