• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Lapinette skrev 2009-02-27 15:21:08 följande:
    Här var det teknik på hög nivå .... show warnings while clearing history!!! Borde kanske visas när man börjar bli full och bubblar gamla minnen?
    Underbar kommentar!
  • muggles

tågjäntan: hoppas du får hjälp av amningen då!

Lappis: du får tvinga dem att långtidsodla. Bestämmer inte du över dina embryon? *konstigt* Känns som att ngt nytt måste provas. Å andra sidan blev du ju faktiskt gravid nu sist även om det tyvärr blev utomkvedes. Kanske ett litet hopp? *hopp hopp*

Telis: vad skönt att du känner så! Du är ju inte onormal på ngt sätt, snarare avundsvärd. Och det är ju sannerligen inget dåligt liv du lever heller. Barn är inte allt i livet. (Lätt för mig att säga jag vet.) Sedan tror jag att en komponent varför folk i den här tråden ibland blir så "hysteriska" (obs, nu räknar jag in mig själv i gänget) är att när det är ngt man inte kan få så vill man ha det ännu mer. Själv tyckte jag det var läskigt att börja skjuta skarpa skott för hela livet skulle ju förändras, och man skulle bli så bunden bla bla. Men sedan när det inte gick med en gång då blev man ju ännu mer på.

Jag har vabbat halvdag idag (maken tog andra halvan), Moa hade 40 gr feber men ingen mer spya iaf. Få se om vi åker på det, ännu så länge inga känningar. Jag som sett fram emot att träffa Vänner med make imorgon Hoppas vi är friska och kan gå!

Ngn som har en tv-modell att rekommendera? Vi ska titta imorgon. Vår fjärk har åkt i golvet en gång för mkt och funkar inte längre, vilket bla är ett problem när man vill se DVD

• muggles

EA: nej vad skittråkigt! KRAM! Hoppas det var för tidigt bara...

kängu: hoppas ni inte är som jag som blir mer godissugen när jag är trött och har sovit dåligt för då går era viktplaner i stöpet

koko: vi letade leggings åt Moa igår och allt är ju fan rosa. Hon har ju nästan inget rosa utan mer röda grejer och ska det vara så inihelvete svårt att göra lite röda leggings??? Måste alla tjejgrejer vara rosa hela tiden? *upprörd* Visserligen fanns det ju vitt också *jättepraktiskt*

Apropå böcker så läser jag Brunstkalendern efter AMs tips - mkt bra feelgoodbok!

• muggles

koko: tv: är minst 15 år gammal vilket gör mig tveksam till om ny fjärk går att köpa. Man måste slå på kanal 0 på tv:n för att se DVD och det går inte att slå på kanal 0 mha kanalknapparna på själva tv:n, de går från 1-23 och till 1 igen, av ngn jävla anledning. Så nu har vi fått en förevändning för att skaffa platt-tv...

• muggles

kängu: nej attans, det var väl tågjäntan jag tänkte på! Sorry!

• muggles

Vänner: tack för igår, jättemysigt och tänk att vi lyckades att inte prata ngt alls om tråden Jag har skrivit ett mejl till 28+ idag faktiskt. För när vi gick från restaurangen avslöjade maken att han fick ett hårstrå i efterrätten men han ville inte klaga mer el säga ngt för att inte förstöra stämningen. Jag förväntar mig inte att de svarar el gör ngt men ville ändå påpeka att från en stjärnkrog förväntar man sig en väldigt hög nivå och det levde de inte riktigt upp till tycker jag (tyvärr för resten av maten var väldigt god).

• muggles

Uhuhuhuhhhuuuuuuuuuu vilka tapeter - jag blev spyfärdig!

Koko: GRATTIS!

AM: tur med tapeterna! Jag försöker tänka likadant ang mitt seminarium. Fick reda på idag att det är ca 4st (av 97) anmälda till seminariet som inte pratar svenska, blir alltså till att förbereda dragningen på engelska. Även om inte det är ett problem för mig så är det ju alltid lättare att prata fritt på sitt eget språk (jag har aldrig stolpar uppskrivet utan lär mig materialet utantill och så freebasear jag lite ). Men så tänkte jag att det finns 2 fördelar: a) de är 100 pers och b) alla måste prata engelska - detta sammantaget borde ge väldigt lite frågor! Vilket ju är bra för det minskar risken att jag inte kan svara på dem

• muggles

Idag fick vi vår frontplåt bytt!!! Nu ska vi bara få Electrolux att inse att vi inte ska betala fakturan för den gången de var här och lagade anslutningen till tvättmaskinen (dvs det som den klantgubben som bucklade TM inte klarade av). De verkar ha mkt svårt att förstå att Peab har köpt totalentrepenad av dem vilket innebär att de är ansvariga oavsett vilken subkontrakterad firma som än gjort den slarviga inkopplingen (och varför i herrans namn skickar de inte fakturan till dem?!). Suck.

En annan god nyhet är att... gula sidorna finns på internet! Nä jag menar att jag har fyllt på mitt skipass - Åre HERE I COME!!! Jiiiiiiiiiihhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaa swisch swisch swisch

• muggles

EA: jäkla skittant! Har hon gått vilse?

Inför mitt cellprov ska sista första mensdag fyllas i på en blankett och jag vet inte om jag ska fylla i 26/2 (spottings börjar) eller 1/3 (syndafallet har kommit till stan)? Måste fråga BM när jag kommer dit. Så får vi kanske äntligen svar på livets stora gåta: är det spottingsdagen el riktiga-tantdagen som gäller som mensens första dag? Nä jag känner mig för speedad nu, bäst jag umgås lite med maken...

Tjingeling!

• muggles

Måste kommentera en sak till: jag är inte emot rosa på tjejer (el killar - det kan vara riktigt tufft på killar tycker jag!) men jag stör mig på när det BARA finns rosa i affärerna. Jag vill ha lite urval. Och jag vill kunna välja om jag ska sätta på Moa rosa el gröna strumpbyxor, jag vill inte vara tvungen att köpa rosa strumpbyxor när hon har en röd klänning.
    Moa hade bla den här klänningen i somras - jättesöt! www.wiell.com/shop/barnklader/klanning.php&mon=396

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare