• MSW

Barnkarusellen snurrar vidare

Izzie: Jag vet faktiskt inte hur många kvadrat det är på.. Maken (tror det var han iaf) mumlade något om 17 meter (på långa hållet) om det var något han drog till med, stegade eller hörde av ägaren har jag dock ingen aning om..
    Ska försöka samla mod och ringa och diskutera pris idag!
    Huset vi var och kollade på igår var inte det minsta intressant, konstigt och tråkigt och massor att göra.. Ett par som var där, brydde sig inte ens om att gå ner i källaren!

var på gympan igår, men tog det lugnt, skit tråkigt att inte gå för fullt, men ändå skönt att gå dit..

Koko: JObbigt när man får ont, skönt att ni kollade upp och att allt var bra med bebben!

• MSW

Izzie: Lite beroende på hur ni bor(lgh/villa) och när det är, så kanske egen komponerade grillspett? Lite kött(kyckling/fisk/fläskfilé/korv/vegetariskt alternativ), grönsaker, champinjoner, och någon slags potatis (potatissallad,klyftpotatis osv).. Ett tips är isf att för steka/grilla köttet så det blir färdigt lika snabbt som grönsakerna!

• MSW

Telis: Gött!! När ska du dit?

Och på tal om sjukgymnast, det yrket kanske vore något för dig liten? Lite omskolning från det du gör nu dock.. Men som jag tycker det verkar så är du ganska friskvårdsintresserad och har lite koll på muskler och vad de kan ställa till med...

• MSW

Åh! Vad ska man med grannar till?? Vår ena granne gick förbi för att hämta posten, tyvärr är det så att hon pratar jämt i telefon och hon pratar väldigt högt (både i tlf och i andra konversationer!) tror ni inte att A vaknade?!!!
    Blev såå irriterad!! Det var inte en sådan gång när A slocknar snällt och bara sover vidare, utan hade fått "kämpa" lite för att han skulle somna!
    Jaja! Nu får jag städa badrum OCH roa bebis!
    var bara tvungen att skriva av mig se om irritationen lättar ltie!

• MSW

Är bara inne som snabbast och läser ifatt, ska iväg på öppen förskola strax!

Lappis (och var det någon mer som skulle iväg??) Ha det så himla bra på semestern!

Har ringt till han som äger huset för att försöka få ett pris, men kom till röstbrevlådan, så jag sa vad jag ville så nu är det bara att vänta på att han ringer tillbaka..

• MSW

Sitter här och funderar vad det är som är fel med mig! Har känt mig konstant irriterad i typ en vecka nu! Eller åtminstone blommar det upp vid varje liten motgång (idag var maken utlösande faktorn, då jag inte fått mycket hjälp med städning på sista tiden, alltså tidernas största kvinnofälla!) nu har vi nog redat upp det åtminstone lite..
    Men antingen är jag gravid (vilket inte är särskilt troligt då vi haft sex 2 ggr sen a föddes) eller håller mensen på att komma tillbaka och tänkt göra entre snart..
    Fast har aldrig varit så här irriterad så länge verken vid mens eller graviditet tidigare!
    Det jobbigaste är juh att irritationen påverkar A (även fast aldrig är honom jag blir direkt irriterad) vilket ger dåligt samvete ovanpå allt annat!
    Jaja, får man skriva av sig här lite i mellan åt blir det nog bättre!

Nahe! Nu kommer snart maken och hans familj!

• MSW

Hej!
    Har ännu inte lyckats få något irritationsutbrott idag! Skönt, hoppas det håller i sig, åtminstone hela dagen!
    Här skiner solen igen, men det är blåsigt! Och så regnade det rätt bra i natt tror jag (lät så) så det är blött i gräset!

Sov inte så bra i natt, A "får" juh inte äta mer än 12,3 och 6 nu på natten, i går natt funkade det jättebra, han vaknade en gång vid 22.40, då räckte det med vatten och napp sen somnade han om till 12, fick mat och sov till 2.40, fick mat och sov till fem snåret då han fick komma in till oss och åt, och sov till 7.30.
    Inatt vaknade han vid 23.10 och det funkade inte med vatten eller napp, eller nått annat heller egentligen, men jag tog honom och så la vi oss på soffan och försökte lugna/sjunga osv efter ungefär en halvtimmes störtgråt somnade han och vaknade vid 0.40. Så det var juh onekligen inte av hunger han skrek! Nåja, då matade jag och la honom i sin säng sedan, sen vaknade han inte förrän 3, men jag vaknade ett par gånger och tänkte på min svåger som blivit uppsagd..
    A åt vid tre, vaknade vid halv fem, kom in till oss (somande efter lite bökande, utan att äta) åt strax innan sex!
    Dessutom vaknade jag av att bärbara pep för batteriet höll på att ta slut!
    Så även om det funkade hyffsat bra med A kändes det som jag inte sovit särskilt gott!

Oj, långt och ego!

Annars kommer maken hem tidigare idag och då ska vi baka kokosrulle med hallon (recept från ICA) som vi tänkte bjuda på på påskafton då vi ska ha knytkalas med släkten!

• MSW

Frejis: Skit att det var så dåligt bemötande! Man måste juh förklara precis varenda liten detalj när det gäller något sådant viktigt! Annars blir man juh orolig för precis varenda minsta liten sak! (som kanske är helt normalt)..
    Sen vet jag inte vad siffrorna betyder, men om jag förstår dig rätt var de heller inte bra, eller?

*stora kramar iaf*
    Och byta mvc måste väl gå? Man kan juh iaf byta bm, så har man möjlighet att byta mvc måste det väl också gå?

• MSW

Nenne: Jag tycker att det låter bra presenter, har själva haft skit svårt att hitta på presenter till andra barnet av samma kön!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare