• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Lappis - Det kanske är dags för en längre paus nu? Ni står ju i adoptionskön, eller hur, så den tiden tickar på oavsett vad ni gör under tiden? Embryona blir ju inte sämre i frysen över sommaren och du verkar behöva få leva lite ett tag. Några månader hit eller dit är ju inte så mycket i det stora hela, speciellt inte om det betyder att du får en chans att vara fri och lycklig, och inte tillbringa all tid med näsan i kalendern.
    Stor kram hur som helst!

• _koko_

Lappis - Vännen, det ÄR en stor deal. Varje försök, oavsett om det är en hel ivf eller fet, är ju en chans, en möjlighet. Och varje mens är ett steg närmare risken att bli utan biologiska barn. Det är så definitivt och självklart oerhört ångestfyllt! Jag kommer aldrig glömma ångesten jag hade under vårt ENDA försök.

Du har varit med om så mycket nu (både du och maken förstås, men det är ju din kropp), och självklart vill du "utnyttja" akupunkturen så mycket det går, men jag tycker det låter som att det sker på bekostnad av DIG just nu.

Det kommer säkert inte bli lättare att dra igång efter sommaren igen, för ångesten kommer att komma tillbaka, men då kanske du åtminstone har lite nya krafter att luta dig mot.

• _koko_

Lappis - Äsch, tur att du har eget rum då. Tycker det låter som en bra plan. Den här helgen är som gjord för att sitta bakom mörka solglasögon och låta tankarna falla på plats. Och jag känner mig faktiskt helt säker på att du tillsammans med din underbare make kommer att komma fram till rätt beslut.

Nu ska jag iväg på tidig lunch verkar det som, återkommer!

• _koko_

Lilla kaninen - KRAM tillbaka!! Här är goda råd alldeles gratis! Ibland tycker jag vår tråd borde bli film, fast frågan är hur trovärdig den skulle bli - Kan folk verkligen vara såhär bra i verkligheten??
    ALLA som hittat hit och blivit kvar är fantastiska människor med stor humor, intelligens, hjärta och medkänsla (i valfri ordning)!

Satt ute på lunchen idag, heeelt ljuvligt!! kändes hårt att gå tillbaka till kontoret, blir nog en tidig dag idag!!

Ore - Tycker också du kan berätta och säga som am föreslog (så får de som spekulerar en liten känga ). OM det värsta skulle hända kan det till och med vara skönt att de redan vet. Och jag tycker gott du kan vara lite tjurig, men inte såpass att du stannar hemma bara därför.

• _koko_

AM - Så lustigt det där, när man kommer in akut och det blir operation har man ju inte direkt förberett sig (jag hade t ex inte duschat alls sedan minst ett dygn förra sommaren...), men det går ju bra ändå. Fast jag fattar ju att det är bra att vara så ren som möjligt när man har möjlighet.

• _koko_

Åh, fruLlan - Kuvös!! Där satt den! Vilken suverän liknelse!!!

piggis - Hej! Något gästrum har inte vi heller, onödigt att slösa rum på sånt. Vi kör uppblåsbar luftmadrass i valfritt rum när vi har gäster. Har man så stort att man har ett rum som verkligen inte behövs till något annat (dvs man har redan sovrum, musikrum, hobbyrum, matrum, lekrum, syrum, whatever), då är det väl en annan sak.

• _koko_

Är jag förresten konstig om jag blir smickrad av att bli kallad gangstermorsa från förorten?

EA - Grrr... Trist läge för maken att vara sjuk just nu!

• _koko_

AM - Hmmm, så kan det ju vara! Nu fick jag ju antibiotika av andra anledningar och det är enda gången jag opererats akut, så jag har ju inte så mycket att jämföra med...

Mia och Klara har jag visst alldeles missat både på radio och i tv. Google antyder dock att det var sevärt.

Liten - Håller med, fast samtidigt skulle jag nog inte vilja bli avtackad och applåderad om jag blivit uppsagd, skulle nog kännas bittert...

• _koko_

Hihihi, jag träffade visst rätt redan från början, gardener's delight var mitt första tomatfrököp, och det jag fortfarande odlar varje år.
    www.dn.se/bostad/tio-odlingsvarda-tomater-1.820035

I helgen ska jag även plantera om mina gröna körsbärstomater, min pumpaplanta (bara en som kom upp i år), majsplantorna och de övriga, som jag hrrm, glömt vad det är...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare