Barnkarusellen snurrar vidare
start september skrev 2009-03-04 20:14:27 följande:
Nattinatti!
start september skrev 2009-03-04 20:14:27 följande:
EA: i somras precis när vi försökt få till tvåan (eller snarare trean, för mig) så testad jag minus på dag 43 tror jag det var. Sedan kom tanten på dag 45 ... En monstruöst lång cykel - helt oförklarligt. Din cykel kan ju ha fått tillfälligt spunk (stress? Viktnedgång?) eller så är du gravid!
Nenne: Har tack och lov missat Jabushe-reklamen. Jag lovar - det är en superkräm ...!
EA: jag har alltid haft cykler på 28-35 dagar också. Så gissa att jag blev förvånad i somras när den plötsligt blev 45 dagar. Men sedan blev den ju normal igen och bebisen blev till månaden efter. Det är säkert inten fara - antingen spelar kroppen dig ett litet spratt elelr så är du redan gravid!
Kängu. Har ingen aning om när man ska börja med anti-rynk. Jag har testat olika såna krämer sedan jag var 23 ... Men är det för tidigt och krämerna för "starka" så brukar man få lite utslag. Det bästa är att be att få provförpackningar. Jabushe har jag aldrig fått minsta plita av. Och jag började med den när jag var 34-35 någonting.
Nenne: Kan du Illustrator? Jag håller på och fuskar i det programmet just nu. Håller på och gör en logga och har en massa cirklar i olika lager som överlappar varandra och nu skulle jag vilja liksom skära ut en tårtbit (som ska bli tom) ur alla dessa olika banor ... Vet du hur jag ska göra?
Tack Liten! Tror att jag listade ut det m hj av hjälpsidorna. Använder suddigummet och suddar bort ankarpunkter på resp bana ...
Sorry alla andra - ska sluta jiddra Illustrator nu!
Snart ska jag ge mig i kast med att måla om en säng ... Livia ska få en vanlig vuxensäng nu. För att någon av oss föräldrar ska kunna gå till henne mitt i natten och lura henne att sova kvar i sin egen säng ...
Nenne: Jag gör förmodligen inte på RÄTT sätt men i nuläget skiter jag i det - vill bara få ett ok resultat (loggan ska inte tryckas nu utan bara ligga och skräpa på en hemsida)
Kängu - välkommen till Jabushefamiljen ...
Ore: Jabushe har INTE mineralolja ...
Nenne: Inte ser du ut som ett russin!? Eller har du skickat en stand-in på bruncherna?
BS: Livia har i nuläget en barnsäng, en sk växa-säng. Med anti-trill-i-golvet-bräda. Men den är bara kanske 140 lång och rätt smal och inte skön att ligga i ... Lillebror får ha den sen i stället.
Ore: Apropå scrub-produkter för ansiktet så sägs det vara bättre med sk kemisk peeling än mekanisk. Alltså bättre med peeling utan korn ... Ska se om jag kan surfa reda på mer info
Ore igen: (Paulas Choice) - cosmetic shop finns det en sida som heter. Där kan man få hudinfo samt även köpa provstorlekar av produkterna. Hennes produkter är väldigt bra och "rena". Hon har gjort ett mindre uppror mot krämtillverkare och konstiga tillsatser. Detta är någon typ av "basic"-hudvård. Har en kompis som bara använt Paulas produkter i säkert 7-8 år (och hon har väldigt bra hy nu)
Se t ex info om känslig hud:
www.cosmeticscop.com/skin-care-facts-gentle-skin-care-avoiding-irritation.aspx&__utmb=1.1.10.1236245012&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1236245012.1.1.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=paulas%20choice&__utmv=-&__utmk=201476881
Och så är "kråksparkar" ett roligt ord! Nästan lika fint som "tårta".