• Fru E

Barnkarusellen snurrar vidare

Håller med dig Nenne tror man ska äta rätt fett och inte vara rädd för allt fett. Äta lagom och röra på sig

Kämpa på BS *heja heja*

• Fru E

Liten-ja glömde nämna det, var så inne i att beskriva .
    Att äta mat med ok GI-värde är jättebra (3:e fasen) men vill man gå ner snabbare i vikt bör man nog ta rivstarten.
    Har med för mig att Ola Lauritzon har skrivit bra böcker som beskriver det mer. Ofta kan man använda sig av samma recept i alla faserna men bara byta ut kolhydraterna i fas 1 mot sallader istället

www.girecept.com/
    www.gi-recept.se/girecept.asp
    www.tasteline.com/Artiklar_och_guider/Halsa/GI-guiden/

• Fru E

Äter nu mer bara riktigt smör och Bregott, inget margarin. *Fniss* låter som värsta hälsogurun nu men det är jag verkligen inte men försöker vara behjälplig till maken

• Fru E

Izzie-ja det var det där som jag ville ha sagt angående GI men är itne så bra på att formuelera mig

• Fru E

*Heja BS* även du inte ska köra rivstarten kan du dra ner på kolhydraterna och istället äta mer grönt till

• Fru E

Ore-menar du att du har symptom eller tänker positivt om att du säkert är gravid??

Nenne-jag har inte testat men har svårt att tro att det inte var tanten samtidigt. Men bara lite lite lite brunt kvar nu så tanten var bara hos mig 1 1/2 egentligen och mindre än vanligt. Har liksom lite molvärk nu i äggisarna vilket jag haft hela helgen så vet inte vad som är på gång och har inte orkat ringa gyn och vara jobbig igen.....

• Fru E

Nenne-har inget bra svar på det *fniss* vill inte få ett minus men samtidigt vill jag veta om tanten verkligen skulle vara så här denna månaden

• Fru E

har 8 minuter på mig att ringa gyn om jag vill göra det idag.....

• Fru E

hade itne tänkt testa hos gyn mer om det kan vara pergon som ställer till tanten

Hatar att testa och få minus

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare