Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Svårt det där med återvända till jobb. Jag har ju inte kräkts sen i torsdags em, och eg så var ju magen snäll och hård/trög från lördag förmiddag till morgonen idag. Så egentligen 48 timmar. Sen brakade det lös bokstavligt talat...

Tinga - skönt att du orkar bråka för er rätt till hjälp!

• Liten med Mindre

MrsB - igår mådde jag fint och stoppade i mig allt möjligt jag inte skulle ätit.

blåbärspannkakor med yoghurt, apelsin och apelsinjuice
    potatissoppa med tomat
    våfflor med sylt o grädde
    kyckling med ris, gröna bönor och sås
    glass med chokladsås

Som gjort för ett elakt återfall tror jag. Har nog fått vad jag förtjänat.

• Liten med Mindre

Lappis - jo, vi börjar tappa lite i övertygelse när vi åter försöker ta tag i att "städa ut magsjukor och annat" hemma. Golvtorkningen har inte samma energi som efter första veckan...

Gissar att vi lär oss varje dag hur det är att vara småbarnsförälder. Ska se om vi ska jaga vattkoppor åt lilltjejen också (rykten om smitta på jobbet). Ta allt skit på en gång.

• Liten med Mindre

Pratade med en kollega på lunchen - hon har precis opererat bort livmoder, äggstockar och säkert lite till pga en elak endometrios som växt ihop med hela magen. Tydligen lång operation för att få isär allt.

Hennes hälsning till alla med endometrios, som ändå lyckas få barn, är att försöka få dem man önskar sig så fort det bara går. Förstod inte riktigt om slutsatsen sen var att det är bäst att operera bort organen för att slippa större problem, men det kan säkert någon svara på.

Så glad att jag hittills sluppit detta elände. Hennes problem var det ingen som ville ta på allvar förrän det blev riktigt allvarligt. Är det alltid så när det gäller kvinnliga sjukdomar?

• Liten med Mindre

Muggles - höj styret lite?
    Sitter du och tittar framåt, uppåt mycket?

Påminn dig själv om att skaka ner axlarna lite emellanåt under passet. Sitt upp och sträck på ryggen/vrid på nacken då och då.

Det jag kommer på nu...

• Liten med Mindre

Muggles- vad gäller spinning och styret så är den enda egentliga riktlinjen att det ska vara skönt. Vanligen sadelhöjd eller högre. Så flytta du upp styret lite om det känns bättre.

Jag antar att du med position 3 menar stående med händerna längst fram på styret. Tänk på att inte sitta med händerna där framme - alltför stor sträckning.

Sen ska böjen i ryggen vara mer i ländryggen än bröstryggen - lättare sagt än gjort om det inte kommer naturligt.

Utöver det så är ju styret till mer för balans än att lägga vikten på (som är en vanlig sak att göra), så känn att du alltid har det mesta av vikten och tyngdpunkten på benen/sadeln och inte på styret. Lite kokt spaghetti i armarna skadar inte.

Kontentan är att sträva efter en bra balans och bekväm ställning - en fin uppgift för en ingenjör.

• Liten med Mindre

Muggles - sträva inte efter att böja ryggen. Låt det komma naturligt. Men tänk på att du vill ha in luft i lungorna, och då är det ingen höjdare att böja ihop hela bröstryggen.

I övrigt får du tänka i vinklar, mekanik och kraftöverföring.

Har precis hört att det går magsjuka på jobbet. *visslar och tittar i taket*

Inte kan väl jag ha startat detta? Fast jag kunde ju inte förutse att jag skulle bli sjuk i torsdags när vi kände oss friska hemma i mån-ons.

• Liten med Mindre

Glömde jag förresten att berätta - att förutom min uppblåsta 4:e månaden-mage, så slog jag i svanskotan när vi åkte rutchkana - så jag går och sätter/ställer mig som om jag har värsta foglossning.

Tänk om...

• Liten med Mindre

Nej, vad trist Clownis.

Massor med stora kramar till dig och lillstjejen! Och vad underbart (hoppas jag), att ni fick så pass mycket tid tillsammans.

• Liten med Mindre

Tinga - uppenbarligen är det tillräckligt att gå runt på. Om än inte mycket mer än så.

Äter de rent smör? Eller har dietisten kommit fram med nåt bättre ur energi o näringssynvinkel.

vet inte vad jag ska säga utom att du är beundransvärd (jag vet att man "måste" när det gäller ens barn, men ändå) och att det är ursvårt att låtsat oberörd i längden av sånt beteende som herrarna uppvisar kring ätandet.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare