Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen snurrar vidare

Och Koko!
    Det går skitbra med katt, kattunge och bebis! Iallafall med våra goa katter!
    Vår nya lille buse Tazo leker dessutom mycket med Lipton så det blir ju lite mondre "jobb" med honom än vad vi hade med Lipton när han var lika liten. Han hade ju bara oss, liksom...

Näe, det är SJUKT HÄRLIGT med katterna! Mmmmmmm!!!!!!
    Fast jag tror att vår minsting inte alls kommer bli lika social som Lipton eftersom han hänger mindre med oss än vad Lipton gjorde. Fast inatt kröp han ner med mig under täcket och låg och so mot kin mage! Mysigt!!!!!

• sweetstreet

Jo jag ahr ätit semlor på Fika. Är INTE att rekommendera!! iallafall inte förra året när vi åt dem där. Skittrista var de. men som utlandssvensk med inget annat alternativ så tyckte man de var ok ändå. Men med mina "riktiga" semmelkrav så var de ganska usla faktiskt.....

• sweetstreet

Däremot de vi åt på AQ Café var såå GODA!
    MEn så räd et ju Marcus Samuelsson som äger stället också... Så skam vore det väl annars.

• sweetstreet

Äsch jag tror nog att de kommer få typ 100 gånger mer hjälp än vad andra "vanliga" människor får så det är nog inte fråga om typ flera år i kö eller att man inte ahr råd med fler än 3 försök eller liknande.

En sak jag undrar är dock vad som händer OM det skulle visa sig att den kungliga personen, i detta fallet Victoria, skulle vara infertil. KAN de adoptera då???? Eller hur fungerar sådant? Är det "fel" pga att det då inte är en blodsbernadotte?????
    Sådant kan man ju fundera lite över ifall man nu tänker på detta med just Kungahusets vara eller icke-vara, samt inder vilken press de är som så offentliga personer.

Tror det är lite detta som gör att jag inte är ngn stor royalist alls.
    För i det moderna sämhället blir det liksom så klurigt med alla saker som förr i tiden var helt naturligt.

• sweetstreet

Men MUGGLES!!!!!!
    INTE GILLA SEMLOR!
    DU är GAAAALEN!!!!!

Semlor är nästan det ag saknar allra mest här borta!!!! Alltså riktigt GODA semlor!!!!!
    Ojojoj. Nybakad bulle med massa kardemumma. Sedan massa mandelmassasmet i bullen! Mmmmmm och så grädde och florsocker! UNDERBART!
    Jag ÄLSKAR semlor!!! hahahahahaaaa!!!!

• sweetstreet

Näe nu måste jag fortätta jobba.
    Kramisar till er!

• sweetstreet

Nenne-Skrutt!!!!
    Skickar en MEGABAMSEKRAM!!!!!
    Ska inte peppa dig nu sådär klämkäckt ... lovar....

näe istället faller jag in i Mugglans "svordomar" och skriker SUUUUUG KUUUUK!!!!!!
    Hm, hördes det ända till er?????
    Tur man säger det pås venska för det fattar inte kollegorna!

Och du Nenne, ta inte detta så bokstavligt. För då blir det gaanterat inga barn....
    Om du nödändigtvis ska använda mitt ilskeskrik som en manual så är ett tips att itne suga för länge på karamellen....

• sweetstreet

Sinuskruva är klart bättre än anuskurva....

• sweetstreet

kuRVa menar jag ju!!!!!!!!!

Inte kruva.... det senare låter som en finlandssvensk som pratar om "kruvorna i Kirunavaara..... och det menar jag inte.
    Fast det är klart... en aaaaaaaanuskrrrrruva (obs" uttaka med klar och tydlig Finlandssvensk dialekt!!!!!) är ju något man mer fattar vad det "är" än en anuskurva, eller???????

• sweetstreet

Fast visst, en anuskuRVa kanske är samma sak som de skånska ballarna?????????

Hm, det skulle man iallafall kunna tänka att det SKULLE KUNNA vara....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare