• MSW

Barnkarusellen snurrar vidare

Funderar på en sak, saffransbullarna med vitchoklad är så väldigt goda, så jag funderar på att göra det med vetebullsdeg ist och bjuda på på min födelsedag, tror ni (kanske liten ffa för recept är väl ditt från början?) att det funkar?

• MSW
    Lapinette skrev 2009-04-03 10:28:39 följande:
    MSW - min tempkurva var superfin i höstas (stolt)! Fast å andra sidan så hjälpte det mig inte till graviditet. Dock tycker jag det är bra och en av anledningarna till varför jag fortsatte tempa vid utomkveds - för man vet när ÄL har varit och kan då räkna ut sin mens. För mig var det ju lite svårt ibland och veta om det var en utomkveds värk eller mensvärk som jag hade.
    Ja, när det funkar som det ska verkar det väldigt smidigt, och man får bra kontroll på cykeln..
  • MSW

EA: ja, kardemumma är juh inte fel i bullar.. Mina "stackars" gäster får väl helt enkelt blir försöks personer!
    Skönt att allt såg bra ut med vulet och att han ville kolla dag 21!
    Synd du inte frågade om spottingsen!

• MSW
    Lapinette skrev 2009-04-03 10:39:05 följande:
    EA - ska inte du öppna konditori?!!!
    Håller med!
    Cupcakesen lät super goda!
  • MSW
    _koko_ skrev 2009-04-03 10:53:17 följande:
    Ååååh, kan inte låta bli att säga något, lillebror sparkar hela tiden nu, så myyyyysigt!! Ibland känner jag det tom på utsidan. Det har börjat den här veckan, hoppas det fortsätter såhär! Med conny behövde jag aldrig vara orolig, för han sparkade verkligen hela tiden.
    Mysigt!
  • MSW

Piggelin: Oj vad spännande, stor tjej du har som ska var själv på dagis!

Själv går jag heller inte långt från telefonen! Väntar på att "mannen med huset" ska ringa och bestämma tid på söndag, rörmokaren ska ringa innan han kommer hit och viktigast av allt, kompisarna är på BB då vattnet hade gått igår natt, och hade det inte kommit igång efter ett dygn skulle de sätta igång SÅ JAG TYCKER DET BORDE VARA "FÄRDIGT" SNART!!

• MSW
    Ore skrev 2009-04-03 11:12:29 följande:
    MSW: Hur går det förresten med "projekt A:s sovande"?
    Inledde fas två natten tills idag. Vilket innebär att vi försöker skjuta på matningen! Så i går kväll bestämde jag(och maken hade inget att invända) att han inte skulle få någon mat innan kl tolv. (vilket vi tänkt skjuta på efter hand)
    Men sen för första gången på länge ville han inte somna i sin säng själv (förmodligen hade han ont i magen) så därför fick han mat lite senare än vad han brukar.
    Men när han vaknade vid strax efter 12 korrigerade jag tiden lite så fick han vatten och napp och jag tänkte att nu får jag springa här fram och tillbaka så det är lika bra att lägga sig på soffan (närmre), men han lyckades sova en timme till innan han vaknade.
    Så det funkar väl hyffsat ändå, fast inga resultat ännu.. I natt får maken ta passet fram till 12 då sonen får mat.

Oj långt svar på enkel fråga.. Sorry..
  • MSW

Telis: Grattis till nanmnbyte! Blir det namngivningscermoni nu då?

• MSW

EAs kokos, mango och lime drink lät smaskens! Har nu inhandlat lite cider åtminstone.. En med bla rabarbsmak ligger på kylning! Blir kanske den till grillet ikväll.. (Om ni inte redan konstaterat det så, ja vi är grillgalningar i den här familjen!!)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare