• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore - jag blir mest aggressiv mot folk som (mkt välformulerat av koko:) "verkar se prestige i att vara den första som avslöjar hemligheten" - gaaaaaaaaaaaa allt och inget kan gå fel.. och i 9 fall av 10 skulle de själva inte prata om så privata saker förrän det var uppenbart...

Jag har bara berättat för en kollega om mina missfall. Det är skönt att nån vet, men de andra skulle aldrig själva berätta om sina privata hemligheter - så varför skulle jag?!?

• viktualia

Liten - håller med Nenne om att Telis kom med djupa tankar. Själv kör jag stenhårt på modellen att ha täta snack med chefen. Jag brukar kalla det för att "vifta med teckningen" - enligt principen att "om jag inte visar teckningen jag har gjort, så kommer aldrig någon att se den/bekräfta mitt arbete, alltså visar jag teckningen". Sånt funkar ju olika bra med olika chefer, men jag hoppas verkligen att du får till ett bra snack med chefen! Din situation som du beskriver den kan väl vara upphov till en hel del negativ stress... som kanske spiller över på hemmafronten.. osv...

• viktualia

Telis - håller tummarna!

Page - MÅÅÅÅÅÅÅNGA stödkramar!

AM och Cicci - hade gärna erbjudit mig men är ju hemskt långt bort

Själv - har jag hamnat i duktig flicka-racet big time.... sjukdom, minskad arbetstid, andra projekt har gjort att jag riskerar att stå ensam med en STOR arbetsuppgift. Chefen var inte på plats idag, men lita på att jag kastar mig över henne imorgon!

• viktualia

Snaily - maxat bökigt med begravningen! Själv ska jag på mormors begravning på fredag om en vecka

Ego - har förövrigt lyckats undvika att ha sex med maken under påsken. Räknade ut att jag borde haft ÄL och känner att bara tanken på att stressa upp sig för ett ev missfall gör att jag darrar. Det gick bra att undvika, men får ta igen missade tillfällen till helgen!!

• viktualia
    snaily skrev 2009-04-15 21:46:07 följande:
    Oj vad jag förklarar luddigt, eller inte alls. Begravningen är alltså på ön, där släkten bor, och dit jag ändå ska i maj på kurs/minisemester - så det var faktiskt bra planering av min morfar!
    Jaha! Tvärtom! åhå! Och kommer du från Ön!!! *avis värre* Det är min favoritplats i världen.. särskilt sydvästkusten....hängde varje sommar som barn i hålan på K.
  • viktualia

Snaily - du gissade rätt på hålan på K på Ön! Min dröm har för övrigt ALLTID varit att gifta mig i minihålan Fs (5 km söder om K) drömlikt vackert placerade kyrka... Det blev en läcker röd spånkyrka i en halvtrött småstad istället.... dvs metropolen där maken och jag bor.

FruLlis - *vinkar frenetiskt*

Frejis - *skickar lite styrkekramar*

Tinga - grattis till Puffs ätande! Och bra att du ska ha barnfri tid!

• viktualia

Jaaa GRATTIS Telis på 10 årsdagen!!! Hoppas Långbro var bra!

Snaily - trist att maken blir av med jobbet! Och coolt att du jobbat i hålan F - där finns min favvostrand!! Rakt nedanför kyrkan, i kohagen!! Men nu var det heeeemskt länge sedan jag var där eller på Ön överhuvudtaget. Har dock rätt tät kontakt med kollegan som har samma typ av jobb som jag, fast där.... så jag känner mig lite med ändå...

Nu borde jag SOVA... ehum.... så tråkigt...

• viktualia

jag fick inte pizza men väl schysst mackfika... halvsover och önskar att nästa vecka redan vore över... ska jobba som en gnu och begrava mormor (jag ska hålla tal...)...urkans...

Nenne förresten - jag ska till din metropol i slutet av maj i jobbet!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare