• MSW

Barnkarusellen snurrar vidare

Nahe! Nu ska jag ut i solen igen! Trevlig helg på er!

• MSW

STort grattis Tågjäntan!

Igår fick även våra vänner (äntligen) en bebis.. En liten tjej! Ska hälsa på odm imorgon förmodligen! Så mysigt.. Blir nästan avundsjuk juh!

• MSW

MrsB: Fy vad tråkigt med era sjukdomar! Typiskt att inte maken är hemma heller! Men nu är väl hockeyn (snart?) slut...? Så det blir lite lugnare iaf!

• MSW

Vickan: Grattis i efterskott! Lät som det blev en himla bra födelsedag(s helg)!!!

MrsB: Hoppas att ni är på bättringsvägen ordentligt nu och ett super stort grattis till tentan!

Ore: Vad bra att det känns ok efter tävlingen! Detta var sista eller hur var det du tänkte?

Liten: Jobbigt att ni inte heller är pigga!

Bs: Lycka till hos gyn!

Här har vi "överlevt" en ganska fullspäckad helg känns det som, särskilt när jag varit ganska förkyld samtidigt! Är jag iofs fortfarande men idag är första dagen som jag känner mig piggare, så det går åt rätt håll!
    Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska gympa ikväll eller inte!

Vi var och tittade på eternithuset i går! Det var lätt det huset vi fått bäst känsla i! Stort som bara den (11! rum)och man blev nästan yr! Men precis allt behöver renoveras! Han hade heller inte funderat på något pris när vi frågade, men allt hänger juh på priset, för vi måste juh ta ställning till om vi har råd (både rent ekonomiskt och energimässigt)!
    Vi ska även titta på ett hus idag, men vi har inte varit så intresserade av det någon gång och kanske minst nu efter igår!
    Sen träffade vi juh senaste tillskottet i bekantskapskretsen, och jag skulle kunna svära på att A inte har varit så liten någon gång!
    Såå mysigt och roligt att träffa dom! Kändes också väldigt skumt att vara och hälsa på BB där man själv varit för inte såå jättelänge sedan!

• MSW

Liten med Mindre skrev 2009-04-06 10:01:43 följande:

MSW - möjligheten finns ju att A faktiskt aldrig var så liten... Hade en kompis, som har två barn, på besök när Mindre var en knapp vecka. Hon fick hålla lillskruttan och tyckte att - oj så här litet barn har jag nog aldrig hållit. Vilket stämde eftersom hennes båda kom ut på 4,3 kg. Någon enstaka annan lånebebis kanske förstås...
    [/citat]
    Han var mindre! 4cm kortare och 12g lättare! Fast höll henne avstod jag ifrån då jag är förkyld! Och jag vet för den delen inte om jag hade vågat! Är juh skillnad på sitt eget och andras pyttebebisar..
    Ore skrev 2009-04-06 10:04:30 följande:
    [citat]
    MSW: Kul att huset kändes så bra. 11 rum, det är mycket det. Är det bra planlösning eller tänker ni er att slå ut några väggar och få större, men färre rum? Är det rätt pris på huset så kan det ju vara skönt att köpa ett hus med renoveringsbehov, eftersom man då kan få det som man vill. Och eftersom ni inte behöver 11 rum sådär på en gång så kanske det funkar att göra det viktigaste först, och sedan flytta in och fortsätta med renoveringen. Men det kräver ju en del arbete förstås, om man inte lejer ut mycket...
    Det är förvånansvärd bra planlösning med tanke på att det är ett gammalt hus. Oftast är det juh bara massa pytterum då, men här var alla stora och fina! Men t.ex så skulle vi nog vilja göra köket större, och då försvinner juh en vägg..
    Och det har juh verkligen möjligheter att bli precis hur bra som helst.
    Tanken är om vi köper det att vi gör i ordning nedervåningen innan vi flyttar in (sovrum, kök och badrum) vilket är alldeles lagom stort bara det ännu så länge, och sedan ta tag i övervåningen efterhand!
    Men spännande är det!!

Tråkigt att du nojar lite efter tävlingen! Hur lång tid har du på dig tills du måste ha bestämt dig för tävlingen om två veckor?
  • MSW

Förresten så är både min mormor och makens farmor inte helt ok! Jobbigt! Är mer orolig för makens farmor dock då hon är 96 år. Mormor blir "bara" 70 i år.. Mormor ska opereras så det är juh tänkt att det ska bli bra..
    Farmorn känns mer som hon har gett upp, äter inte, vill inget.. Jaja nu ska jag plocka ihop lite grejer vi behöver med oss när vi ska träffa A's mormor och kusinerna!

• MSW

fru AM skrev 2009-04-06 13:09:01 följande:

MSW: spännande med huset - har ni fått något uppfattning om priset än?Fundera noga bara innan hur mycket ni hinner /kan göra själva (har bllivit lite avskräckt av "Arga snickaren" på tv...)Är din mormor bara 70!!? Shit - hur ung är DU? Min MAMMA skulle ha blivit 66 i år ... Hoppas båda damerna (makens farmor och din mormor) håller sig vid liv länge än!
    Det enda han sa när vi frågade om priset var att taxeringsvärdet låg runt 600 000 hade han för sig...

Mormor fick min mamma när hon var 18, och mamma fick mig när hon var 28 (då har jag ändå syskon som är äldre, första fick mamma när hon var 19)
    Så det är så det går till att få unga morföräldrar. Mormor var bara 36 när hon blev mormor!
  • MSW

Jag är hittills den som mest håller traditionen levande, är juh bara 23..

Annars är en annan "rolig" (mest konstig egentligen..) sak att makens pappa är ett år yngre än min mormor.. (Dock är hans mamma ganska mycket yngre)

Annars skickar jag kramar till alla som har tråkigt, inte är pigga och allt annat!

Nu ska jag packa ut i bilen inför vi ska till visningen!

• MSW
    Ore skrev 2009-04-06 16:35:04 följande:
    Fast jag har just idag en lustig föreställning om att jag inbillat mig allt, och egentligen bara är skengravid..? Är det normalt, tro?
    Helt normalt! Fick samma känsla ett par gånger värst var när jag passerade vecka 12.. Sen var det lugnt! nu äter sonen upp musmattan! Så återkommer senare!
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare