Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Nenne - skelar du? Det har jag inte märkt. (Det syns inte alls när du skriver... )

En kompis skelar något fantastiskt - lite annorlunda känsla att prata med honom. Fast han använder inte glasögon eller nåt annat för att avhjälpa.

• Liten med Mindre

Tinga - jag gillar fortfarande dom jag har mer än annat jag sporadiskt tittat på i affärerna. Varför utsätta sig för pressen att hitta nya då. Skruvar i skalm-skruven lite då och då (tur att jobbet har verkstad med pytte-mejslar), har bytt "öronkrokar" och "nässtöd". Vetesjutton vad det heter?

Jag lider inte särskilt av glasögon i mitt dagliga liv - förutom att maken alltid glömmer att de är där (kras - aj! min näsa), Mindre tycker de är jättespännande (greppa dra dra - "klappa fiiiint!" - klappa klappa smeta ut avtryck), och att linserna måste med när jag ska gympa, resa bort, det regnar ute etc.

Måste förresten köpa nya solpåhäng med, förutom nya glasögon o linser - så jag är väl snart uppe i op-avgiften.

• Liten med Mindre

Snacka som Carl-Jan - det gör man med en fin NTI-skena för tänderna som jag har. Läspar så lagom sött. Kanske skulle ha en monokel till det för att fullända intrycket.

• Liten med Mindre

Tinga - glasögonen jag har nu ropade på mig från hyllan. Fast då var de blågröna - tänkte "om de finns i någon rödaktigt ton tar jag dem". Och vips fanns de i rödlila.

Nuförtiden känner jag ofta igen känslan - "hmm...den här är lite rolig/känns mysig/fin/cool" Då är det egentligen bara att slå till. Fast jag har svårt att hitta sånt som faktiskt framkallar den känslan..

Däremot finns det många inköp som känns "jo, men den här skulle vara bra att ha" - de inköpen är sällan lika bra.

• Liten med Mindre

Ore - jag handlar nästan bara lösgodis när jag hittar lyx-godiset som vissa affärer har. Är ju chokladoman. Maken handlar dock utan urskillning tycks det mig (fast när jag försöker handla åt honom så blir det förstås fel. )

AM, 68 cm mönsterpassning låter ju enormt! Minns att mina föräldrar knorrade över min tapet med 20 cm eller nåt när jag var liten (eller så minns jag fel).

Tur att jag inte har tapetserat på länge - för såna val är inte heller lätta. Det bästa när jag väl bestämt mig är att jag nog sällan ångrar mig. Tack o lov. Fast då blir det som nu - tycker fortfarande om mina gamla glasögon, fast de kanske ser slitna/omoderna ut i omvärldens ögon. (Ungefär som att jag fortfarande gillade min barndomstapet när föräldrarna rev ut den 25 år senare...den var väldigt mycket 80-tal.)

MrsB - superduper med intervju! Hoppas hoppas hoppas!

EA - köp ett test ihop med godispåsen - och ta på söndag. Och om du vill så har du först en mycket blöt o trevlig fest imorgon!

• Liten med Mindre

Får kalasmat jag med... Soppa (rester) och våfflor. Maken är ansvarig och han fick våffelabstinens. Passar ju utmärkt efter veckans semlor och dagens biskvi.

• Liten med Mindre

Biskvi var en favorit långt innan jag kände till kladdkaka. På högstadiet gick vi alltid o köpte en jättebiskvi under PUB, före showdansen på lördagar. Och efter att vi hade klämt en härlig pizza och shoppat. Det var tider det. Förstår inte att vi kunde med att dra på trikåer och gympadräkt efter det intaget.

• Liten med Mindre

Hmm...lyssnar på nästa omgångs cykelmusik (får från företaget) - har precis gjort tvära kast från country till ABBA till latino. Spännande!

• Liten med Mindre

Fram för kanintvillingar! Kaniner kanske är bättre på många barn samtidigt? *hoppfull* De har helt enkelt satt in för få ägg!

• Liten med Mindre

...till halvdan cover av Kiss

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare