Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen snurrar vidare

Blivande Fru L,
    hahaha!!!!! Att få bilddokumentation tycker jag var kul!

När min make lämnade simmarprov så var det läderfåtölj (antar att det är lätt att hålla rent OM det skulle spillas????) samt plattskärm med dvd-spelare och ett gäng porr-dvder. Hörlurar fanns också.

Mend et Allra roligaste var att den filmen som var isatt i DVD-spelaren hette "Assloverrs 2" eller likanande!!! Hahahaha! Maken sa att han verkligen kunde förstå varför det inte blivit några barn där tidigare...
    Hehe!

Hoppas nu iallafall det går bra med simmarprovet!

• sweetstreet

zozo,
    hoppas din vän kan få en utredning! Det låter som om det skulle kunna vara ngt medicintkt? Om de har tur kanske det kan åtgärdas.

En av mina kollegor fick just reda på att hennes man bär på en translokation, dvs en viss del av en av hans kromosomer har bytt plats med en annan kromosom. Alltså om ni tänker er att ni har en limpa och en långfransak och så skär ni ut två ungefär lika stora bitar ur dessa bröd och byter plats på dem. Så limpbiten hamnar i franskbrödet och vice versa.
    Hans transolkation är tydligen nedärvd och KAN vara orsaken till att hans mamma fick nästan 10 missfall när hon ar gravid. Och även att hans bror är utvecklingsstörd. Kanske bär brorsan på en annan typ av translokation (också ärvd från mamman) men denna var inte så "lyckad" som min kollegas mans, utan "fel" bitar råkade byta plats med varandra vilket gör att generna blir icke-funktionella....
    Iallafall blev min kollega mycket deprimerad över detta eftersom det då är stor sannolikhet att deras ev framtida barn/foster kommer att få transolkationer de också. Vilket såklart ökar risken för icke.viabla foster och därmed MF eller att barnet föds med en genetisk skada.
    Skitjobbigt!

• sweetstreet

Å Lappis!
    Har inte hunnit läsa men ser att det fortfarande inte är bra med dig vännen.
    Vad ska hända nu? och ahr du fortfarande ont? Blöder du fortfarande? Vad säger läkarna??

Nenne
    jag ska hålla tummarna för inseminering och för att det ska ta denna gången!

KRAAAM till er!!!

Annars har jag itne hunnit läsa ikapp.
    Här ahr varit fullt upp.
    Lillsruttan är sjuk! Hon har feber och idag kräktes hon. Över hela mig!
    Stackars liten. Hon är verkligen inte sig själv när hon är sjuk....
    Dessutom är jag sjukt omotiverad att jobba såhär i slutveckorna innan jobbytet. Blääää. Men försöker ta mig samman så att vissa saker ska hinna avslutas.

Jaja, dagens i-landsproblem antar jag...

Nu ska jag sanrt sova. Det blev inte mycket sömn inatt för att lilltjejen var sjuk...
    Kram till alla som behöver en!

• sweetstreet

Oj nu har jag inte hunnit in på ett tag och kan därför inte läsa ikapp.
    Hr är det med alla???
    Själv har jag fått tantbesök! Så nu hoppas jag att hon inte hittar till ngn av er andra utan håller sig till mig ett tag framöver.

Lillskruttan har dock blivit sjuk. Feber. Så idag var jag hemma från jobbet. Imorgon blir det maken som får stanna hemma med henne.

Kan även meddela att vi i helgen var och hämtade vår nya lilla familjemedlem!
    ÄNNU en liten kattunge!!!!!!
    Han är bara såååååååååå söt och jätteunderbar!!!!!!

Mmmmmm!
    Så nu får Lipton en kompis!
    Hehe!
    I början var han inte så glad dock.
    Men nu verkar de blivit vänner.

Ni som läser min blogg har kanske sett honom redan.

Nu ska jag sova.
    Ska upp tidigt imorgon igen.
    Å vad det ska bli underbart när jag slipper pendlingen! Förhoppnbingsvis bara ca 1 mpnad kvar med pendling nu! Tjohoooo!!!!!

Kram och godnatt!!!

• sweetstreet

Grodan,
    jag har inte hunnit läsa ikapp allt så kanske har du redan fått en mängd bra tips ang sömn?
    Vad vi gjorde med vår lilla tjej var att när hon var ca 6 mån så tog vi helt enkelt bort ett av nattmålen. vi började med det hon åt runt 3-4-tiden på natten. Detta för att det skulle bli lättare för oss om hon inte vaknade så ofta under natten. Både min man och jag jobbade/jobbar ju heltid så att inte få sova var rätt jobbigt för oss.

Det var SKITJOBBIGT första 2 nätterna när hon vaknade och grät. Men vänner till oss hade sagt att "härda ut" så kommer hon snart att lägga om sin "(o)vana att vakna mitt i natten för mat. Enligt hennes läkare så är barn i den åldern inte hungriga, dvs de behöver inte ett mål mitt i natten, utan de vaknar ofta av två skäl: de är vana att äta då och de har just börjat vara mer sociala så för dem är varje "interaktion" med föräldrarna ngt som de gillar och gör att de vaknar. Att äta är just en sådan interaktion.

För oss var de två - tre första nätterna de jobbigaste eftersom hon vaknade och grät då. Men vi gav henne ingen mat då utan lät henne gråta. HEMSKT JOBBIGT. Ett tips är att skaffa öronproppar....
    Men faktum är att efter de där första hemska nätterna så har hon sovit riktigt bra om nätterna. Undantag när hon är sjuk såklart.

I början vaknade hon fortfarande vid midnatt och vi matade henne då innan vi själva gick och lade oss. Men nu klarar hon sig även utan den matningen. Jag minns inte exakt när vi fasade ut den matningen men det var nog någon månad senare eller så. Alltså först 03-matningen sedan midnattsmatningen. Hon ligger nrmalt i egen säng också nu. Om hon inte är sjuk för då flyttar vi ofta över henne till vår säng under natten för att slippa gå upp så ofta. Hon vaknar nämlinge mycket oftare när hon är sjuk. Hosta snuva eller så. Då räcker det oftast med att peta in nappen eller bara buffa på henne men eftersom hon vaknar mer frekvent brukar vi tycka det är skönare att kunna göra detta utan att själva behöva gå upp.
    Men när hon är frisk så sover hon i egen säng hela natten.

Nu är kvällsrutinen att ge henne gröt plus lite "barnmat" typ grönsakspuré el liknande (ca 1/2 burk) vid 17-18-tiden. Sedan får hon ersättning i flaska innan hon lägger sig runt säg 20-21-tiden eller så. Sedan sover hon nu i stort sett hela natten fram till 06-07-tiden på morgonen.
    Ibland vaknar hon så man får peta in nappen 1-2 ggr per natt men ingen mat.

Men jag tror som sagt det är väldigt olika med olika barn Vissa sover hela nätterna andra inte.
    Hoppas ni får ordning på sömnen bara för det tär enormt att inte få sova tycker jag!

• sweetstreet

Lappis!
    Ha en riktigt härlig semester nu!
    Såg att ni drar till sydligare breddgrader!

• sweetstreet

Och i tuttdiskusionen kan jag säga att jag är tillbaks i min vanlig kupstorlek nu! LITEN!
    Tror jag ahr typ a-b beroende på bh-modell.

Ibland kan jag sakna det snygga dekolltaget man fick när man ammade.
    men å andra sidan är jag rätt nöjd med mina småttingar
    Jag tycket det kändes jättekonstigt att t ex bli svettig under brösten!!!
    DET blir jag aldrig normalt. Eller alltså, jag känner inte av det normalt eftersom mina bröst är så små att de inte riktigt "ligger" mot kroppen alls.
    Och så gillar jag att det inte studsar så mycket när jag rör mig.
    Men visst, att ha ngt större tuttar är ju annars snyggare i de flesta kläder!
    men men, man får försöka göra det bästa av vad man har oavsett om det är aa eller HH kupa gissar jag?!

Nu måste jag jobba vidare.
    kramar!

• sweetstreet

Lappis! heeeeeeeeeej!!!
    Ja visst är han söt!
    Sååå roligt med ny kisse!
    och visst, nu ryms vi nog inte fler i vår pyttelilla lägenhet, haha!
    två kissar, två vuxna och en bebis får räcka!

• sweetstreet

Såg även att ditt värde gått ner!
    BRAAA!

jag blev sååå glad för din skull!

men nu måste jag jobba vidare.
    Kram!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare