Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

Sorry muggles, det är jag som är otydlig. Vaxholm ligger ju förstås i skärgården och visserligen på en ö men det märks knappt. Det är som en liten stad med bro, bilväg, systembolag osv. Dom andra ställena jag svamlade om ligger längre ut i skärgården och på mer genuina skärgårdsöar utan biltrafik. Och det heter Vaxholm med V men hotellet heter Waxholms hotell med W. Klart som korvspad.

• Telemarkgrrl

Hos oss har vi det motsatta problemet, jag skulle jättegärna vilja ha städhjälp men maken vägrar. Jag har försökt att säga att "då får du städa" men det verkar inte funka.

• Telemarkgrrl

Fru FruLLan skrev 2009-02-12 07:17:26 följande:

faaaaaaaaaaaaaaanmen det är ödets ironi. Folk som inte bryr sig om vad det blir får det dom vill ha. Vi som är desperata däremot...
    Frullan, förra gången var du ju minst lika desperat och då fick du precis som du ville.

Muggles, åh så tråkigt med din mormor! Precis som dom andra säger så tror jag att det är högst normalt att inte bli jätteledsen vid beskedet utan att det tar ett tag innan det sjunker in. Hur mår din mamma? Kram!

Nenne, åh vad kul att du kommer på lördag!!

Lappis, X och ägglossning på samma gång?! Nää, jag fattar verkligen ingenting.... *skakar på huvudet* Hoppas på ett riktigt lågt hcg-värde den här gången!
  • Telemarkgrrl

Nenne, SÖNDAG menar jag ju förstås. Herregud, jag tror att min mans virrighet har smittat av sig på mig.

• Telemarkgrrl

Nenne, du hade gärna fått sova över, du har en stående inbjudan vettu!

I övrigt så firar vi aldrig allahjärtansdag, jag är lite anti mot den dagen. Däremot har vi vår tioårsdag på ingång i vår, den skulle jag gärna vilja fira på något roligt sätt.

• Telemarkgrrl

Lappis, hurra, äntligen ett steg i rätt riktning! Men ska du verkligen gå på danspass då?

Nej, jag har inte tänkt på något speciellt för tioårsdagen än, jag vet inte vad maken vill hitta på heller. Jag tror att den infaller mitt i veckan dock så det kanske bara blir ett restaurangbesök? Vi borde kanske gå på Edsbacka, där har vi varit en gång och vi pratar fortfarande lyriskt om det. Jag om förrätten och maken om petit fourerna.

• Telemarkgrrl

nenne, tycker du att vi ska tillbringa dagen med att kräkas på varandra?!

• Telemarkgrrl

nenne igen, hur har du det på jobbet nu för tiden? Har din chef lyckats släppa lite på kontrollbehovet och gett dig mer att göra?

• Telemarkgrrl

Hehe, ja nog skulle det bli oförglömligt alltid.

• Telemarkgrrl

Men sicken kärring, varför anställa någon om hon ändå vill sköta allt själv. Snacka om egotrippad som tror att det är bara hon själv som klarar av jobbet.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare