• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Telis: kul att du hittade bågar till slut! Jag laddar själv för att byta till nya, har haft mina gamla i 6 år. Du vet väl att du kan få terminalglasögonbidrag från jobbet (bara se till att optikern skriver att det är terminalglasögon - för du behöver dem ju säkert vid datorn eller hur? ).

• muggles

Lappis: din gamla muttfräsare!

Apropå party-party som vi snackade om tidigare idag - försökte dra igång en AW och vad blev responsen?! Folk är så bekväma nu för tiden! Det är ju aldrig AW nu för tiden Vart tog alla mina festkompisar vägen?!?!

• muggles

Nu är det bara 0.5 dagar kvar till påskledigt! (Iofs jobbar jag eg inte halvdag imorgon men jag tror att folk kommer att troppa av efter lunch här så det blir nog inte mkt tempo på eftm imorgon).

EA: hoppas på bra resultat på dina blodprover. I så fall är det nog bara en tidsfråga innan det smäller till.

Nenne: spraystart närmar sig (visst är det 'spray before sprut'?)

• muggles

Aha, har du ÄGGLOSSNING nu i påsk?! Hade du inte det förra påsken med, el var det ngn annan? Muchos lyckos tillos!!! Ha det gött på resan Lappis!

Vin på jobbet...hmpf! Själv fick jag köpa lite påskfika och ett påskägg med godis i för att få lite stämning här på kontoret. Skickade ett mejl för att locka ut kollegorna ur sina hålor (de sitter i möten jämt nu för tiden). Det har blivit väldigt dålig fikamoral här nu för tiden, lite tråkigt. Folk tror att de är så oumbärlig så att de inte ens hinner fika 15 min.

• muggles

Telis: ah det låter härligt med lyxfrukost!!! Varför gillar du inte Barca? *nyfiken* JAg har nog missat dina kommentarer om det tidigare.

Åh, jag blev jättenyfiken på hur Vänner löste det där med mjölkglaset - det skrev hon ju inte! Måste tydligen leta upp den där länken som du länkade till Liten.

Tinga: härligt att Barca var lyckat! Tror det var smart att åka när barnen är såpass små så att de accepterar att sitta länge i vagn. När de börjar gå så blir det på ett annat sätt Då hade ni fått flänga efter 2 illbattingar som förmodligen satte iväg åt två olika håll

Snaily: haha tålamod på burk, jag tror de har det på Lidl

• muggles

Frejis: åh vad tråkigt med NUPP-erfarenheten! Vår NUPP-sköterska var så himla bra - otroligt erfaren (det märktes), lugn, mkt verbal och förtroendeingivande, där hade vi verkligen tur.

Nenne: bra tänkt med presenterna! Det man iaf inte vill ha som småbarnsförälder (jag kan ju inte svara för alla men ur min synpunkt iaf) är mer kläder. ALLA köper kläder (el kramdjur) till en ny bebis så man får så himla mkt och det blir nästan inget utrymme kvar att köpa ngt själv - för det vill man ju också Jag hade önskat fler leksaker el böcker (som de givetvis får nytta av först senare) el som i ditt fall, regnskog el ngt annat "nyttigt".

Telis: aha. Jag har erfarenheter av dålig service från Frankrike men då från Alperna. Jag har ju aldrig varit i Paris (skäms på mig!). Jag har nog lite för höga förväntningar på Barca antagligen...

Liten: intressant länk du länkade till om trotset. Jag ser inte heller fram emot det... Min dotter och jag råkar nu ha samma - heta - temperament. Vet inte om det borde vara en eller en på det... Fniss.

• muggles

EA: det _kan_ vara en nidis. Nidisar inträffar ca 7 dgr efter ÄL. JAg hade ingen med Moa men jag är ganska övertygad om att jag hade en förra månaden. Sedan graviditeten verkar jag "blöda" lättare över huvud taget - förr hade jag tex aldrig ÄL-blödningar vilket jag har ibland nu. Jag kände mig verkligen gravid några dagar och sedan plötsligt var känslan borta. Hade jag inte varit gravid förut hade jag nog inte varit säker men nu kände jag igen känslan. Det som jag inte fattar är varför mensen kom tidigare än förr? För jag hade så himla tydlig ÄL den gången med både blödning och magkänningar, så jag vet vilken dag det var. Denna månaden har jag antingen inte haft ÄL el så var den inte lika tydlig för jag kan verkligen inte säga exakt vilken dag i så fall.

*hoppas att intresseklubben antecknar nu*

• muggles

Frejis: skönt att du bytt BM, hoppas att du får en vettigare nu! Jag tror du kommer fram till ett beslut hur du ska göra när du har fått prata mer med BM nästa vecka.

Ore: jag vet inte om jag förstår din fråga riktigt men värdena ska väl eg tolkas var för sig iom att det första värdet (1:88 i Frejis fall) anger risken för att barnet kommer att ha DS. Det andra värdet anger risken för andra kromosomförändringar. När det gäller DS så räknar man ihop både blodprovet och NUPP (=KUB) för att bedöma hela risken. I blodprovet mäter man två olika hormonnivåer; det ena ska vara högre och det andra lägre om barnet är friskt. Om barnet har DS så är värdena omkastade så att säga. Detta är förenklat förklarat

Vad läskigt med ditt magonda! Men om du inte blöder så är det förmodligen ingen fara. Om du är orolig (el blir igen) så rekommenderar jag dig att ringa sjukvårdsupplysningen. Jag gjorde det när jag fick en liten blödning på påsken för 2 år sedan och jag fick jättebra besked av dem på telefon, så jag slapp åka in för undersökning. Jag tror att det är såhär: om du blöder men inte har ont är det ingen fara. Om du har ont men inte blöder är det heller ingen fara. Men om du blöder (mkt) och har ont - då kan det vara illa. (Detta sagt med det förbehållet att jag inte är sjukvårdsutbildad... )

• muggles

Izzie: Caleo har medelhavsmat - gott och ganska billigt. Alltid fullt men ni kan chansa på att få bord (kan gå om ni bara är två). www.caleo.se/
    Sjöbaren i Haga - bara fisk och skaldjur, ganska billigt. Även det ofta fullt. www.sjobaren.se/ Manana - en tapasbar, MYCKET billigt och gott. www.restaurangmanana.se/

BS: låter trist med både tant och gräl. Skönt med lite fotvård på det!

EA: det var då jäklars med dina spottings. Ska det verkligen vara så? (Gyn tyckte ju inte det fanns ngn anledning till oro men...)

Själv har jag fått mkt god mat, sömn(!) och frisk luft i påsk. Och vi har fixat med vår lägenhet. Jag och Moa har vårstädat balkongen medan maken köpte penséer och lite nya blommor till sovrum och kök. Och så börjar vi komma i ordning med gästrummet - nya sekretären är ihopmonterad och ommöblering är gjord. Blev mkt mer plats! Nu ska jag bara hitta ngt tyg till gardiner och kuddar, så det blir mer färg.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare