Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Tinga - angående smör, så är det i alla fall godare än rapsolja. Tror tillverkarna av burkmat redan satt till rapsolja och annan nyttig olja, så då kan jag få nöjet att hotta upp den lite extra med nyttigt smör. (För i de flesta hälsorekommendationer nu för tiden, utom möjligen från livsmedelsverket, så är smör ett bra fett.)

Annat energirikt och gott (i vår familj) var aprikospuré på blötlagda ekologiska aprikoser från Kung Markatta, och ibland katrinplommon.

Vispgrädde med bärpuré kanske funkar till efterrätt?

Izzie - vad skoj med er lilla pratsamma hjälpreda hemma. Mindre hjälper också till att tömma bestickkorgen när vi plockar ur diskmaskinen. Många tack blir det. Sen har hon snart fått kläm på hur man startar tvättmaskinen. Ska nog vara glad så länge program-vredet är för trögt för henne. För någon mer extra spärr finns inte, utom att stänga luckan som hon ju klarar...

Hoppas du får skoj med lönen. Funderar själv på lite shopping ikväll om magen tillåter (hittills mycket bättre idag). Rabattkuponger på Åhléns får ju inte gå till spillo.

• Liten med Mindre

AM - fick inte se någon bild.

• Liten med Mindre

AM - stor - det var kvinnan på reprisen av Du är vad du äter, igår. 186 cm och 134 kg. Du är nog en bit ifrån även höggravid.

Hon, och maken på 190 cm och 139 kg, hade haft lite svårt att förstå att deras vikt kunde vara orsak till att de inte blivit med barn på ett års försök... Är man utan mens pga övervikt kan det ju vara liiite svårt.

Nåja, de lyckades visst kanonfint med viktnedgång och kanske har en bebbe idag, repris från 2007.

• Liten med Mindre

Lugn o stillsam trådkväll.
    Själva hade vi en sån där typiskt manligt-kvinnligt diskussion om städning etc igår, men blev sams till slut och pratade bort kvällen i soffan. Inte för att vi löste några "problem" direkt, men ändå. Bättre än tv.

Lyckades också shoppa lite kläder efter jobbet, och sånt piggar förstås upp. Nu behöver jag varmare temperaturer än -9 för att få klä upp mig i nya byxor och kort jacka.

Ni som har barn på dagis - hur länge är de där om dagarna? Nyfiken, då vi redan funderar en del över när vi ska lämna o hämta i höst.

• Liten med Mindre

Muggles o nenne - jag kan tycka att lite påhejningar och tjoanden i salen kan pigga upp stämningen och få en att ta i lite extra (när jag är deltagare då). Men det kan få begränsa sig till den där sista övermänskliga insatsen man gör före en återhämtning - inte i varje uppförsbacke.

koko - du o mannen din kan få försöka övertyga min man om att han nog säkert kan fixa deltid med. Han är bombis på att det absolut inte går, för det har inte gått för andra som försökt på hans jobb. Och att det absolut inte går att bara jobba delar av en dag, för då får man allt man brukar göra ändå... Nu har ju han bara 15 min till jobbet, så det kan kanske väga upp lite så länge vi bor där vi bor.

• Liten med Mindre

koko - det är hos maken "problemet" sitter. Vill man så går det tror jag gäller i många fall.

Själv ska jag försöka lära mig att jobba hemifrån.

Mot hosta fick vi airomir + pulmicort, när Mindre hade hostat i 6 veckor i somras. Det hjälpte kanske lite och gradvis, för till slut var hon ju hostfri.

• Liten med Mindre

Välkommen tillbaka semesterbruttan. Skoj att allt varit finfint! Är lilla bullen välgräddad nu?

• Liten med Mindre

BS - visst är det väl mjölk i välling? Och mjölkprodukter ska ju vara slembildande, så det kanske förvärrat det hela.

Maken säger sig inte lida av det - men jag kan inte få ner mjölkprodukter när jag börjar bli förkyld.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare