• kängu

Barnkarusellen snurrar vidare

Cicci, min mor har bara använt tvål och vatten och Niveakräm hela sitt liv och hon har skitfin hy, inte många rynkor!! Samma med min mormor, så jag tror på det!
    Jag försöker också hålla det så enkelt som möjligt, min hud mår bäst av det. Men just solskydd måste jag bara ha för jag bränner mig så jäkla lätt.

• kängu

BS, Klokt att vänta med magnetröntgen då jag tror att det inte är att rekommendera om man är gravid.

Tinga, va härligt att ni haft det så bra! Knepigt med Piff och skedmatande, hoppas att det löser sig för er. *kramar* Jag och maken tänker förmodligen tillbringa en månad av föräldraledigheten (hans) i Barcelona, så det är skönt att du tyckte att det var smidigt att ta sig fram med vagn etc. Jag har ju bott där ett kort tag och varit där flera ggr efter det men har aldrig haft anledning att fundera på om det är barnvänligt eller ej

Snaily, trist med ev. utebliven ÄL, men den kanske bara är försenad denna månaden? Håller tummarna!

Själv ska jag få besök av min svärmor, hon kommer imorgon kväll o stannar till måndag. Är ledig imorgon så ska städa pch pyssla lite här hemma. Hoppas på fint väder i helgen så vi kan sitta ute och grilla!
    Nu ska jag hoppa i bingen... God natt på er!

• kängu

Godmorgon i tråden! Idag lät lillen i magen mig sova länge, superskönt. Även jag har ätit hembakt bröd på morgonen, havrebaguetter! Också Anna& Fanny Bergströms recept. Man behöver inte knåda det alls, vilket jag tycker är skönt...

Telis, jag älskar både Paris & Barcelona, fast på olika sätt!

• kängu

Frejis, jag är inte så insatt i detta med Nupp, då jag inte gjorde det själv. Men tänker att om man ska göra FVP eller ej kanske har lite att göra med hur man tänker OM det skulle visa sig att barnet har DS, till exempel. Om man tänker att man skulle göra abort då så är det väl kanske bra att göra FVP för att säkert veta? *spekulerar vilt* Är nog bra att diskutera det med en läkare kanske. Skönt att det du fått bytt MVC nu, viktigt att man trivs ju då man är där så många ggr.

Ore- usch för magsmärtor Hoppas du känner dig bättre nu!!

• kängu

Frejis, förstår att det är ett klurigt beslut att fatta. Får man reda på hur allvarlig skadan är vid FVP, eller bara att barnet har DS? Ja som du säger så finns det ju många funktionsnedsättningar som är betydligt "värre" och som visar sig senare, eller vid födseln.Hoppas att du kan få bra stöd i att fatta ett beslut från BM/läkare!

• kängu

Hej alla gullisar!!! Jag är häääär!

Har varit inne och smygläst lite men inte haft ngt att skriva känns det som. Allt går sin gilla gång här, uppsatsfixande osv. Har dragits med en envis "förkylning", blåsor i munnnen och svullna tonsiller i en vecka nu så ska till läkaren lite senare idag. Annars är allt väl.

Massor jag tänkt kommentera men har som vanligt glömt allt... Jo Cicci, ta det lugnt och kniiiip!!!

Telis, grattis i efterskott på 10-års dagen och GRATTIS till ägget!!!! KUL!!!

I övrigt funderar jag just nu över hur fasen vi hamnade här, på landet, i väst- Sverige???? Inte alls vad vi hade tänkt oss egentligen. Jag är såå sugen på att flytta utomlands, men inser att det kanske är klokt att vänta ett tag. Blä, varför kan man aldrig bara vara nöjd med sin situation??

• kängu

Jo, vi trivs, men det är ju inte precis vad vi hade tänkt oss...
    Fick lite panik när jag blev med barn och kände att vi var tvungna att styra om allt. Jag tror att vi har valt rätt, och vet att vi har alla möjligheter i världen att göra ngt annat sen, bo någonannanstans etc. men man kan ändå bli lite konfunderad över hur man hamnade där man hamnat... om ni förstår hur jag menar.

• kängu

God förmiddag i tråden!!

Jag var precis som Tinga på möhippa i lördags, kanonfint väder var det! Jag var dock inte ute så sent som dig Tinga, stack hem tidigt

Nenne, spännande att det satt igång nu!

Telis, fasen va surt med lägenheten

Ore- vilken fin historia!! Tur att allt gick bra!!

• kängu

Jag fattade inte heller muggles "spottande"
    Hoppas att det bara blir lite, ändå skönt att ha det gjort!!

• kängu

Även jag fyller år den 16 november, det är ett mycket bra datum Lustigt Piggis att jag fyller på samma dag som din dotter

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare