Barnkarusellen snurrar vidare
Håller med dig Nenne tror man ska äta rätt fett och inte vara rädd för allt fett. Äta lagom och röra på sig
Kämpa på BS *heja heja*
Håller med dig Nenne tror man ska äta rätt fett och inte vara rädd för allt fett. Äta lagom och röra på sig
Kämpa på BS *heja heja*
Liten-ja glömde nämna det, var så inne i att beskriva .
Att äta mat med ok GI-värde är jättebra (3:e fasen) men vill man gå ner snabbare i vikt bör man nog ta rivstarten.
Har med för mig att Ola Lauritzon har skrivit bra böcker som beskriver det mer. Ofta kan man använda sig av samma recept i alla faserna men bara byta ut kolhydraterna i fas 1 mot sallader istället
www.girecept.com/
www.gi-recept.se/girecept.asp
www.tasteline.com/Artiklar_och_guider/Halsa/GI-guiden/
Äter nu mer bara riktigt smör och Bregott, inget margarin. *Fniss* låter som värsta hälsogurun nu men det är jag verkligen inte men försöker vara behjälplig till maken
Lappis-
Izzie-ja det var det där som jag ville ha sagt angående GI men är itne så bra på att formuelera mig
*Heja BS* även du inte ska köra rivstarten kan du dra ner på kolhydraterna och istället äta mer grönt till
Ore-menar du att du har symptom eller tänker positivt om att du säkert är gravid??
Nenne-jag har inte testat men har svårt att tro att det inte var tanten samtidigt. Men bara lite lite lite brunt kvar nu så tanten var bara hos mig 1 1/2 egentligen och mindre än vanligt. Har liksom lite molvärk nu i äggisarna vilket jag haft hela helgen så vet inte vad som är på gång och har inte orkat ringa gyn och vara jobbig igen.....
Nenne-har inget bra svar på det *fniss* vill inte få ett minus men samtidigt vill jag veta om tanten verkligen skulle vara så här denna månaden
har 8 minuter på mig att ringa gyn om jag vill göra det idag.....
hade itne tänkt testa hos gyn mer om det kan vara pergon som ställer till tanten
Hatar att testa och få minus