• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

koko: ska du byta uppdrag el varför har du bara 5 dgr kvar?

• muggles

Piggelin: får du välja bort sem-veckan bara i år el är det forever? För stoppdagarna gäller väl bara i år (vad man vet).

Telis: håller helt med dig och Lappis om Harriet! Haha, har vi känt samma bittra kärring el?!

Snaily: Stig-Lennart? (Obs, genuint namn från en av mina kunder!)

Lappis: präst??? But why?!

Jag ville bli flygledare när jag gick i gymnasiet men hade för dålig syn. När jag var yngre än så ville jag bli kläddesigner - FNISS!

• muggles

BS: det är väl bara att maken din också vabbar lite så du kan vara på jobbet?

Frullan: usch Rut är ngt av det fulaste namn jag vet. Eller Rakel.

• muggles

BS: aha sorry. Jag uppfattade det som att bara du vabbade och därför varit lite på jobbet.

Det var ingen värre action här idag... bara för att jag har det lugnt och stilla. Skulle gått kurs idag men den blev inställd, så helt plötsligt har jag massor av tid.

Ni vet min autist på jobbet? Han har ju lyckats smila in sig hos vår chef tyvärr, vår chef tycker att han är det mest fantastiska som går i ett par skor. GNIRK (ni hör hur mina tänder gnisslar va?!). I måndags när jag var sjuk var det kontorsmöte och fick höra idag av en kollega (jag var ju inte med, var ju sjuk) att hela tiden satt autisten och chefen och smålog hemlighetsfullt mot varandra. Obs, de är ej bögar (vad jag vet). Men så jäkla irriterande...

• muggles

koko: klart ni ska ha Snorre!

Apropå det - var ÄR AM? Undrar om det hänt ngt...

• muggles

Nenne: Taketenamn??? Är jag trögare än vanligt eller?

En gång i tiden funderade jag på att döpa min katt till Gissa bara för att jäklas.

- vad heter katten?
    - Gissa.

• muggles

Maken tycker att vi ska gå och titta på den här lägenheten: bovision.se/description/description.aspx&guid=96174846
    Huset ligger precis där vi redan bor. Han går i funderingar att öka upp till en 5:a och skaffa uteplats. Jag själv tycker ju att nu när vi äntligen börjar komma i ordning i lägenheten så vill jag bo kvar och njuta! Men han är så velig så han hinner ändra sig 100 ggr innan det blir ngt av, så det är nog lugnt att "bara gå och titta".

AM: gött att det är klart nu då. Jag hoppas verkligen att du får en kanonförlossning denna gång (oavsett vilket hål bebben kommer igenom )!

Cicci: aj som tusingen så hade du rätt. Jag tänker inte säga till dig att ta det lugnt för det är nog meningslöst Men var det inte du som såg fram emot att gå hem från jobbet? Fast om du missar en bonus kan jag förstå dilemmat...

• muggles

Nenne: det namnet innehåller dessutom de obligatoriska s:en!

Takete/malumma - aldrig hört talas om! Herregud vad jag är obildad nu för tiden Antimakass härom dagen och nu detta...

• muggles

Piggelin1 skrev 2009-04-23 21:03:16 följande:

En kollega pratade igår om bostadsrätter uppe på platån vid Bockkranen, att de är i tre våningar & har en liten egen uteplats. Kanske kan var ngt? Fast avgifterna lär väl vara schweindyra eftersom det är helt nytt.
    Men då måste man ju bo på Hisingen! Det räcker väl att jobba där
  • muggles

Piggelin: hon som blivit gravid efter flera års försök - är det hon på V i Stockholm? *nyfiken*

Apropå tv-rum: och jag som aldrig förstått varför man vill ha ett separat rum till tv-tittande Vi har öppen planlösning i kök och v-rum och jag håller helt med om att ett bord är tillräckligt. Vi kan lägga i en skiva i vårt så kan vi sitta riktigt många om det skulle vara så. Dessutom är vår soffa byggd i moduler så den går att bygga om och på det sättet få ännu mer plats.

Mkt odlingssnack: maken vill ha växthus just för att skydda mot skit från leden precis som Vänner skrev så blir det en del skit från trafiken. Han snackar om tomater också så får se vad det blir.

Lappis: det gör mig ont i hjärtat att du fick tant IGEN! Va fan, jag tog ju tanten istället för dig - har hon inte fattat det? Hon får ju inte köra dubbelskift ju...

Frejis: vad jobbigt! Hoppas att det inte är ngn allvarlig infektion. Sammandragningar kan man få tidigt i grav med, det är olika från person till person. En tjej i vattengympan hade haft allvarliga sammandragningar sedan v23 - så att hon fick stanna om hon var ute och gick. Gjorde tydligen rätt ont redan så tidigt i grav.

Vi har haft en härlig helg! Fick sovmorgon både lör och sön till kl 8! I lördags vaknade vi tom före Moa och hann ligga och läsa GP i sängen i 20 min innan hon vaknade - såå härligt och skönt! Hände väl senast för 2 år sedan
    Enda bekymret vi hade var hur vi skulle få in henne i dagistider igen men imorse vaknade hon runt 7-snåret så hon fixade det själv.

I lördags var vi i Slottskogen och satt på picknickfilt i flera timmar. Moa hade fullt upp med att inspektera omgivningen - det var rena Woodstock-stämningen med capoeiradans, kubbspel, grillning, jazzmusik, beachvolleybollspel. Härligt! Det blev tom en öl i solen och årets första jordgubbar. Mmmmm...

Ang lgh vi ska titta på imorgon. Koko skrev att man kan låna 3 mille för den avgiften (7000) fast så tänker inte jag. Dels ingår det ju en del drift och underhåll i avgiften och dels så räknar vi på 6% ränta för att se om vi har råd. Och jag tror inte vi har lust att betala 20 000 kr på att bo. Problemet är ju att folk tror att dagens ränta kommer att bestå så den går säkert upp i budgivning med. Nä tycker inte det är värt pengarna. Men när vi jämför hus med lgh i stan så är det mkt som ska in i kalkylen - bla att vi klarar oss med en bil ist f två, att restiden blir mindre (=mer tid med Moa) och att vi trivs så fantastiskt bra i stan. Dessutom skulle vi aldrig ha råd med ett hus med samma standard som vi har i lägenheten - då hamnar vi på ett hus för 4,5 mille och vi har ju ingen kontantinsats att lägga utan måste låna allt. Nä vi bor nog kvar där vi bor! Men det kan vara kul att kolla!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare