• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

AM: håller helt med om Persbrandt - inser inte alls hans storhet faktiskt. Möjligen var det rätt kul att se honom dansa, visste inte att han kunde det. Men han är en värdelös skådis - "spelar" alltid samma typ (Gunvald Larsson-typen) oavsett film/pjäs.

Tinga: jaaaa, du har helt rätt ang mitt yttrande om Mexx!!! Oj, ngn som känner mig väl här i tråden!!!!

Telis: uj, jag provade Pilates när jag var gravid, det skulle ju vara så bra. Jag fick hemska foglossningskänningar av det, så vet inte om det är att rekommendera. Men pröva du, kanske funkar för dig? Sjukgymnast är nog himla bra!

Piggelin: kul med flytt!!

• muggles

AM: varför skulle du inte kunna ta ryggbedövning???

Lappis: dags att packa??? Är det inte 2v till påsk? El är det redan denna veckan?! :-0

Vi hade garantibesiktning idag - dvs 2 år sedan vi flyttade in. Redan 2 år - jäklar vad tiden går fort!! Iaf, vi har tydligen fått en vattenskada på parketten i hallen pga allt vatten som TM läckte... Men tur i oturen att det upptäcktes nu så det går på garantin. Det har tydligen runnit vatten genom badrumströskeln in under parketten, alltså inget vi har sett. Tänk vad mkt strul den satans klåparen som inte drog åt anslutningen ordentligt, har orsakat... *irriterad*

• muggles

Vem undrade över Barca (var det du Tinga)? Visst skulle vi kunna sticka nu. Jag vill i första hand åka dit ensam med maken utan barn och lämna bort Moa. Och hade vi inte lagt så mkt pengar på div gourmetrestauranger och karusell till köket så hade vi väl kunnat åka nu i vår Dessutom shoppade jag nya kläder i lördags - där gick det ett par tusingar också. Men nödvändigt med lite nytt. Märkligt att man nu för tiden alltid kommer hem med en el ett par saker till Moa också

• muggles

AM: aha, shit, verkar jobbigt med fogarna! Japp, vi tänkte att eftersom vi nu hoppar på barnkarusellen igen så lika bra att sätta in en i köket också
    Nej, parketten är skadad precis innan en fog som de har gjort mellan hallparketten och den till vardagsrummet så det är en ganska liten bit som behöver göras om (som tur är).

Page: Schnorre!!!!! Underbart

• muggles

Page: vi såg härom veckan att det är små glipor mellan några av parkett"plankorna" men vi tänkte att det kanske är ngt man får stå ut med - typ att parkett rör på sig (?). Men besiktningsmannen sa direkt att det där är en vattenskada. Parketten har alltså blivit blöt undertill och när den har torkat har den höjt sig, så att det blivit glapp. Det syns inte jättemkt men det är ju bra om det blir fixat. Dessutom upptäckte de en otillräcklig fuktspärr el vad det heter vid tröskeln till badrummet. Det är ju den i kombination med vattnet som runnit över golvet som orsakat skadan. Så det är ju bra om även tröskeln blir tillfixad, hade den varit ok så hade det här aldrig hänt, även om TM-anslutningen var kass. Lång och väldigt ointressant historia - I know....

• muggles

Karusell - I love!!! (Fri tolkning )

Ore: när jag åker till Barca vill jag dricka Cava!!! Så inga bebbar i magen...

• muggles

Nä, nu blir det hemgång till lax på spenatbädd och pressad potatis (ngn som kommer ihåg det receptet?! )

• muggles

Lappis: läskigt med cancer! Du har en manlig chef va - prostata el?

Vickan: trist med sådana dagar! Kram!

EA: på honom bara! Men cyklade inte du och jag ikapp? Jag har inte ÄL än... (tror jag, har inte räknat efter).

Nä ska ta och titta lite på Halv åtta hos mig

• muggles

BS: jobbigt med Iris och sovandet. Hur gick det förresten med Bvc-besöket, fick ni ngn input ang hennes tillväxt?

Cicci: hur mår maggen idag? Var du hos BM för att kolla på tappen?

EA: hoppas du hoppade på maken igår! Jobba jobba jo-oo-ooobba! Jag är på dag 8 räknade jag ut, så inte så långt efter dig. Skulle varit på dag 5 men håller på att cykla ikapp dig då mensen började för tidigt denna gång.

Tinga: men det låter ju som en jättebra förklaring. Jag tycker alltid att det är lättare att stå ut med saker när man vet vad det beror på. Och det där med att äta själv, det löser sig ju så småningom. Moa började äta själv när hon var drygt 1 men jag vet inte om man ska räkna korrigerad ålder el faktiskt ålder på Piff och Puff. För de är väl snart 1 va?

• muggles

gosnosen: får man betalt för att donera ägg? Tänkte om man kunde annonsera på ngt universitet efter äggdonator - kanske finns ngn fattig (ung med finfina ägg!) student som behöver lite stålers? Alla medel tillåtna liksom Kanske är en ytterst dålig idé...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare