• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore igen: en sak är att du inte kan räkna med att göra samma resultat som om du vore ogravid. Du kan tex uppleva att du blir andfådd lättare (har med hormoner att göra och kan inträffa trots att du inte har mage än). Så det är inte säkert att du kan göra samma resultat, men det visar sig... Men jag tycker inte att dina lagkamrater har med det att göra såvida du inte _vill_ outa det.

• muggles

Liten: kan ni inte ta platsen och ha en lång(sam) inskolning, och sedan kan ni ha henne där minimitiden?

Moa trivs jättebra på dagis och är en supergo tjej hemma nu. I fredags när jag hämtade fick jag veta att hon kan alla barnens namn på dagis Hon verkar ha fått en speciell kompis också för hon går runt och säger "Ester" ofta. Och sedan har hon börjat sätta ihop ord till små meningar (2 ords-). Dagispersonalen kommenterar varje dag att hon bubblar och säger nya ord hela tiden. Det är superroligt att språket verkar komma mer och mer nu.

Telis: det var en ingift morbror så inte ett syskon till min mamma men tråkigt ändå! Han fick alzheimers och blev tydligen personlighetsförändrad (till det elakare) men jag har inte träffat honom på senaste tiden så jag kan komma ihåg honom som han var - en stor snäll "björn". Sorgligt när en riktigt snäll människa blir elak pga sjukdom...

• muggles

Ååååhhh, jag är så omotiverad till att läsa på min presentation inför onsdagens seminarium. Var hittar man sin tappade sug?! Det enda jag har kvar nu är att verkligen plugga in detaljerna och det är ju så tråkigt, känns som inför tenta ung...

• muggles

EA: har de haft det knaggligt i förhållandet el ekonomiskt. För om de har haft det knaggligt i förhållandet så är det väl inte det bästa att addera ett spädbarn till det men... Men om det nu inte var planerat så är det ju inte mkt att göra. Jag tror att du helt enkelt får försöka bearbeta de här känslorna på egen hand, de kommer antagligen att mattas av så småningom. Barnsligt el ej - du reagerar mänskligt! Är det ngn av tjejerna du kan prata mer med utan att det får fel konsekvenser (dvs att din gravida kompis får reda på det tex)?

• muggles

EA: tja det låter inte som en idealsituation att få barn i det läget, om du frågar mig. Även om man har ett bra stabilt förhållande så tär det en del med spädbarn. Du kanske inte är så avundsjuk om ett år när hon sitter där själv med barnet och ska sälja radhuset??? Inte för att jag vill vara olyckskorp men jag har sett sådant här på nära håll. Och inte för att jag heller menar att man ska gotta sig åt andras olycka såklart men ibland kan det kännas lättare om man ser att inte "alla" har det så jäkla bra hela tiden, utan att även andra har problem.
    Jag tror inte din kompis tycker att du är knäpp om du förklarar det hela för henne, hur länge ni har försökt och att du verkligen vill det här. Det sämsta du kan göra är att stänga ute dina kompisar och försöka bära på det här själv, då växer det...

• muggles

Hohooo - är jag först idag? Moa vaknade 05.20 - SNARK! Zzzzzzzzzz

• muggles

Nä nu är det lite väl tyst i tråden tycker jag! Har vi ingen BIM-lista så vi kan få lite fart?

• muggles

Lappis: varför bytte du aku nu igen?

Liten: gött med lyxweekend! Själv är jag lite trött på gourmetmat för tillfället efter alla våra restaurangbesök...

• muggles

Jag provade Core igår men det var nog inget för mig, lite för lite action. Men jag har ju inte kunnat träna på 2v (sjuk, Åre, sjuk) så ngt lugnt att starta med var ju bra.

• muggles

Liten: blodpudding är nästan det värsta jag vet. Varför äta blod när det finns goda grejer??! URK!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare