Barnkarusellen snurrar vidare
Semmelkladdiga fingrar avsköljda.
Skoj med kungligt bröllop. Gillar att kika på fina klänningar.
Semmelkladdiga fingrar avsköljda.
Skoj med kungligt bröllop. Gillar att kika på fina klänningar.
AM - du kanske har en "fralla i ugnen"
Måste nog kolla skvallerfilmerna på nätet...
Nej, det är ju inte som att de kommer få höra "tyvärr - alla datum är fullbokade".
Och här sitter jag med min vanliga beslutsångest, och begraver mig i kungaskvaller för att slippa bestämma mig...
EGO totalt:
Gjorde ett försök till igår att gå på förundersökning för laseroperation av ögonen. Och de tycker att det visst går att operera, trots mina stora pupiller, bara för att mitt synfel är relativt litet.
Då blev jag givetvis velig om jag faktiskt vill - och tänker på allt som skulle kunna gå fel. Allt som de säkert undanhåller mig i informationsväg bara för att få tjäna pengar. Tänk om det blir helt fel på ålderns höst? (Ingen vet väl det idag?) Tänk om läkaren har en dålig dag? Maken säger att han skulle göra om sin operation, men absolut bara ett öga i taget. Alla ställen jag varit o kollat på säger att man numer allltid gör båda ögonen samtidigt med den aktuella tekniken.
Jag som har svårt att shoppa strumpor - ska besluta om något sånt här.
Tinga - det lät som en riktigt rörig kväll! JAg kan tycka det är skönt med avlastning till bara ett barn.
Fast hon är världens goaste just nu. Igår när jag kom hem så var hon i badet. När hon såg mig så tjoade hon "Iiii Iiii mamma!".
*smält* Det var första gången det var så uppenbart riktat till mig.
nenne - skickar ett vituellt boxpäron för dig att banka på. Och en kram om du känner att du vill ha. "groumpff"
ögon - givetvis har jag åter surfat på ett dokument som berättar hur illa det egentligen är med LASIK operationer, hur ögat skadas oåterkalleligt, och hur farligt det är för ögats stabilitet. 'Samtidigt som problemen sägs vara så vanliga, så har jag inte träffat någon som är missnöjd med sitt beslut. Fast jag har ju inte träffat så jättemånga som opererats förstås...
Våndas vidare.
Izzie - du sa det så bra. Nenne, hänger på i Izzies harang, men låter henne sköta svärandet eftersom det inte är min starka sida.
Lappis - hur var F12? Jag har bara ätit lunch där en gång för 8 år sen. Kan nog inte jämföras med middag.
Telis - säger till om jag kommer fram till något. Har faktiskt en tid inbokad, som jag inte vet om jag ska behålla eller ej.
Funderar på tekniken när de skär fliken i ögat med laser oxå - alltså inget stort instrument som ska in i ögat mer än det de lyfter fliken med. Minskad infektionsrisk säger de. Fast skräck-sidorna jag läser nu handlar om att hela tekniken är farlig och att så många problem mörkas av företagen.
Oms - Frejis har fått ihop ståndare o pistill igen. Hoppas bara att det går finemang denna gång. VUL i veckan...
Hej hej förresten! Härligt med stora lilltjejen och lilla tonårsmorsan.
LAppis - med andra ord var det rätt smarrigt för att vara Sverige - utom efterrätten.
Prisvärt till halva priset kanske?