• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Har testdag om en vecka och inväntar den men jag tror eller åtminstone så känner jag mig bättre än vad jag gjort på mycket länge. Har varit så trött och håglös sen i december och igår trots hård träning så orkade jag ta tag i saker när jag kom hem istället för att lägga mig på soffan och bara dö.

Jag kan t o m tänka mig att må bra och aldrig bli gravid ... bara jag får ha hälsan.

• Lapinette

Precis September! Sa det precis till mina kollegor på lunchen.

• Lapinette

nenne - skyhögt järnvärde, vad innebär det???

• Lapinette

Och vad konstigt med tanke på att du är en frisk kvinna, i dina bästa år som har en regelbunden mens. Det är väl mer normalt med järnbrist än tvärtom för oss kvinnor ... eller är jag helt ute och cyklar? Jag käkade ju blodpudding i förra veckan med både apelsinjuice och vitkål för att få lite .... aaahhh, det är kanske därför jag har fått sån energi!!!

• Lapinette

nenne - förstår precis, jag funkar likadant (när det gäller frågorna). Tror läkaren att detta kan ha påverkat din fertilitet?

• Lapinette

Sorry, där kom ytterligare en fråga!

• Lapinette

Ore - tyvärr är det barnförsök som har lett till min ohälsa och jag tror inte jag längtar så mycket efter barn att jag vill uppleva det här igen. Jag menar ... visst vi kommer nu att försöka men åker jag på fler utomkveds så lägger jag nog ned.

Oms - grattis till jobbet!!!

• Lapinette

nenne - undvika c-vitamin som tar upp järnet och så mindre vin (åtminstone maken säger åt mig att dricka rödvin nu när jag tappat så mycket blod).

• Lapinette

Tror att jag äter bl a B12 eller kan det vara B6 (om det nu finns) som kosttillskott.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare