• MSW

Barnkarusellen snurrar vidare

Liten med Mindre skrev 2009-03-19 09:58:05 följande:

MSW - från 4 månader säger ju vissa (AW som jag läser mycket) att barnen klarar sig utan påfyllning under en 12 timmarsnatt. Och med tanke på A's storlek så tror jag inte det går någon nöd på honom. Men då måste ni ju vara konsekeventa så att han inte undrar, och även fylla på så mycket det går under dagen. Ta tag i det hela när ni har 1-2 veckor som ni inte ska iväg någonstans och riskerar att störa de nya rutinerna. Låt dem sätta sig bra innan ni börjar mecka runt.
    Ja.. Det har du(dem) säkert rätt i.. Och det är juh det jag känner att det inte är lönt att krångla innan vi varit iväg..
    Hoppas att det inte blir ngn sjukdom av symptomen!

Bs: Super bra med träningen!!

Ore: JObbigt med illamåendet.. Men det är juh iaf för en god sak..

Ego: Maken hade pratat med mäklaren nu.. Som undrade om vi var med på utgågnsbudet.. Och det sa maken att vi var.. Annars trodde mäklaren att budgivning drog igång efter helgen. Hade tydligen varit 25 intressenter där och kollat igår, han hade pratat med tre och av dem var det två som var med på utgångsbudet, så uppskattningsvis blir det juh då ev ca16 st i en budgivning.. Well, nu får fundera igenom ordentligt om vi vill vara med i budgivningen eller inte! Shit pom frit!
    Annars ligger ett annat hus ute som verkar trevligt, men mycket sämre område dock!
    Jag och A var ute och gick i 50 min i solskenet innan! Så skönt, fast det var inte riktigt barnvagnsvänlig väg hela tiden så jag blev alldeles trött i låren!
  • MSW
    MSW skrev 2009-03-19 13:44:35 följande:
    Liten med Mindre skrev 2009-03-19 09:58:05 följande:Ja.. Det har du(dem) säkert rätt i..
    Men är han verkligen tillräckligt stor(gammal) att han inte behöver amma på nätterna?? (Mamman är nog det största problemet i situationen.. )
  • MSW

MrsB: Har en stark känsla av att jag glömt grattat dig till godkänt! Och vad roligt för dig att komma igång med jobbandet! Skönt att inskolningen av malte gått bra också!

Ea: Verkligen konstigt! Testa du stickor, eller vul vilket som känns bäst, så att du vet något sedan!

Am: Du är inboxad!

• MSW
    Ore skrev 2009-03-19 13:53:36 följande:
    MSW: Absolut är det för en god sak Så det är faktiskt inte så farligt ändå... Men jag hoppas att det inte blir så mycket värre, för som det är nu känns det som att jag är på gränsen till att spy... Och så ska man sitta i möte och låtsas som ingenting, inte helt lätt.
    Det ska juh inte hålla på i evighet heller... Men om det börjar smyga sig på framåt lunch, funkar det inte om du äter något extra på förmiddagen? Frukt smörgås eller vad som nu funkar!
  • MSW

God fredag!!

Lycka till med ivf samtal Nenne! Det blir nog bra ska du se! Hoppas att det går fort! Håller ändå tummarna inför BIM även om du redan tror det blir bom!

Bs: Vilket riktigt skitrum! Börja söka jobb, så får du ta ställning när du får något hur du vill göra!

Lappis: Vad du ät duktig.. Går öterna hyffsat att få ner, eller är de tokäckliga?

Annars hoppas jag på en luuugn helg, och att A tycker att det är okey med att pappa matar med ersättning i natt så att jag får sova ostört åtminstone till frammåt 3-tiden! Men helst hela natten.. Ännu har det inte fungerat någon natt utan att maken fått komma in och väcka mig... Men vem vet, i natt kanske blir första gången...?

• MSW

Ikvälll ska vi.. Grilla till middag!! Åretsförsta grillade karrékottletter med klyftpotatis och bea.. Inte så särskilt nyttigt men ack så gott!! *mums*
    Till lunch blir det potatisbullar och stekt fläsk!

Annars sitter jag och svär över att jag inte kan hitta en utbildning som passar perfekt.. Distansutbildningarna som låter intressanta behöver jag antingen ha jobbat 3 år i förskola/fritidshem eller åka till luleå eller harnösand flera gånger i terminen och stanna borta minst fyra dagar! Eller åka ca 10mil (enkel resa) 2-3 gånger i veckan och ibland 20 mil (enkel resa..)
    Eller plugga heltid "på riktigt".. (8mil hemifrån enkel resa) *suck suck* har juh nästan en månad på mig att fundera dock!

Lappis: tycker också det är intressant med aku och örter!

Nu tar jag lunch ist!

• MSW

Trevlig helg allihopa! (känns precis som om det var ngt mer jag skulle skriva.. Äh, skit samma!!)

• MSW

God morgon!

Välkommen snigeln! Hoppas du får en tid hos den privata gynen!

Har gått och drömt om en bakmaskin och nybakt "hemma"-bröd hela helgen.. Ska nog tala med maken och överväga en sådan! För i mitt fall är nog största anledningen till att det inte blir något brödbak, att det tar lite för lång tid och är krångligt!

I natt vaknade sonen bara två gånger och inte förrän strax innan sju imorse.. Känns jätte lyxigt.. (man blir inte kräsen... )
    Maken skulle juh ta natten till lördagen, funkade som vanligt inte särskilt bra, sonen tog flaskan och åt det mesta, men blev sen ledsen och ville inte somna om, iofs så vaknade han inte förrän kl 3 (och det är längesedan det hände...) så det blev juh ganska bra ändå!

Nahe, nu ska jag nog gå och kolla inspiration till vad jag ska bjuda på när jag fyller år (är en månad kvar men det gäller att vara ute i god tid.. Och det är juh trots allt den viktigaste dagen på hela året.. ) Har tänkt hemlagad thaimat, har en del böcker och dessutom fick jag och maken en matlagningskurs i bröllopspresent!

Idag blir det förövrigt igång dragning av budgivningen på huset! *iii*
    Vi har iofs hittat ett "rebound" objekt att slänga våra ögon på ifall vi inte får det..
    Och på tal om det, någon (Vickan?) som vet vad som gäller om huset har eternitplattor som fasad? Och vad det kan kosta att byta ut..?

• MSW

Och Liten, skit(!)tråkigt med magsjuka!! Hoppas det är färdigt för familjen nu, på ett bra tag!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare