• MSW

Barnkarusellen snurrar vidare

Kängu: fisk receptet låter super gott!

BrudSommar2006 skrev 2009-02-05 11:13:58 följande:
    MSW, alvedon kan ju lindra lokalt tex vid halsont eller ont i munnen så det kan väl faktiskt ha börjat göra mindre ont rätt fort efter att han svalt det?
    Ja, det är möjligt!

Idag har han iaf varit som vanligt (hittills)! Och han sov en och halv timme på förmiddagen och nu är det nog snart dags att sova igen!
    När det inte är en masssa saker som ställer till det har vi juh ganska bra vanor... För tillfället!

Lyxfällan: Älskar att irritera mig på att de inte är så skötsamma som man själv är.. SÅ jäkla svårt är det juh inte med inkomster - utgifter = MINST +/- 0.. och vi har juh hittills dessutom levt i stort sett på bara makens lön! *blir alldeles uppeldad*
  • MSW

EA&MJ skrev 2009-02-05 13:13:52 följande:

MSW-nä jag kan inte heller förstå hur vissa människor tänker om pengar. Jag menar har man inga pengar så kan man inte heller handla, punkt slut. Inte dåligt att leva på bara en lön....
    Jag har juh alltid gjort ngt, pluggat lite, jobbat lite extra, så jag har fått några extra tusenlappar.. Men det har juh varit himla skönt när jag (sen vintern fram tills A föddes, typ) har haft 75% jobb, och "riktig" lön..
    Sen är det juh så att man anpassar sin ekonomi (om man inte är med i lyxfällan då) till vad man får in, men vi har juh lite svårt att förstå att folk med två löner inte får ihop det!
  • MSW

Vi tycker också att man tjänar pengarna först och handlar sen! Inte avbetalning! Sen är det juh annorlunda att låna till hus/lghköp, bil och liknande!

• MSW

Det är juh "Där" det blir lite problem för oss.. Med att pappan ska vara hemma.. Både jag och maken vill juh att han ska vara hemma på ett eller annat sätt! Men om jag skulle plugga och maken var hemma skulle vi juh inte ha råd.. Förmodligen.. Och jag vet juh inte hur det blir med jobb för min del, även om det är det jag helst vill göra ett tag till.. Och inte så lätt att komma och ställa krav att man bara kan jobba två-tre dagar i veckan (om man delar f-ledigheten så ist..) när man inte har ngt fast att komma tillbaka till..

• MSW

Liten med Mindre skrev 2009-02-05 13:35:42 följande:

Och - undertecknad har redan avvärjt spektaklet genom att fråga rätt person vad det är de behöver egentligen. Så var det med den underhållningen...Får knappa vidare i avstressat tempo någon dag till.
    Heja heja! Vad skulle dom göra utan dig..
  • MSW

Blivande fru L skrev 2009-02-05 14:04:58 följande:

God dag i tråden!MSW - håller helt med dig angående pengar och inköp! Har man inte pengar får det vänta. Jag är alldeles chockad varje gång jag sett på lyxfällan. Att det finns såna människor på riktigt?!
    Ja, det är verkligen konstigt!

Däremot hade jag tyckt att det varit jätteintressant att träffa någon ekonomisk rådgivare som var helt opartisk, som kunde kolla på ekonomin.. Även om det känns som att man har hyffsad koll..
  • MSW

Fru L: Hur går det med utredningen? Vad väntar ni på nu?

• MSW

Gör ett försök med ny BIM lista.. (samma som sist gäller, att det inte säkert jag har ngn koll, och det är fritt fram att rätta/lägga till)

Ore 10/2 Som har känslan av att det kanske faktiskt har tagit den här gången!
    Blivande Fru L: ca 10/2 Som förhoppningsvis slipper dyra flygturer mer!
    Nenne: Kanske runt den 24/2..? Tillbedjan till nålguden är det som gäller denna månad.
    EA: Borde kanske bli runt månadsskiftet då? 1/3 Som är första BIM efter mirakelvattnet.. (?)

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-05 14:36:12 följande:
    Ang avbetalning. Nej, har man inga pengar ska man inte köpa heller. Däremot har vi ofta gjort så att vi köpt tv, video och andra större grejer på avbetalning just för att få med oss sakerna från butiken och sen betalat alltihop när vi kommit hem direkt från sparkontot. Oftast får man ju en månad på sig då också utan att det kostar något.
    Vi har kredit på vårt icakort, och ibland (tex när vi köpte dator i fjor) så tog vi av krediten och flyttade pengar när vi kom hem! Och då "lånar" man juh bara av sig själv..
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare