Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

På wikipedia stod det att feber kan göra det svårare för bakterier att överleva, samt att immunförsvaret aktiveras mer av högre temperatur.

På en annan sida stod att febern blossar upp av ett ämne som utsöndras både från de organismer som infekterat kroppen, och av kroppen själv.

• Liten med Mindre

Frejis - Så härligt att Tick'n tickar på!

• Liten med Mindre

EA - tycker oxå att det låter spännande med mer slem. Miljöskadad som jag är.

Sträng i vår familj - det blir nog jag, tror jag. Fast kanske är vi ganska lika maken o jag. Mormor lär i alla fall bli som mormödrar ska vara - snäll o bjuda på fika.

• Liten med Mindre

Kom med lite tips nu - ordnar utelunch nästa lördag när vi har badtunnehelg i Falun.

Klassiskt brukar det vara varm choklad, grillkorv+bröd+pinnbröd, samt cookies.

Funderar på att lägga till kanelbullar. Vad mer är mumsigt att ha vid uteaktiviteter? Kanske något annat än korven?

• Liten med Mindre

Piroger låter smaskigt - kan kanske värmas nära elden. Ska ta med hem till matkomittén.

Pastasallad låter lite kallt för mig i alla fall. Fast det är en picknick favorit på sommaren. Eller gärna med gryn av något slag. En ny favorit är bovetegryn.

• Liten med Mindre

LAppis - ska se om det blir fondant premiär på lördag då, syrran o jag ska rocka loss hemma när maken är borta. Innan blir det i så fall fläskfilé med italiensk fyllning.

Idag har jag nästan accepterad att jag inte kommer någon vart utan beslut på jobbet, då är det lite lättare att "njuta" av att surfa. Känner mig rätt värdelös ändå när de flesta andra stressar runt som tokar. Kommer helt enkelt inte på nåt mer att påbörja som jag kan fixa själv.

• Liten med Mindre

Lappis - visst går de väl att göra utan sprit? Kanske en anings kaffe för brytningen? Gillar inte sprit i desserter.

• Liten med Mindre

Tunnbrödrullar eller "snittar" kanske vore något att stilla hungern med, medan man väntar på att det eländiga pinnbrödet ska sluta vara degigt.

• Liten med Mindre

EA - kardemumma kan det nog bli. Avgudar pralinhusets tryfflar med kardemumma. Fast kaffe i choklad kan också vara en höjdare med rätt avvägning.

Har ju turen att ha en syster som är fd kallskänka, så hon får bestämma vad det ska vara i.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare