Barnkarusellen snurrar vidare
Rösten - jo den är nog tillräcklig för att cykla försiktigt i kväll. Får låtsas att jag bor i en stad där man måste cykla hem från jobbet, oavsett krasslighet.
Rösten - jo den är nog tillräcklig för att cykla försiktigt i kväll. Får låtsas att jag bor i en stad där man måste cykla hem från jobbet, oavsett krasslighet.
Muggles - blir det bilder före och efter på frysen?
Tur i oturen med garantin i alla fall.
September - krya på er! Handsprit och nyttiga lactobaciller för hela familjen?
September - jag gav Mindre proviva blåbärssoppa när hon var magsjuk. Inte vet jag om det hjälpte, men det var gott o spännande. På sked och i mugg. Rinner överallt - störtmysigt!
EA, nej inget badkar då. Men tanken har slagit oss flera gånger under "lära sig äta själv-processe", att det skulle vara enklare att ha barnstolen i en duschhörna eller nåt som bara går att spola av.
Mindre äter mestadels själv numera, men bara med händerna. Och vi serverar fortfarande ganska såsig mat à la barnmatsburk. Gissa hur det ser ut!!! Fast faktiskt så hamnar inte 50% på golvet längre, så det artar sig.
Åh - muggles - nästan så att jag skulle be att få gå med. Maken skulle aldrig lägga sååå mycket pengar på mat, även om favvo-italienaren inte är billig. Förövrigt så är det bara dit han vill gå om vi ska äta fint. Att välja säkra kort kan i bland bli långtråkigt...
Samtidigt finns det inget värre än att se fram emot en trevlig kväll med god mat, och så är miljön störig, servisen snorkig och maten inte så bra som man hoppats...
(Som när vi fixade barnvakt och gick på stamstället, bara för att upptäcka att det för första gången på 4 år kryllade av små barn som gnällde och hoppade åt olika håll.)
Åhå - tjattrar nog lite till här.
--------------
Inser i efterhand att inlägget blir rätt gnälligt nedan. Varning utfärdas!
--------------
Är just idag såååå trött på att sköta mig själv på jobbet. De andra i mekanikgruppen sitter och har ett möte med sin chef, och diskuterar arbetsfördelning och arbetssituation i allmänhet. Min chef sitter instängd på sitt rum och hälsade någon gång i förra veckan senast.
Har som vanligt massor med saker som behöver göras, men ingen som vill hjälpa till och fixa. Är det fler än vi som har inflation i låååånga möten?
Finns det någon teori om hur många saker man kan ha påbörjade utan att bli helt knäpp i huvudet? Är det kanske bara jag som älskar att få avsluta saker och göra klart? Kanske typiskt våg-fenomen???
Borde kanske själv ta tag i den där långa listan med saker jag vill hinna göra innan vi någon gång blir fler i familjen. Så får jag i alla fall något avklarat.
Pust - skönt att vädra tankarna lite!
MrsB - SKOJ med pulka!
MrsB - Mindre tycker det är skoj. Men då åker vi nästan aldrig i backar, utan drar henne över gräset och så. Ont om backar utanför huset här.
Bäst är när pappa springer med pulkan mot mamma som fånar sig.
Eller förlåt - det bästa med snö är att lägga sig på mage och slicka. Kallt o friskt! Och i mammas öron ringer orden "inte äta snö - man kan få mask i magen - inte äta snö".
koko - jag tror helt enkelt att jag pratar för lite i friskt tillstånd - så musklerna är i uselt skick och kroknar fort vid sjukdom. För stödet är det inget fel på vad jag vet (har sjungit mycket sen högstadiet).
Och det var sista året på gymnasiet som jag tappade rösten ordentligt första gången. Hmm...är det månne så att studentskrålandet skedde utan magstöd?? Någon var utan röst större delen av maj månad det året.
Och nu har det plötsligt blivt väldig panik här att det inte finns böcker till utbildningar de glömt nämna att de ska hålla. Så nu ska resurser tillsättas till höger o vänster för att få ihop något. Gissar att i slutänden är det någon säljare som missuppfattat vad kunden behöver, och en utbildare som inte vill utbilda i vad ledningen bestämt att vi ska utbilda i.
Klassikern! Synd att det inte bara går att luta sig tillbaka och beskåda spektaklet.