Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen snurrar vidare

Hm, Nenne ska du börja dra in EKG också!!! fasiken!
    vad många kruvor det blir!!!!!!!!

kan du inte håla dig till sinusar? Va?!

Ska hjärtat med också. Jobbigt!
    Jag tror att det är större branter i en EKG-kurva än en sinuskurva. Sinuskurvan är liksom mjukare. Alltså faktiskt mer lik en anuskruva. OM nu en anuskurva ÄR samma sak som de skånska ballarna!

• sweetstreet

Äsch, märks det att jobbmotivationen är i sinuskurvans dal????????
    Jag har lagt tyngden på dalskidan idag helt klart. BLÄ! NU vill jag inte alls vara här!

Jag vill inte jobba här mer!
    Jag vill börja på mitt NYYYYYA jobb!!!!!!!!!!!!

Tjingelihooooooo
    Kanske blir det bättre om man trallar lite en stund.

• sweetstreet

Men nu kanske man ändå ska vara lite duktig????
    Hm...

Och vill även säga att jag håller med Cicci-gumman
    Det är abra SÅ JÄVLA ASBRA att alla vi här inne kan prata om saker som kanske känns "förbjudna"! Och nu menar jag itne anuskrrrrruvor.... haha! utan saker som just tankar kring barn, graviditet som t ex att önska ett visst kön på sitt barn, att ha problem med att bonda med sitt barn etc.

NI ÄR BARA BÄST!!!!!!
    Jag tycker det är så bra att vi kan vara oss själva här.
    Puss på er!

Fast LITEN!
    Jag vill också ha en länk till ditt snygga bröllopsfoto!!!!! PLIIIIIIIS!
    Kanske kan du inboxa mig?
    Eller maila?

• sweetstreet

Hehe Cicci!
    Ibland har även jag trist på jobbet....

• sweetstreet

Ojdå Lappis!! låter inte bra. Förkylning på gång också????? SAmt blod??????
    Kram til dig!

• sweetstreet

Ja Tinga!
    jag glömde ju kommentera din otroliga kväll! Himmel! Jag ska verkligen inte klaga.

• sweetstreet

Ojojoj! Vad ni skriiiiiiver!!!!
    Nu har jag glömt allt jag tänkte kommentera. jaja.
    Här är det amgsjukt värre. Lill-Skruttan åkte påmagsjuka på dagis och ahr mått rätt dåligt emd kräk o diarre sedan torsdagsnatt. igårnatt mådde jag skit och spydde. Blev bättre under gårdagen men sov till typ 14. Under gårdagskvällen började maken må dåligt oh inatt var det hans tur att häng över toasitsen. Blä!!!!
    Nu sover han och jag har hand om Lill-Skruttan som ju fortfarande är såpass dålig att hon inte kan gå på dagis. Det jobbiga med hela situationen är att jag är såååå stressad över jobbet!!!!!
    Det är ju bara ett par veckor kvar på gamla (nuvarande) jobbet och det är sååå mycket jag måste hinna med. Hade en e-mail batalj med chefen i fredags, Hon skickade ett j-gt passiv-aggressiv email till mig ang att jag varit borta en del från jobbet senaste tiden. Allt för att Lill-Tjejen varit sjuk i omgångar sedan januari! Feber, hosta, snuva, feber, och så nu magsjuka.... jag blev fly förbannad på chefens mail oc svarade väldigt rakt över hur jag kände och tyckte om det hela. Antagigen heeeeelt inappropriate med amerikanska mått mätt...
    Men vad fan, jag klarar itne av det där passiv-aggressiv. Om duv vill klaga över ngt så SÄG DET RAKT UR ISTÄLLET!!!! Grrrrr!
    Jaja, har ju inte träffat chefen sedan mitt rätt arga (MEN ändå artiga!!) e-mail-svar till henne. och nu ahr jag varit borta ännu fler dagar sedan hon mailade mig. jaja..
    Ska försöka komma iväg ieftermiddag(kväll iallafall. Maken lät som han ände sig ngt bättre och sa att det var ok om jag lämnade honom ensam med Lill-Tjejen senare under dagen. Fast nu sover han.

Det ska bli sååååååå skönt nä jag slutar på jobbet och får börja jobba här i stan!!!!
    Att slippa pendlingen! Å vad jag längtar!
    Oj nu vaknade lilltjejen.

Gotta go.

• sweetstreet

September,
    vad ger ni tjejn för mat??
    Är det pruréer och gröt?? Vad mer?
    Vi ger gröt samt fruktpuré samt även de "färdiga" barnmatsburkarna med typ grönsaker och ngn form av protein som t ex kyckling, klakon etc..
    Och så ger vi mjökersättning också. Eftersom jag inte ammar längre alls.
    Oftst äter hon väldigt bra, men ibland bara vägrar hon. Nu äter hon ju jättedåligt men det är för att hon är sjuk. Blev lite orolig häromdagen för då började hon lukta aceton och det vet jag inte är så jättebra. Det är ju ett teckaen på fasta/svält. men pratade med läkaren idag och hon trodde inte det var ngn fara eftersom Snorpan pytt mindre nu och verkar vara på bättringsvägen.

tror normalt att det bästa är att inte truga. OM man klarar att inte öra det.
    Sedan är det ju annorlunda om det är som för Tinga t ex. Om man har ett barn som ligger udner viktkurvan så måste man nog truga. Tyvärr.
    Men om din lilla tjej verkar må bra i övrigt så är det nog ingen fara.
    ven om jag förstår att det kan kännas jobbigt.
    Kram!

• sweetstreet

Här kommer listan igen också!

Listan:
    A.M.: Livia - november 2006, Sonen - juli 1997
    BS: Iris - Juni 2007
    Cicci: Victor - Juni 2007
    Mugglan: Moa - Augusti 2007
    Frullan: Borren - September 2007
    Piggelin: Amanda - November 2007
    Omsan: Mathilda - November 2007, Stora tjejen feb-1996
    Koko: Conny - Januari 2008