Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

• Liten med Mindre

Liten mun på gubben alltså.

• Liten med Mindre

Sorterar och går igenom surdegar i mejlkorgen. Urrk!

Fast som vanligt blir pedanten i mig glad att få ta bort saker.

• Liten med Mindre

Lappis - de små kaninöronen sticker upp o viftar - så du är avslöjad trots supersmyg.

• Liten med Mindre

Nu ska jag gå hem o ta hand om gnällig make och pigg lilltjeja - gissa vad som är roligast. Någon?

Även den här mamman myser när lilltjejen stoppar i sig dubbla portioner mat. Magen i fyra hörn, eller som en silltunna på två ben.

• Liten med Mindre

Frejis - dumt med myomen. Var det Snartis som hade nåt liknande?

Är hemma med magsjuk make idag - tar hand om kanonpigg liten tjej, och honom förstås. Om jag orkade hade jag fått lyfta honom mellan säng o soffa.

Nu måste Mindre med till gymmet ikväll medan jag cyklar - hoppas det går fint med barnpassningen. Hon har inte varit där förut... Eller är det månne någon som vill ut o promenera med pigg liten tjej på söder mellan 17 o 18? kanske roligare att vara ute än inne på gymmet.

Måste oxå tacka för underhållande diskussioner om kaninpluttar o annat. Ett litet skratt behövs idag.

• Liten med Mindre

Muggles - beklagar sorgen. Det är lite som att såna saker går i skov, tyvärr. Önskar det bara vore bra saker som skedde i grupp.

Telis - härligt med en lyckad resa. Välkommen hem.

BS - trist med sjukdomar o skador, men vad bra att i alla fall du hade det härligt - välförtjänt!

Nenne - surt med kissen. Hoppas det dyker upp en till snart, eller kanske två som FruLlis föreslog.

EA - synd på tjejkvällen, att den inte blev som tänkt. Det är ju en nackdel med att man, som de flesta, inte pratar om sina försök att få barn - de som gör en "hoppsan" har ingen aning om hur känsligt det kan vara för vissa att få höra. De vet ju inte hur svårt det kan kännas. Inte för att de kanske bryr sig, men ändå... KRAM!

EGO: Maken är frisk och jag är tillbaka på jobbet efter urmysiga dagar med Mindre. Det gör det lite svårt att vara glad när vi idag fått reda på att vi får dagisplats från 11 maj. Plötsligt vill jag inte alls ha henne på dagis i maj (har nog inte varit jättesugen från början heller) - hellre augusti. Hon är ju så liten o mysig med oss nu. Om hon ändå pratade och kunde tala för sig - men att säga "acka" = lampa, kommer man inte långt med.

Men sannolikt får vi väl ingen ny plats om vi väntar.

Sen sabbar ögonkliniken alla planer under våren, med att vilja flytta den operationstid som jag till slut hade bestämt mig för. Nu funkar ingen tid med våra planer och ev vikarier på cykling. Känner för att skita i alltihop. Så motiverad var jag...

Kanske är det bara fel dag. Behövde skriva av mig lite frustration. Ska återgå till jobbet och godisbegäret.

• Liten med Mindre

Cicci o muggles - vi ska kolla in dagiset, och sen höra om det går att skjuta på starten eller få annan plats i augusti.

Efter misslyckandet på gymmets barnpassning i torsdags behöver mamma längre startsträcka än så för att vänja sig vid dagis... Och pappa verkar inte längta efter att lämna iväg lillskruttan heller.

Får väl se om vi bor kvar där vi bor dessutom. Inte för att det går så bra med husletandet, men ändå. Hysteriskt mycket folk ute och kikar nu.

• Liten med Mindre

Godmorgon Muggles!

Morgonpigg liten dam du har. Ser hon fram emot dagis månne.

Ore - bra att du blivit lugnad angående träning o behandlingar. Tror också på att lyssna på kroppen och köra när det kännns bra. Sen kanske det betyder att lyssna lite extra - för hårdtränande personer är ju vana vid att det ska vara lite kämpigt/göra lite ont. Å andra sidan känner dessa personer ofta sin kropp så väl att de känner när något inte är "rätt" ont.

Vickan - önskar dig all kraft att våga flyga igen - inte störta utför stupet!!

Vi diskuterade hemma igår och båda är med på att försöka flytta dagisstarten till augusti om det går. Har sökt lite dagmammor med. Plus att maken ska fixa studiebesök på dagis. Närhet är ju guld värt enligt de flesta - så känns dagis ok så är det ju toppen. Skönt att vi båda är på samma spår - och vi var inte riktigt beredda på att vi skulle reagera så starkt ang dagis i maj.

• Liten med Mindre

Ore - en sak till som du kanske redan hört - sträva inte efter att bli i bättre fysisk form de närmsta månaderna. Att hålla samma nivå ett tag, och sen dala "med grace" är gott nog.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare