Barnkarusellen snurrar vidare
Trevlig kväll!
Nu får det räcka med segande. Försöker bara göra saker i förväg, innan beslut fattats, och det känns bara som om det blir fel.
Bättre att pyssla om familjen!
Trevlig kväll!
Nu får det räcka med segande. Försöker bara göra saker i förväg, innan beslut fattats, och det känns bara som om det blir fel.
Bättre att pyssla om familjen!
BS - KRAAAAM!
Det är ju helt otroligt vad otursförföljda ni är. Men det kanske blir så med en kreativ liten tjej hemma, som vill pröva allt. (Anar vad vi kan vänta oss - maken åkte nog till akuten hyfsat ofta som liten med.)
Säger som AM - se till att få alla prover och annat gjorda i ett svep. Är det helt fastande som gäller - eller är det ok med rent vatten?
Koko - grattis i förskott! Jag är för glömsk för att komma ihåg sånt jag vill minnas, så jag säger det nu. Grattis till dagis! När börjar Conny?
FB - nej, behöver inte fler saker att kika på, om jag kom igång och surfa jobbsajter vore jag nöjd.
Är det någon som vet var man kan kolla upp hur bra skolor är inom ett visst område/kommun. Eller är det ryktesvägen man kan få veta? Maken oroar sig för skolorna i området vi ska kika på hus, efter att en kompis sagt att de inte är särskilt framgångsrika. (Han o kompisarna är väldigt mycket för att generalisera kan jag tycka.)
Jag vill också bruncha, eller ännu hellre frukosta snart! Dock inte 7-8 mars, 14:e, eller 21-22 mars. Lätt som en plätt att hitta datum.
BS - gå hem med dig! Du kan behöva hinna vila lite. Och försök bestämma er för att det kommer gå kalas inatt utan välling. Så att inte Iris märker att ni är nervösa.
(Hmm...klarar ni en natt, och sen bara en till, sen verkar det ju som det värsta suget har gått över enligt de som prövat. Var det AM o Sweet eller?)
Lappis - hon var den som planerade in absurdum, skulle få in tusen olika förslag och värdera var och en för att hitta det absolut rätta = fick aldrig något gjort (hmm...hur var det nu med mitt ögon-velande)
Han - massor med sätt-igång, tidsoptimist som drar igång mängder med projekt som inte riktigt blir slutförda, framför allt inte på den tid han trodde det skulle ta. Kunde aldrig sitta still utan måste ha något projekt hela tiden. Gissa vem av dem som rev ut hela övervåningen och lämnade det i kaos-skick. Hon lämnar gärna över svåra praktiska saker till honom - för han gör det bättre (eftersom hon inte övar). (Å vem är det som snickrar och fixar med bilen hos oss månne??)
MRsB - vad skönt att lillkillen blivit större. Går nätterna bättre oxå eller?
Muggles - heja dej!
msw - var hörde du det där om ris? Vad skulle asiatiska småbarn leva av? Har inte hör det själv. De säljer ju risgröt för 4 månaders.
Skulle tro att det bara är att se till att det svällt ordentligt, så att det inte sväller i magen, JAg brukar fortfarande över-koka riset som Mindre ska äta av.
Angående feber o alvedon så försöker jag begränsa det till natten och när jag ska vila - när det gäller mig själv. Är Mindre jättehängig o gnällig kan hon få en på dagen, men jag tror också på att försöka låta febern verka så länge som den inte löper amok.
Dvs tar inte piller för att orka vara aktiv, möjligen för att orka vara överhuvudtaget. Kan ju tycka att Victors dryga 39 grader klassas som hög feber som rättfärdigar lite hjälp.
Lappis - vi kikar inte på renoveringsobjekt.