• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Oj Lappis! Jag läste det som att han skulle ta dig bakifrån på t-banan under rusningstrafik ...
    Passionerade typer!

• fru AM

Hej och godmorgon i tråden!

Frullis: Bra att du ska prata med NÅGON om än "bara" BM. Ventilera, vrid och vänd på tankar och känslor. Oavsett om det är en pojke eller flicka du väntar så behöver dina känslor sättas ord på. (Dessutom: detta med hjärtljuden är ingen vetenskap: min lillkille hade 158 i måndags)

Sweet: tack för bilderna! De är beundrade av mig och mailet sedan raderat. Ärret är jättefint och lugnade mig (har ju mest sett skräckexempel förut utom på 17-åringar som fortfarande har bra läkkött ... )

• fru AM

Tågjäntan förresten: Visst hade du problem med förkylning och nässprayen räcker inte till längre...? Du vet väl att du måste pröva nässköljning!!!? Nasaline heter produkten (spruta) som du köper på Apoteket t ex. Det är hur bra & skönt som helst efter första skräckgången!

• fru AM

Muggles: ja - jag funderar på förlossningssätt dygnet runt ... Vacklar än hit än dit. Har nu bestämt mig för att försöka inte tänka så mycket på det tills jag vet hur skelettet ser ut.

Angående Nennes användning av grape jelly ... Tja det är det hon SÄGER att hon ska ha den till (lyxfrukost a la NYC) men jag misstänker något SNUSKIGT! Eller hur, Nenne!? Nenne!?

• fru AM

Frullan: Mitt bäcken ska röntgas 30 mars. Efter det en träff med doktorn igen. Bebisen mäter man inte - man utgår från att huvudet har en viss standardstorlek (tror de räknar på fullgången storlek även om jag skulle bli igångsatt flera veckor innan BF). Mina barn hittils har ju vägt 4,1 resp 4,5 och den här lär inte bli mindre (om han nu inte kommer i förtid).

Psykologiskt känns det helt ok att föda vaginalt. Mina förlossningar har varit snabba (öppningsskedet) men tagit stopp på själva krystandet (2 timmar med sonen, 1 timma på Livia - sedan sugklocka + klipp vid båda förlossningarna). Det enda orosmolnet är ju om en igångsatt förlossning drar ut på tiden och blir väldigt plågsam. Jag har hittills klarat mig utan bedövning (förutom lustgas vid Livias förlossning) och vill gärna fortsätta på det spåret. Enligt min idiotläkare ska dock omföderskar svara bättre på igångsättningsmetoderna än förstföderskor och igångsatta förlossningar hos omföderskor inte ta fullt så lång tid (som för förstföderskor).

Jag vet ju att barnen "mår bättre" av en vaginal förlossning och att jag som mamma återhämtar mig snabbare - givet att allt går någorlunda bra.

Ärrproblematiken känner jag att jag får släppa - för det går inte att förutspå! Dessutom går ett fult ärr att fixa i efterhand. (Men jag vore oärlig om jag låtsades som om jag inte tänker på det också.)

• fru AM

Tinga: Fint hus!

Skönt att höra om ytterligare ett fint snitt (även om du väl var hejdlöst vältränad innan graviditeten - inbillar mig att det också spelar roll!)

Cicci: har du bestämt dig om du ska åka till Dubai eller ej?

• fru AM

Frullan: ang smärtlindring under en förlossning: vad jag har läst mig till så kan det dra ut på tiden ytterligare + att de inte velat ge mig smärtlindring tidigare (för att jag fick någon allergisk reaktion som 6-åring ... Så jag har lärt mig att klara mig utan. Smärtan är inte det jobbiga utan känslan av att inte kunnaklämma ut ungarna för egen maskin ... Klocka och klipp är ingen dröm men man återhämtar sig ju). Skulle jag bli igångsatt och det går helt åt fanders och tar dygn så får de snitta. Så känner jag nu i alla fall.

• fru AM

Nenne & Lappis: ni kanske kan ha delad vårdnad?

• fru AM

Tillbaks från utflykt på stan. Fyndade liten vinterjacka till den oföddes första vinter. Hoppas det funkar med stl 68...

Däremot gick jag på pumpen ÅTERIGEN när det gäller Nennes druvmarmelad! Jag blir så trött. Vad är det för sibirisk håla man bor i!? Inte ens NK hade (fast de hade väldigt bra marmeladsortiment i övrigt - just bara inte grape jam).

Nenne: du får nog tillverka själv. Alternativt shoppa loss på ebay. Alternativt invänta Sweetans leverans. Min bror ska till NYC om en månad - kanske kan jag be honom köpa en burk. Fast det är ju om en månad!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-11 13:25:50 följande:
    marmeladkuk jag menar kok.
    VISSTE väl att det var något snusk du hade i bakhuvudet!
    Såg du ebaylänken till grape jelly som jag la in i tråden igår?
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare