• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Om jag föder en gång till så kommer jag åka hem efter de obligatoriska 6h, har ingen lust alls att vara kvar på BB. Jag vill hem till lugn och ro och få amma i den mån jag vill och klarar av Men första ggn håller jag med om att det var bra på BB, att få hjälp och stöd. Och vi hade turen att maken och jag fick ett eget rum alla våra 5 dygn (de kickade inte alls ut oss efter 3 dygn som man blivit skrämd med - tvärtom ville de att vi skulle stanna ytterligare ett dygn för att få ordning på amningen). En andra gång vet jag ju precis hur jag ska få igång amningen och jag vet att det kommer att ta tid för mig, så jag har ingen lust att vara på BB med en unge som skriker av hunger (jag kommer att ge ersättning blandat med amning till mjölken rinner till).

Cicci: var du och kollade din tapp - har för mig att du skulle det?

• muggles

Frejis: ni bör nog förbereda er på att man kanske inte alls känner sig så lättad efter NUPP (KUB) som man tror innan att man ska göra. Före tror man att man kommer att bli lugnad av fina siffror - efter blir man orolig ändå pga att siffrorna baserar sig på sannolikhet... Men det här har du nog redan uppfattat i tråden iofs. Det kan vara bra att redan innan ha funderat igenom vad ni gör om siffrorna är "dåliga". Det tror jag inte att de blir såklart men själv upplevde jag det som att det var skönt att känna att det beslutet var fattat innan.

• muggles

Jag tycker att Extreme home makeover är ngt av det flåsigaste i tv-programsväg - jag har aldrig lyckats följa ett helt avsnitt. Han programledaren är så extremt(!) överentusiastisk (=amerikansk) men smaken är som baken!

OT: ikväll ska vi till Ikea och kolla på den där sekretären som du länkade till för länge sedan AM Vi ska äntligen piffa till gästrummet är det tänkt, det är lite för mkt möbelstapling därinne nu (för stort skrivbord => för lite plats för annat). Just nu är det vita tapeter och vita gardiner - dvs extremt tråkigt. Jag har en ärvd gammal gungstol som är svart och sedan en asiatisk mörk kista och sekretären från Ikea är också svart, så jag funderar på hur man kan piffa till rummet. Dvs vilken färg ska man satsa på? Förslag ngn?

• muggles

Piggelin: haha, jag var faktiskt inne på grönt själv. Min absoluta favvofärg. Funderar lite på gröna gardiner i ngt tyg som påminner som siden - kan ju bli lite asiatiskt. Tror jag måste till Engelska tapetmagasinet el den där tygaffären nära Esperantoplatsen för att hitta det jag vill ha.
    Fin jacka, har sett den på några barn på lekplats. Själv blev jag förtjust i den här: www.villervalla.se/Portals/21/Karin_Moa_jackor.png (den svarta). Ska se hur praktisk den är (tvätt) och om den finns i rätt storlek bara.
    Ang spjälsäng har jag funderat på samma sak för Moa har gjort samma som Amanda - slängt upp ett ben men hon är för kort ännu, så hon kommer inte upp och över. Men vi tänkte på makens rekommendation gå på stor säng direkt. Risken är att hon kommer vandrande på natten när hon inte hindras av spjälsäng och då kan det vara bra att själv kunna lägga sig i en riktig säng (vår teori iaf ).
    Ang utemöbler så frågade du ju AM men jag rekommenderar Bra sommarmöbler på Ringön (el eg nära Hasselbladhuset). Där köpte vi våra och de har mkt snyggt både i underhållsfritt trä och metall (inte så dyrt heller): www.brasommarmobler.se/Kontakt.htm

MSW: rött har jag också funderat på - precis som du säger kan det bli lite asiatiskt. Har inte sett ngt tyg jag gillar bara. Och det kan också bli väl skarpt med rött - grönt är lite lugnare iom att det är ett gästrum och folk ska sova där.

Igår på Ikea såg vi den här sängen - så himla smart: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315. En soffa med förvaring som blir en gästsäng, och som lätt kan bli en dubbelsäng! Perfekt hos oss i gästrummet!

Nenne: kan du länka till den tapeten?

AM: jag har redan kollat in den sidan Men tack ändå! Ngt tyg liknande det här hade jag kunnat tänka mig till gardiner: www.minh.se/product.asp

Liten: jag läste att just utevistelse är bra för immunförsvaret - tydligen finns det bakterier i jorden som gör att immunförsvaret kickas igång (dvs när barnen får dem i sig genom att gnaga på kottar och pinnar mm). Så låt hennen gnaga på!

• muggles

AM: grattis till skolan! Japp, det blev den svarta sekretären och en slags tillhörande "pianopall" med lock (förvaring) som går att skjutsa in under sekretären när den inte används. Skrivbordstol bort => ännu mer plats! Vi sitter ändå inte särskilt länge vid den datorn.

koko: åh vad mysigt det låter - nästan så man längtar...

Fluff trodde jag också syftade på det amerikanska marshmallowsfluffet (har inte provat det heller men sett i recept).

• muggles

EA: varannan räcker! Men va fan, kör på, det är ju FREEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAG! Jag har börjat få slembobbor i byxan så ÄL är i antågande. Waiting for the aladobe!

• muggles

AM: mitt minne sviker mig ibland men jag har för mig att du en gång i tiden avrådde från blöjhink för att det inte funkar. Vi kör utan och det går utmärkt! Har du ändrat dig nu förresten?! *oh guru*

• muggles

koko: det måste väl vara per barn va? Jag glömde hämta babyproffsens men hämtade ut Liberos, det var rätt bra det också.

• muggles

Nenne: urnatur - fina tyger! Men manetmattor...??? Nja Surt med jobbtanten. Hon verkar väldigt vad-säger-man, hmmmm... var fan är det order jag söker....? Kommer inte på det men kontrollbehov, kan inte delegera, och litar inte på folk sammanfattar väl det hela ganska bra. Synd bara att hon hetsar ihjäl sig medan du inte har ngt att göra. Pucko.

• muggles

EA: förresten, skönt ändå med VUL och att du fick veta att det ser bra ut. Skumt med spottings dock.

Liten: har du BIM i helgen nu då?

SKUMPAAAAAAAAAA! Vad sägs om champagnelunch?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare