• MSW

Barnkarusellen snurrar vidare

Det låter jättehärligt! Skönt att få batterierna uppladdade!

• MSW

Det djur som jag är mest RÄDD för är råttor! USch usch! Vågade knappt gå förbi ställen där jag sett en råtta springa förbi när vi var i bangkok..
    Annars tycker jag alla småkryp (spindlar, HARKRANKAR(eller långben som vi kallar dom..) fästingar, you name it) är äckliga och vill inte ha dom och gosa med.. Men jag förstår juh att de inte är farliga EGENTLIGEN.. Men råttor kan juh attackera människor och*uuuuark*

MrsB: det borde juh vara lugnt med de där minuterna. Kan juh vara att klockor går olika bara... Vet du när du får svar på hur det har gått?

Nu ska jag göra champinjonstuvning till våra crêpes!

Ha en super bra helg!
    Puss och Kram!

• MSW

Eftersom jag sitter här och har haft tur i barnkarusellen så känns det lite fånigt att komma med en massa tillrop som "det är er tur nu" och en massa liknande! Det är juh lätt för mig att komma med, som sagt!
    Men såklart håller jag juh tummarna och hoppas allt vad jag kan att det ska bli er tur!! *många kramar*
    Och orättvist är bara förnamnet!!

Här har nu helgen förflutet, inte lugnt, men friktionsfritt iaf..
    Lördagen gick juh större delen åt till gekås (blev typ dubbelt så dyrt än vad jag trodde/hoppades...)
    På kvällen var det melodifestivalen, och jag tycker att rätt låt vann!
    Söndagen var vi hos A's farmor och farfar på förmiddagen och fick lunch, och passade på att gå en promenad förbi "vårt" hus! På eftermiddagen kom en kompis/fd granne och hälsade på hon och hennes son har vi inte träffat sen de flyttade upp till norrköping för två år sen! Det var jätte kul att träffas!

Och nu är det ny vecka, som känns lite lagom spännande och skrämmande! Idag ska jag ta blodprov för att imorgon ska jag träffa doktorn ang min trombocytopeni.. Vet inte hu det känns riktigt.. Mest konstigt tror jag!
    Och på onsdag är det ääääntligen visning av huset..

Kram på er!

• MSW

Muggles: tråkigt med dödsfall!

Har läst ifatt nu, men ska på gympa så hinner inte skriva mer!

• MSW

*vinkar*

Är lite lagom disträ idag, och lagom trött, med en ganska kass natt till i går och en inte riktigt lika illa, men ingen bra natt i natt.. Vi lyckades iaf somna om till nio, det var behövligt!
    Nu sover sonen ute i vagnen trots att det blåser rätt bra här, annars är det soool, och nästan sommar-himmel!! Härligt, solen är jättevarm, men blåset förstör juh lite!

Nahe, nu ska jag packa i ordning lite grejer som ska med när A ska vara hos farfar medan vi träffar doktorn! Och kanske ta ett ryck i ordning plock innnan det är dags för lunch!

• MSW

Tillbaka från storhandling och doktorsbesök!

Doktorsbesöket gick väl ganska bra... Men blir ingen operation innan jag slutat amma, för A's skull mest, lät det som. Så om det blir som jag tänkt med amningen blir det operation någon gång i höst tidigast. Känns skönt att beslutet är fattat, men hade varit skönt att få det avklarat nu! Fast på sommaren går man inte och tänker och oroar sig lika mycket, så det blir nog bra!

Hon reagerade på att jag hade lågt blodsocker, och med mina gener (många med diabetes typ2 på pappas sida) betyder det förmodligen att jag har ökad risk för det när jag blir äldre, och bör undvika snabba kolhydrater! Fast, det bör juh alla och vi är ganska bra på att välja fullkornsprodukter och så redan nu.. Men det tänker jag tänka på en annan dag ist!

Blodpudding: Om blodpudding och blodkorv är samma sak tycker jag det är helt okey!

• MSW

Hemkommen från mammagrupp, med sovande bebis och nu mätt mage.. (kikärtsgryta med rotfrukter *mums*) Sämre kan man ha det! Att det dessutom är superväder (som igår, fast mindre blåsigt) gör juh inte saken sämre!

Tinga: Låter för jävligt, hoppas att de kommer på att de behöver äta mer mat!

Är inte så "berest" gällande opera och teater.. Har sett ett par teaterföreställningar med skolan (vilket jag uppskattade mycket) Kvarteret Skatan (live versionen) och två musikaler (skönheten och odjuret och mamma mia(på svenska)).. Hade gärna tittat på mer, men utbudet där jag bor är inte så där våldsamt tjockt!

Glädjeskutt med mina värden har jag hoppats på länge, men nu börjat inse att det ain't going to happen..
    Snabba kolhydrater tycker jag som sagt att vi är ganska bra på... Så jag vet inte om jag tycker att jag orkar tänka på att äta ännu mindre.. Alltså kakor och godis ska man juh inte äta, men det vet man juh.. Och när jag inte ammar så brukar det inte heller vara världens största problem!

eeuumm... Something else??
    Ja, grodan och EA har det så roligt på era resor!

• MSW

Tinga: Låter verkligen superjobbigt!! *många kramar*

BS: Tråkigt med mens! Hur går det med maten/vikten? Låter juh som att du ändå lyckas träna lite nu iaf?! Skönt!

Ego: Här är det juh mest nattsömnen som krånglar! I natt vaknade A 'bara' tre gånger, och jag känner mig betydligt piggare än jag gjort ett par dagar nu.. Fast om det beror på det eller på att jag la mig nio igår det vet jag inte!
    Alltså, jag tror att det skulle funka att ta tag i A's sömn, men förmodligen behöver han nog någon mat påfyllning på natten/morgonen, och då kan jag tänka mig att det är lite svårt att förstå för honom att ibland får han mat och ibland inte..
    Well, har för tillfället tagit paus i "upp ordningen av nätterna" tills efter vi varit i sthlm (nästa helg) då jag tänker att det ändå finns risk att det ställer till.. Så tills efter det får jag ha bestämt mig hur jag/vi ska/vill göra..

Var och kollade på huset igår.. Kändes betydligt mindre än vad vi trodde, badrummen var små, och finns inget självklart ställe att ha "master bedroom"(vilket vi iofs misstänkte redan innan visningen..).. Så vi är lite i valet och kvalet om vi ska lägga bud eller inte.. Iofs var det många på visningen så vi kanske inte behöver ta ställning själva öht..
    Så mina tankar har börjat vandra vidare lite lagom.. Maken var nog mer på än vad jag var dock..

• MSW

Tågjäntan: Hoppas ni tycker om sjukhuset!

Ore: Jag fattar inte varför det känns så nervöst att berätta "glada" nyheter för familjen!! Jag har varit nervös både när vi hade förlovat oss, skulle berätta att vi skulle gifta oss och när vi skulle berätta att vi skulle ha barn! Jag FATTAR inte varför.. Vet juh att föräldrarna tycker om min make och bli glad över barnbarn..
    Sammanfattningsvis, förstår att du är nervös.. Men det går juh säkert bra såklart!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare