Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Och hos oss trängs skräpet i korridorerna efter fredagens rumsbyten. Sånt man hittar i det rum man ska flytta till, och som ingen direkt känns vid, ställs i korridoren. Sen leker alla struts och hoppas att någon förbarmar sig över skräpet/prylarna och forslar bort dem till behörigt ställe.

Suck! Nåja, jag flyttade inte, så jag tänker inte ta bort gamla prylar.

• Liten med Mindre

EA , trist om det är tant på gång. Hoppas på lurendrejeri!

Cicci - kanske kan ni hitta begagnade skor till Victor?

Inte för att jag vet hur det ser ut på den fronten i affärerna. Tycker det där med vinterskor till barn är mysko. Mindre fick ett par strl 21 som kanske är lagom fortfarande, men de är krångliga att komma i så jag undrar ju. Men alla andra strl 21 som vi har hemma är fortfarande jättestora. Knepigt när man inte kan fråga hur de känns, eller klämma framtill o kolla.

• Liten med Mindre

Ore - bilder o photoshop är ju ganska krävande program. Har för mig riktlinjerna jag fick från maken när jag skulle ha ny jobbdator var:
    mycket minne
    hyfsat stor disk
    bra skärm

Gissar att ok grafikkort också är bra när det kommer till bilder. Faktiskt tror jag det är lättast att fråga runt hos några olika försäljare, eller ställa frågan på något fotoforum kanske.

• Liten med Mindre

Piggis - hoppas det går vägen den här gången! Att några är föranmälda låter ju positivt! Ska du förresten vara ledig igen? Är det för inskolning, eller bara för att det är mysigt? Jag har precis meddelat chefen att jag ska vara ledig i maj, med option på juli o augusti beroende på dagissituationen. Sommarmys!

FruLlis - angående att föda tidigare så gäller säkert samma sak som när man vill bli gravid - det får inte passa in just då. Se till att boka in någon toppkonsert eller liknande till 14 juni - något du bara inte vill missa.

Glömde avrapportera att vi smaskade i oss av Hotell Reisens frukost i söndgags, för att hinna träffa svärfar med fru när de var i stan. 160 kr för jättefin frukost. Tyvärr lite mycket folk kanske, och bara öppet 7-11. Annars hade det varit perfekt tjusig miljö att avhandla alla ämnen inför öppen ridå. Vi kanske skulle gå dit någon vardag och få affärsresenärerna att rodna till frukost. Fast - barnvagnsparkeringsmöjligheterna var ju begränsade.

• Liten med Mindre

FruLlis - en fd kollega som jämt var hungrig har börjat mumsa kokt ägg istället för frukt o smörgåsar mellan måltiderna. Tydligen blir man mycket mättare. (Ett förmiddagsägg med andra ord.)

Försöker jag med, men jag är ju sugen på mat redan kl 8, så oavsett ägg så blir jag ju hungrig före lunch.

• Liten med Mindre

Blivande - Tråkigt besked, fast det är skönt att veta.

Simskola för simmarna?

Jag läste i någon tråd för länge sedan om någon som hade förbättrat sina simmare på 6 månader genom att äta mycket fet fisk (typ en om dan). Antar att omega-3 spelade in. Fast hur många andra faktorer i hans liv som ändrats samtidigt vet jag inte.

Lycka till! Hoppas kön är kort-kort!

• Liten med Mindre

Av någon anledning är ju killar inte lika frikostiga med tips om hur de förbättrat sina trupper.

• Liten med Mindre

Datorer - har kört på en Dell i flera år och den har funkat fint, fast den är tung och otymplig - släpbar mer än bärbar.

Har nu fått en Lenovo (bättre rykte och Dell fulade ut sig med usel service på andra datorer här). Den är fin o stor o snabb - men det betalade vi ju för. Sen har den haft egenheten att stänga ner sig helt någon minut efter att jag loggar in på datorn efter att ha haft den låst... Håller på att testa en ominstallerade burk just nu, får se om den har skärpt sig. Kan ju inte påstå att lenovos service verkar särskilt kompetent heller efter den här kontakten med dem.

Återstår HP.

• Liten med Mindre

AM - du är välkommen att spinna om jag fortfarande kör pass när det är dags att tappa kilon.

Det där med simmare tycker jag är mysko - för de säger ju att de nybildas var 3:e (?) månad - då måste det ju vara annat som påverkas av inflammationerna som Blivandes make haft? Eller har han haft inflammationer nyligen? Sånt där tycker jag läkarvetenskapen borde ha koll på, och det borde gå att förvarna när man faktiskt har "sjukdomen".

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare