Barnkarusellen snurrar vidare
Det är därför man frågar Göteborgsexperterna ... fast när man själv bor i staden är det svårt att veta om hotellen är bra eller ej. Kan omöjligt tipsa om hotell i Stockholm förutom det berömda "casa de Telis" .
Det är därför man frågar Göteborgsexperterna ... fast när man själv bor i staden är det svårt att veta om hotellen är bra eller ej. Kan omöjligt tipsa om hotell i Stockholm förutom det berömda "casa de Telis" .
Jag gillad Flora men de verkar ha sommarstängt? för man kan inte boka på hela juli och halva augusti. www.hotelflora.se/
Ingen aning men går man in och försöker boka så går det inte i typ 6 veckor... eller så har de fullt?!
Men visst verkar det konstigt? Fullt fr o m den 21 juni till i mitten av augusti. Ska nog maila och höra.
Har inget emot att betala lite extra för hotell bara man får något extra. I somras bodde vi på Söderköpingsbrunn och betalade typ 1 600 natten och jag var såååå besviken. Vi bodde i ett hus som låg över gatan och standarden på rummet var supertråkigt och trist med ett litet, unket badrum. Trist när man gav helgen som 2-årig bröllopsgåva till maken . När vi sedan åkte till Portugal och bodde i samma prisklass på ett Relais & Chateaux var jag sååå nöjd. Har aldrig bott och haft det så bra som där. www.quintadaslagrimas.pt/
De har svarat och har helt enkelt inte lagt upp sommaren än på sin hemsida. Självfallet har de höjt priserna bara för att Madonna var i stan och kunde bara erbjuda oss ett singelrum med grandlit. Ska fundera lite ...
I Portugal lärde vi oss att öppna dörren vid 19-tiden för då knackade de på och lämnade lite choklad. När vi låg vid poolen en eftermiddag kom de och serverade granita. Lite små saker som inte kostar dem så mycket men som gör det extra trevligt. Sen hade vi bokad standard-billigaste rummet och jag hade verkligen inga förväntningar men det var superfint med egen utgång till en liten privat trädgård med solstolar.
Kanske en natt ute i skärgården. Har själv bara sovit på Utö Värdshus och det var jättehärligt att vara där, bada och promenera.
Nej, nu måste vi dra till Uppsala. Bye!
Ser att Frullan varit inne ... om du läser ikapp till sid 136 så säger jag heeeeeeeeeej!!!!!!!
Ja, vad ska jag säga. Den tredje och mycket lågmälda men humana läkaren pratade först lite mer mig och jag fick förklara hur jag känner, vad jag känner och allt det där. Sedan kollade han och såg att jag haft ägglossning (skit, vi kanske skulle ha försökt i allafall) att min slemhinna var 11. Berättade för honom att jag tror jag har haft mens för typ 2,5 vecka sedan då jag bl a blödde mer, hade en slemhinna som var som ett streck (nada) och min temp gick ned. Är det normalt att ha menscykel fast man har utomex??! Han skakade bara på huvudet ... så troligen inte! Sen såg han vätska som var grumlig, troligen blod. Lite vätska ska man ha men han var inte helt säker på min och sen såg han något som var några cm stor (om jag fattade allting rätt) som satt på höger sida som han inte kunde identifera (dvs ingen tarm eller liknande).
Sen ville han att jag skulle ta gravtest (urin + blodprov). Jag hade precis varit på toa innan så det var bara att pressa ut lite till. Gravtestet visade jätte, jätte svagt ...svagare än tidigare men nu undrar jag kan det inte även vara så pga att jag precis hade varit på toa? Nåja, hade det varit starkare så hade han skickat mig till Karolinska imorgon för att göra titthål (om jag fattade alltihop rätt) och sedan beroende på vad de kunde se så antingen cellgift eller skrapning. Men då testet var så svagt så vill han avvakta blodprovet. Om det fortfarande ligger kvar runt 100 i hcg så skickar han remiss om det har sjunkit till typ 25 så hoppas vi att det faktiskt är på väg att lösa sig självt.
Så nu händer det lite men han sa också att normalt så gör man inget åt ett hcg som ligger så lågt som mitt men det borde ha börjat ge med sig och sjunkit och eftersom det inte (vi får se när svaren kommit) har det så behövs det en knuff på vägen.
Vad sa han mer ... jo att har man så här lågt så brukar en normal mens hjälpa till och skölja ut resterna som sitter kvar. Det var då jag talade om för honom att jag tror att jag redan har haft en mens under denna period.
Som sagt, inväntar blodprovsvaret ... troligen på torsdag.