• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore: låter väldigt likt mina symptom som jag hade

• muggles

Lappis: grattis till minus! Hmmm, trodde inte jag skulle skriva det i den här tråden Gött att du är feberfri, det är jag också men hostar fortfarande kopiöst.

AM: aha, ja en valk låter besvärligt. Men om det är planerat snitt så brukar de väl lägga snittet bra så att det inte blir så mkt besvär med det? EL har jag fattat fel?

• muggles

Lappis: ni har inte ngn företagsdoktor du kan kontakta? Vårdcentraler brukar vara svårt att få komma till? El så går du till en privat mottagning, det brukar gå snabbast. Kostar väl några hundra mer men kan vara värt det. Jag har mejlat vår företagsdoktor (Dr Direkt heter de ) om de kan skriva ut hostmedicin till mig, helst vill jag bara ha ett e-recept. Jag har inget behov av en undersökning, diagnosen är ganska klar

• muggles

AM: jag tycker det verkar på dina tidigare förlossningar som att ett planerat snitt är det bästa för dig. Annars riskerar du ju sugklocka och bristningar (igen). Kanske Oms kan råda dig ang snitt - hon gjorde ju ett planerat. Kontakta henne på FB för hon verkar ju inte titta in här så ofta.

• muggles

Själv skulle jag inte välja snitt om jag inte var tvungen, särskilt inte med tanke på min förlossning som ju gick jättebra. Jag var fit for fight väldigt snabbt efteråt, hade inte ens ont i de nedre regionerna. Det enda läskiga var att torka sig när man kissat för allt var så uppsvullet och det kändes som att man knappt vågade röra det.

Moa är förresten väldigt glad i dagis nu. Fick precis rapport från maken att lämningen i morse gick jättebra och en i personalen sa att alla gillar Moa för hon är så glad jämt. Hon trivs verkligen kanon där och behöver stimulansen. Sedan är hon mkt nöjdare hemma när hon har fått stimulans på dagis med andra barn och roliga aktiviteter (sådant som inte vi själva kommer på att göra, typ måla med vattenfärger etc). Så det var en jobbig vecka i slutet av inskolningen men på det hela taget gick det ändå smärtfritt.

Jag och maken börjar på allvar bli sugna på en liten till, det känns härligt att vara sugen och inte bara bestämma sig för en till pga en massa praktiska orsaker. Sedan får man såklart se om det verkligen blir ngn mer, försöker hela tiden hålla mig på jorden att Moa kanske var ett lyckokast. Piggelin har ju tex en väninna som lyckades få ett barn men sedan aldrig ngt mer trots flera ivf:er etc (själv är jag def inte inne på att köra ivf:er om det inte vill sig, inte nu när vi har Moa).

• muggles

Nenne: japp det var jädrar i mig tajming! Jag hoppas så in i pungen att det vänder för dig nu!

• muggles

Frejis: glömde gratta dig till nya jobbet! Kul kul.

Nu tjejer har jag gått på skiftet i barnfabriken igen. Har precis varit iväg och tagit cellprov och tagit bort spiralen. "Kan du hosta till en gång?" sa hon (inget problem för mig idag kan jag säga) och sedan var den ute! Kändes ingenting till skillnad mot att sätta in den. Kan vara bra att vänta en cykel tills nästa mens har sköljt ut alla kopparjoner från livmodern sa hon (hon såg på flytningarna att jag hade ÄL på G).

MrsB: aha vik men det är ju en bra punkt på meritlistan, du kanske kan få ett annat jobb sedan pga att du haft lite lärarvik. *hoppas* Ev kanske du också ska komplettera med tex Montessoripedagogik el ngt så att du skiljer ur dig från mängden? Jag tycker du är jätteduktig som pluggar extra och ändå roddar runt 2 barn och ett hus! Pust...

• muggles

EA: stor kram till dig!!! Förstår att det känns tungt. Jag tycker absolut du ska försöka få ett VUL för att se om du övht haft ÄL och om de kan se var i cykeln du befinner dig. Det är ju jättekonstigt det här! Som jag förstått det så borde du få mens även om du inte haft ÄL, kanske en ngt försenad mens men ändock. Men å andra sidan har jag en kompis som faktiskt hade en mens som hoppade över helt, dvs hon hade en dubbelt så lång cykel en gång. Så det kan säkert hända det också.

• muggles

Liten: de behöver inte kunna äta själva, de får hjälp. De har ju sk pedagogiska måltider på dagis där oftast en i personalen sitter med vid bordet (iaf är det så på vårt dagis). Sedan tror jag att de lär sig jättefort av de andra barnen.

• muggles

MSW: Moa blev till på 5:e försöket men jag är ju 38 år nu så jag räknar inte med ngt. Gammal gumma!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare