Barnkarusellen snurrar vidare
Sitter och försöker tina upp efter att ha varit ute och härjat med det jag jobbar med. Hatar verkligen att frysa alltid!
Lappis-kanske bäst att avvakta med träningen så att du inte riskerar något? Powerwalk istället?
Mrs B-du är så välkommen så
Jaaa orkideer.........jag har 2 st därhemma som jag nyss planterade om i ny jord och glaskruka för att de skulle ta sig bättre. Är inte så värst bra på att få dem att blomma om, läs det har de aldrig gjort, men tänkte försöka ett tag till. Tycker det är svårt att hitta vilket fönster de trivs i egentligen för det verkar variera. Min ena vännina är en mästare på att få sina orkideer att blomma om utan att göra något alls i princip så tänkte anamma hennes knep om att vattna när mossan som växer på väggarna i glaskrukan blivit vit för då är jorden torr. Det knasiga är att hennes orkideer står i samma fönster året om och där är det även full sol ibland.......blir inte klok på det hela.....
Cicci-*kramar om* pratar ni alls eller tiger ni hemma?
Alla hjärtans dag bojkottar min make eftersom det har blivit så uppstissat att man just en dag ska köpa en massa presenter och grejor istället för att göra det mer regelbundet. Men förra året stod ett jättestort fång med stora långskaftade rosor och väntade på mig när jag kom hem . I år kommer vi att åka till Mc-mässan som är i Köpenhamn den 14:e vilket kanske inte är så romantiskt men men.......
Vad gäller insyn i vardagsrummet har jag kommit fram till att vill hundägarna kolla så hemskt gärna så bjuder jag på det . Vår häck kommer ändå snart att växa upp igen så att den täcker insynen såvida men inte står på husets mittemots ovanvåningen.