• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Frullan: Om du kan tänka dig att välja bort båtturen så är ju Bomans i Trosa trevligt!

• fru AM

Angående måltider på dagis måste jag säga att Livia blivit lite sämre på att äta, dvs hon kladdar MER nu och håller på och löjlar sig med maten. Känns lite trotsigt ... Kan bero på att hon sitter vid storbarnsbordet och tar intryck av de äldre brudarna ...

Annars är hon mest inne på att göra allt själv - klä på sig, lägga för sig av maten, tvätta händerna.

Att hon fick en fullstor säng i sitt rum igår spädde ju på hybrisen ytterligare - frågar man henne NU hur gammal hon är skulle hon förmodligen säga 28 (i st för "tåå" upphållandes fyra fingrar)

EA: STOR kram!

Frejis: grattis till jobbet!

• fru AM
    muggles skrev 2009-03-10 13:05:11 följande:
    MSW: Moa blev till på 5:e försöket men jag är ju 38 år nu så jag räknar inte med ngt. Gammal gumma!
    Jaja - kunde jag så kan du! Jag var (och är) 39 när lillkillen i magen fastnade. Kul att ni skjuter skarpt nu!

Nej här sitter jag och pladdrar! Ska ju bege mig till Grape Jam-affären på uppdrag norrifrån. Nenne - jag skyndar ...
  • fru AM

Liten: Det är ju jättekul om ni också hoppar upp på produktionskarusellen igen!

• fru AM

Liten: Haha - Mindre & kålmasken ... När vi hade makens bästis med familj här på middag för några månader sedan hittade bästisen Livia i vårt sovrum där hon stolt hade radat upp ALLA våra leksaker på sängen ... Hmmm - han var nog mest avundsjuk men har inte kunnat låta bli att retas efter det.

Sweet: Du tycker kanske jag är konstig men du får hemskt gärna maila mig en bild på ditt snitt ... Inboxar dig mailadressen

Nenne: Det fanns ingen Druvmarmelad i den där ökenbutiken (som annars är rätt välsorterad)!!! Skandal. Men jag låter inte sådant här vila förrän jag löst problemet. Jag a k a Mrs Google rycker ut och SKA HITTA din grape jam!!!

• fru AM

Aha; Lappis - du har "halsfluff" som sonen kallade det när han var 2,5 och hade det ... Stackare! Tycker du ska boka om akun till nästa vecka Lappis!

Angående mängden leksaker - vi har många men det beror mest på att vi försöker hitta de perfekta varianterna av några få produkter så vi har köpt på oss en hel del liknande genom åren. Används inte jätteofta, men känns bara att ha dem utifall att. Hävdar fortfarande att man kommer väldigt långt med glidmedel & vicks blå.

• fru AM

Nä Lappis - tycker du har all anledning att klaga: utomkveds och blod i x antal veckor (månader!) och så halsfluff på det. Inte kul. Surt att du dessutom avstått från att träna. Och bara blivit sjuk. Stor kram!

• fru AM

Om JAG får vara riktigt ytlig & pessimistisk så måste jag nog säga att jag NÄSTAN gett upp jakten på Nennes marmelad - om inte Hemköp under Åhléns har. Ska ändå dit imorgon ... Gillar inte att misslyckas

• fru AM

Nu menade jag ju INTE att DU Lappis är ytlig och pessimistisk!

Ska inte skriva när jag är stressad (kvällsracet är i fullfart häär hemma. Skrikande Livia i badet. TV:n på maxvolym ... Halsbränna efter middagen ...)

Gokväll!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare